Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین پژوهشگران در بخش اورژانس بیمارستان اشکناری در شهر ایندیاناپولیس آمریکا ۱۲۳ بیمار را که بیماری وخیمی نداشتند را در یک بررسی شرکت دادند و به طور تصادفی آنها را به دو گروه تقسیم کردند، از یک گروه خواسته شد به طور معمول ماسک بزنند و به گروه دوم ماسک‌هایی داده شده بود که بخش پل بینی آن یک نوار چسب پزشکی محکم شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیماران می‌توانستند یا ماسک‌های خودشان را بزنند یا ماسک‌های که بیمارستان در اختیارشان می‌گذاشت.

یک ساعت بعد همه بیمارانی که ماسک نوارچسب‌دار داشتند، هنوز به درستی ماسک‌هایشان را زده بودند. در گروه شاهد (ماسک بدون نوار چسب)، ۳۱ درصد بیماران یا ماسکشان را برداشته بودند یا ماسک‌هایشان به درستی جلوی بینی و دهانشان را نمی‌پوشاند.

این پژوهشگران در مقاله‌شان در سالنامه‌های پزشکی داخلی نوشتند: «افزودن نوار چسب به ماسک میزان پذیرش خواسته ماسک زدن همیشگی بوسیله بیماران را بهبود می‌بخشد. این مداخل ارزان‌قیمت، ساده و کم خطر را می‌توان برای هر نوع ماسک بوسیله هر کدام از اعضای گروه مراقبت بهداشتی به کار برد تا از انتشار غیرضروری ویروس کرونا جلوگیری شود.»

کد خبر 619094 برچسب‌ها كروناويروس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس نوار چسب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۶۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسمومیت ۵۳ نفر با قارچ وحشی

سخنگوی سازمان اورژانس کشور، از مسمومیت ۵۳ نفر با قارچ وحشی در سه استان کشور خبر داد و نسبت به افزایش مسمومیت با این نوع از قارچ هشدار داد.

به گزارش ایسنا، بابک یکتاپرست با اشاره به آمار مسومیت با قارچ وحشی گفت: امسال با توجه به افزایش میزان بارش باران، رویش قارچ در طبیعیت افزایش یافته است و متاسفانه از آنجایی که اطلاعات مردم و گردشگران درباره قارچ ها کم است؛ ممکن است عده‌ای با مصرف این قارچ های وحشی، دچار مسمومیت شوند.

وی با اشاره به آمار مراجعان مسمومیت به اورژانس افزود: از هشتم فروردین تا پنجم اردیبهشت ماه و در واقع طی مدت حدود یک ماه، ۵۳ نفر بر اثر استفاده از قارچ وحشی، مسموم شده‌اند. درحال حاضر ۱۴ نفر از این افراد در بیمارستان‌ها تحت نظر هستند. همچنین ۳۹ نفر درمان شده و ترخیص شده‌اند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: خوشبختانه این مسومیت تاکنون کشته برجای نگذاشته اما لازم است که مردم و به خصوص طبیعت‌گردان از مصرف این قارچ‌ها پرهیز کنند.

وی افزود:متاسفانه میزان مسمومیت ها، نسبت به گذشته سه برابر افزایش یافته بنابراین مسئله باید بیشتر مورد توجه مردم و مسئولان مربوطه قرار بگیرد.

به گفته سخنگوی سازمان اورژانس کشور بیشترین میزان مسمومیت‌ها با قارچ در استان‌های فارس، لرستان و کرمانشاه به ترتیب با ۱۶،۱۳ و ۱۰ نفر بوده است. 

دیگر خبرها

  • انتقال خون فارغ از گروه خونی ممکن می‌شود
  • شاملا رکورد فروش را جابجا کرد
  • اسراییل مجبور به پذیرش خواسته حماس برای تبادل اسرا است
  • ویزیت رایگان بیماران خوی توسط گروه‌های جهادی + تصاویر
  • تلاش ایلان ماسک برای افزایش فروش تسلا در سفر سرزده به چین
  • سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت
  • افزایش ۲۸ درصدی میزان جوجه‌ریزی در مازندران
  • کیفیت هوای سلماس ناسالم برای گروه‌های حساس 
  • مسمومیت ۵۳ نفر با قارچ وحشی
  • افزودن ۲ فروند بالگرد به ناوگان هوایی همدان