Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@23:46:21 GMT

ونزوئلا ۶ صفر از اسکناس هایش را حذف می کند

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۳۶۴۳۷

ونزوئلا ۶ صفر از اسکناس هایش را حذف می کند

این برای سومین بار در ۱۳ سال اخیر است که ونزوئلا اقدام به حذف صفر از پول ملی خود می کند اما تمام دفعات قبلی به دلیل انجام نشدن اصلاحات ساختاری نتیجه ای در بر نداشته است.

به گزارش ایسنا به نقل از دویچه وله، در حالی که نرخ تورم افسارگسیخته ونزوئلا باعث شده است تا پول ملی این کشور هر روز کم ارزش تر شود، بانک مرکزی ونزوئلا در بیانیه ای اعلام کرد ۶ صفر از اسکناس های این کشور حذف خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تغییر از روز یکم اکتبر اعمال می شود و هدف اصلی این کار، تسهیل مبادلات روزمره عنوان شده است.  

نیکلاس مادورو- رییس جمهور ونزوئلا- پیشتر گفته بود مردم این کشور برای بیان قیمت ها، اعداد را تقسیم بر میلیون می کنند.

این برای سومین بار در ۱۳ سال اخیر است که ونزوئلا اقدام به حذف صفر از پول ملی خود می کند اما تمام دفعات قبلی به دلیل انجام نشدن اصلاحات ساختاری نتیجه ای در بر نداشته است. در سال ۲۰۱۸ تعداد ۶ صفر و در سال ۲۰۰۸ نیز سه صفر از پول ملی حذف شده بود.  

اقتصاد ونزوئلا در سال های اخیر مشکلات حاد و تورم عجیبی داشته است که بالاترین تورم ثبت شده در تاریخ معاصر جهان محسوب می شود. تنها در پنج ماه نخست امسال قیمت ها در این کشور به طور متوسط ۲۶۵ درصد افزایش پیدا کرده است. طبق اعلام بانک مرکزی ونزوئلا، نرخ توم در سال ۲۰۲۰ معادل ۳۰۰۰ درصد و در سال ۲۰۱۹ هم ۹۵۰۰ درصد بوده هر چند مخالفان دولت ادعا دارند این رقم خیلی بالاتر از این ها بوده است.  

علاوه بر کاهش شدید قیمت نفت، سیاست های عوام فریبانه دولت و تحریم های آمریکا نقش زیادی در تشدید بحران اقتصادی ونزوئلا داشته اند. به گفته فردی نانز- وزیر ارتباط ونزوئلا- از اکتبر اسکناس های جدید ۱۰. ۲۰، ۵۰ و ۱۰۰ بولیواری منتشر و وارد چرخه پولی خواهند شد.  

طی یک سال اخیر دلار به طرز غیررسمی تبدیل به واحد پول ونزوئلا شده است چرا که با توجه به کاهش روزافزون ارزش بولیوار که تنها سال گذشته ۹۹ درصد در برابر دلار ریزش کرد مردم تمایلی برای نگهداری بولیوار ندارند و ترجیح می دهند به منظور حفظ ارزش پول خود از ارزهای معتبر استفاده کنند.  آن طور که خبرگزاری بلومبرگ گزارش کرده است اکنون ۶۴ درصد کل تراکنش ها در این کشور برای خرید و فروش روزانه بر حسب ارزهای خارجی  صورت می‌گیرد که در این بین ۵۵.۷ درصد آن بر حسب دلار بوده است.  

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ونزوئلا حذف صفر پول ملی پول ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۶۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترفندهای کاربردی تربیتی برای جلوگیری از لجبازی کودک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روزیاتو، بچه ها به دلایل مختلفی بدرفتاری می کنند، اما شایع ترین دلیل آن بی حوصلگی و کسل شدن است. آن ها متوجه می شوند که رفتارشان تأثیرگذار است، بخصوص اگر بتوانند با استفاده از آن به چیزی که می خواهند برسند. گاهی هم میل به قدرت داشتن، دلیل بدرفتاری های آن ها است، چرا که این روشی است برای کودک تا بتواند تلاش کند و قدرت کنترل خود را اثبات کند. به همین دلیل مهم است که نحوه ی صحیح مدیریت این رفتارها را بلد باشید.

راهکارهایی که در ادامه از آن ها صحبت خواهیم زندگی شما به عنوان پدر و مادر را ساده تر خواهند کرد.

۱- با آرامش و خونسردی بیشتری با او برخورد کنید

بچه ها اغلب از رفتار والدین خود تقلید می کنند، بنابراین باید با آموزش حفظ آرامش و خونسردی به فرزندتان، به رفتار او شکل دهید. اگر زمانی که شروع به جیغ و داد می کند، شما هم سرش فریاد بکشید، این رفتار برای عادی و طبیعی خواهد شد. بنابراین، به جای این کار، به او روش دیگری برای مدیریت احساساتش نشان دهید.

۲- به او حق انتخاب دهید تا بتوانید تصمیم بگیرد که دوست دارد چه کاری انجام دهد

حق انتخاب دادن به کودک کمک می کند نیاز به قدرت داشتن و کنترل داشتن روی امور خود در او ارضا شود. بنابراین مثلاً اگر باید هم اسباب بازی هایش را جمع می کرد و هم دندان هایش را مسواک می زد، از او بپرسید که دوست دارد اول کدام را انجام دهد.

۳- همیشه تنقلات همراه خود داشته باشید

بدرفتاری کودک بسیاری از اوقات ناشی از گرسنگی او است، بنابراین اگر قرار بود با کودک تان بیرون بروید، با همراه داشتن تنقلات می توانید جلوی جیغ و داد کردنش را بگیرید و او را خوش خلق نگه دارید.

۴- او را از پیامدهای منفی احتمالی کارهایش آگاه کنید

«چون من می گویم!» پاسخ خوبی به کودکی نیست که می خواهد بداند چرا نباید کاری را انجام دهد. همیشه سعی کنید با فرزندتان صحبت کنید و برایش توضیح دهید که اگر بدرفتاری کند چه اتفاقی ممکن است و چرا نباید برخی کارها را انجام دهد. او را از عواقبی که کارهایش ممکن است داشته باشند آگاه کنید تا بتواند یاد بگیرد و در آینده تصمیمات بهتری برای خود بگیرد.

۷ نکته مهم برای آرام کردن کودکی که عصبانی و پرخاشگر است

۵- یک برنامه ی روزانه برایش تنظیم کنید و بابت عمل به آن به او جایزه دهید

به فرزندتان کمک کنید که یک برنامه ی روزانه ی مناسب برای خود داشته باشد، مثلاً ممنوعیت تماشای تلویزیون از یک ساعت مشخص به بعد، کمک به شستن ظرف ها، مسواک زدن و رفتن به رختخواب در ساعتی مشخص. و اگر دوست دارید خلاق باشید، می توانید برای کل ماه برنامه تنظیم کنید و به فرزندتان بگویید که اگر تمام ماه (یا یک یا ۲ هفته) طبق برنامه عمل کند، می تواند به انتخاب خودش جایزه ای از شما بگیرد.

۶- تنبیه های معقولی برای قانون شکنی هایش تعیین کنید

برای برخی بدرفتاری های کودک تان تنبیه های معقولی در نظر بگیرید. مثلاً اگر فرزندتان در برابر خوردن سبزیجات مقاومت کرد، به او اجازه ی خوردن تنقلات ندهید. یا اگر نمی خواست اسباب بازی هایش را جمع کند، اجازه ندهید بقیه ی روز را با آن ها بازی کند. این شیوه برای کودکانی مناسب است که انجام برخی کارها برایشان دشوار است. با این حال، از تعیین تنبیه های نامعقول خودداری کنید. مثلاً اگر نمی خواست غذایش را بخورد، او را مجبور به شستن لباس ها نکنید.

۷- حواسش را پرت کنید

بچه ها گاهی به این دلیل بدرفتاری می کنند که احساس بی حوصلگی یا کسل شدن می کنند یا کار بهتری برای انجام دادن سراغ ندارند. به همین دلیل، اگر کاری برایش پیدا کنید، بخصوص چیزی که او سرگرم و درگیر کند، حواسش پرت چیز خوبی خواهد شد و دیگر بدرفتاری نخواهد کرد.

۸- از او درباره ی نظرش و و راه حل هایش برای مشکلات بپرسید

وقتی فرزندتان شروع به بدرفتاری می کند، از او بپرسید که آیا مشکلی دارد یا آیا چیزی اذیتش می کند. اگر مشکلی وجود داشت و کودک تان آن را با شما در میان گذاشت، وقت بگذارید و با او درباره ی آن صحبت کنید. از فرزندتان بپرسید که نظر و فکری دارد یا به عقیده ی او چظور می توان آن مشکل را برطرف کرد. اگر پاسخی نداشت، کمی به او کمک کنید، اما یادتان باشد که باید به او این احساس را دهید که این خود اوست که دارد مشکل را حل می کند و شما باید حامی و مشوق او باشید.

۹- احساساتش را بپذیرید و سعی کنید به او کمک کنید

به جای اینکه به فرزندتان بگویید بچه ی بدی شده یا دارد بدرفتاری می کند، می توانید به او نشان دهید که او و احساسی که دارد را درک می کنید. از آنجایی که احساسات نقش مهمی در رفتار کودک دارند، همیشه پذیرای آن ها باشید. مثلاً جمله ی ساده ای مانند این می تواند کمک زیادی به فرزندتان کند: «می فهمم که از اینکه امروز نمی توانیم برویم پارک ناراحت هستی اما هوا خوب نیست».

کد خبر 848600 برچسب‌ها خبر مهم کودکان مهارت‌ها خانواده

دیگر خبرها

  • خالدآبادی: کاری به پرسپولیس و بازی‌هایش نداریم
  • ترفندهای کاربردی تربیتی برای جلوگیری از لجبازی کودک
  • نتانیاهو یکی از بدترین قاتلان تاریخ است/ رسانه‌های غربی منافق‌اند
  • جنبش دانشجویی جهانی «حمایت از فلسطین» به ونزوئلا رسید
  • ساینا اس اتوماتیک روانه عراق می شود / صادرات چندین هزار ساینا و کوئیک به ونزوئلا
  • حمله خرس وحشی به یک دامداری در ایلام و تلف شدن دام‌هایش
  • در مونیخ خبری از صلح نیست؛ ایستادگی هونس پای حرف‌هایش علیه توخل
  • واکنش رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرکوب دانشجویان آمریکا
  • حمله خرس به دامدار ایلامی و تلف دام‌هایش
  • توضیح تصویری ژابی آلونسو درباره نقش‌هایش در تیم‌های مورینیو و گواردیولا / فیلم