Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@09:20:41 GMT

رایزنی دیپلماتیک کره جنوبی و آمریکا درباره کره شمالی

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۳۵۲۲۵

رایزنی دیپلماتیک کره جنوبی و آمریکا درباره کره شمالی

دیپلمات‌های کره جنوبی و آمریکا درخصوص نحوه از سر گیری سریع مذاکرات با کره شمالی و پیشبرد روابط دو کره به رایزنی پرداختند.

به گزارش مشرق، دیپلمات‌های کره جنوبی و آمریکا تلاش مشترک برای از سر گرفتن گفت‌وگوها با کره شمالی را به بحث گذاشتند.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، وزارت امور خارجه کره جنوبی روز پنجشنبه اعلام کرد، روز گذشته «ریم کاپ سو» مدیر کل دفتر رژیم صلح شبه‌جزیره کره و «جونگ پاک» معاون نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی گفت‌وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وزارتخانه در پیامی مطبوعاتی نوشت: «دو طرف بر نکته تأکید کردند که برای دستیابی به پیشرفتی حقیقی در روند صلح در شبه‌جزیره کره، از سر گیری سریع گفت‌وگوها بین کره شمالی و جنوبی و همچنین کره شمالی و آمریکا ضروری است».

در این پیام آمده است با توجه به اینکه چند روز از برقراری خط تماس ویژه میان کره شمالی و جنوبی می‌گذرد، «آن‌ها (سئول و واشنگتن) درباره راه‌های از سر گیری سریع گفت‌وگوها میان کره شمالی و آمریکا و پیشبرد روابط میان دو کره،   رایزنی‌های عمیق و مستحکمی داشتند».

پیونگ‌یانگ در ژوئن سال گذشته با نارضایتی از عدم پیشرفت در مذاکرات خلع سلاح اتمی و همچنین در اعتراض به عدم موفقیت سئول در جلوگیری از ارسال اعلامیه‌های ضد پیونگ‌یانگ، همه مسیرهای ارتباطی را به طور یک جانبه قطع کرده بود.

ایالات متحده از بازگشایی خطوط تلفنی بین کره شمالی و جنوبی که بیش از یک سال قطع بود، استقبال کرد و آن را گامی مثبت خواند.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا از عزم خود برای دیدار با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی سخن گفته بود. «جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید نیز گفته بود که واشنگتن در سیاست خود در قبال کره شمالی تجدیدنظر کرده و دیگر بر سیاست چانه‌زنی و خرید زمان تکیه نخواهد کرد.

اظهار نظر درباره مذاکرات با کره شمالی درحالی‌ است که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا سه بار به صورت مستقیم با رهبر کره شمالی دیدار و در زمینه خلع سلاح اتمی در قبال رفع تحریم‌ها مذاکره کرد اما در نهایت این مذاکرات به دلیل زیاده‌خواهی‌های آمریکا به بن‌بست رسید و ناکام ماند.

گمانه‌زنی درباره از سر گرفتن گفت‌وگوها میان دو کره و همچنین گفت‌وگوهای واشنگتن و پیونگ‌یانگ، موجب شده رزمایش مشترک سالانه کره جنوبی و آمریکا مورد توجه کره شمالی قرار گیرد.

هفته گذشته خبرگزاری رسمی کره شمالی به نقل از کیم نوشت:‌ «در حال حاضر نیروهای متخاصم به طور سیستماتیک به تقویت توان خود برای حمله‌ای پیش‌دستانه به جمهوری دموکراتیک خلق کره می‌پردازند و هم‌زمان با تشدید تمامی انواع رزمایش‌های جنگی لجام‌گسیخته و مداوم به قصد خشونت‌طلبی، ذخایر تسلیحاتی خود را افزایش می‌دهند».

همچنین در این گزارش آمده است: «او (کیم) از تمام کادر نظامی و سیاسی [کره شمالی] می‌خواهد بالاترین سطح تلاش خود را برای تقویت کارآمدی رزمی واحدهای خود به کار گیرند».

«کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره شمالی که به زعم بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان، نفر دوم قدرتمند در دولت این کشور است نیز درخصوص برگزاری رزمایش سالانه کره جنوبی و آمریکا هشدار داد.

 پس از هشدارهای یونگ‌یانگ به سئول در خصوص برگزاری رزمایش با واشنگتن، کره جنوبی روز دوشنبه اعلام کرد که هنوز هیچ تصمیمی در خصوص برگزاری رزمایش‌های مشترک با ایالات متحده اتخاذ نکرده است اما این رزمایش‌ها به هرحال نباید موجب ایجاد تنش‌ با کره شمالی شود.

از سوی دیگر، یک مقام بلند پایه کره جنوبی روز جمعه، تعلیق رزمایش نظامی ماه آینده با آمریکا را خواستار شد و تأکید کرد اکنون «زمان درست» برای سئول و واشنگتن است تا به‌منظور بازگرداندن کره شمالی به میز مذاکره همکاری کنند.

این اظهارات در حالی انجام می‌شود که کره جنوبی و آمریکا در حال گمانه‌زنی درباره انجام این رزمایش و چگونگی برگزاری آن در نیمه ماه آگوست هستند (اواخر مرداد) هستند و این نگرانی را دارند که اجرای آن ممکن است بر اقداماتی که این هفته از سوی دو کره انجام شده است تأثیر منفی بگذارد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان المپیک توکیو دونالد ترامپ جو بایدن کاخ سفید پیونگ یانگ ایالات متحده آمریکا کره جنوبی و آمریکا کره شمالی کره شمالی گفت وگوها دو کره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۵۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریابکوف: کاهش روابط با آمریکا را بررسی می‌کنیم

یک مقام ارشد روسیه هشدار داد در صورت پیشبرد طرح کشورهای غربی برای توقیف دارایی‌های روسیه این کشور کاهش روابط دیپلماتیک با ایالات متحده را بررسی خواهد کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم،  خبرگزاری ریانووستی به نقل از سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه نوشته در صورت پیشبرد طرح دولت‌های غربی برای توقیف دارایی‌های دولت روسیه مسکو کاهش روابط دیپلماتیک با واشنگتن را بررسی خواهد کرد. 

پیش از این منابع غربی گزارش داده‌اند کشورهای گروه 7 در حال بررسی طرحی برای استفاده از 300 میلیارد دلار از دارایی‌های توقیف‌شده روسیه جهت حمایت از اوکراین هستند. 

معاون وزیر خارجه روسیه هشدار داد در صورت پیشبرد این طرح مسکو آن را با اقدامات سیاسی و اقتصادی پاسخ خواهد داد. 

 ریابکوف گفت: «کاهش سطح روابط دیپلماتیک یکی از گزینه‌های در دست بررسی است. بسیاری از مقام‌های بلندپایه در دولت ما درباره پاسخ مالی، اقتصادی و مادی ما به چنین اقدامی صحبت کرده‌اند و ما به مخالفانمان هشدار می‌دهیم که چنین کاری انجام ندهند.»

وی گفت روسیه در حال حاضر مشغول بررسی «شکل بهینه واکنش» به اقدام احتمالی غربی‌‌ها است و ممکن است چنین اقدامی را با توقیف متقابل دارایی‌های غربی‌ها و همچنین تدابیر دیپلماتیک جبران کند. 

خروج نظامیان آمریکایی از نیجر؛ پیروزی استراتژیک برای روسیهریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین استتحولات اوکراین| تایید دستاوردهای روسیه در جبهه توسط کاخ سفید

 

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • ریابکوف: کاهش روابط با آمریکا را بررسی می‌کنیم
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران
  • تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود
  • کره شمالی: اقدامات بیشتری برای حفظ قدرت نظامی خود انجام می‌دهیم
  • مانورهای فضایی مشترک آمریکا و کره جنوبی
  • مانور فضایی کره جنوبی و آمریکا در برابر کره شمالی
  • سفر یک هیات دیپلماتیک کره شمالی به ایران
  • سفر یک هیئت دیپلماتیک کره شمالی به ایران
  • خواهر کیم جونگ اون: به توانمندسازی ارتش برای حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه ادامه می‌دهیم
  • بیانیه هشدار آمیز خواهر رهبر کره شمالی؛ خود را در معرض خطر قرار ندهید