Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا؛ «هوشنگ بازوند» روز جمعه در پیامی مردم را به شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی دعوت کرد و افزود: کتابخوانی سبب شناخت، فهم و درک صحیح و زمینه ساز دستیابی انسان به دانایی، توانایی و آگاهی برای حرکت به سمت روشنایی است و مورد تأکید اولیای دین قرار دارد.

وی اظهار کرد: مطالعه سبب بهره مندی از تجربه ها، آموخته ها و اندوخته های بزرگان و نخبگان می شود به گونه ای که کتاب به عنوان امانتدار عقلانیت، طالبان علم، اندیشه و حقیقت را سیراب و راه درست زیستن را به انسان می آموزد و در واقع ایمان و اطمینان را به قلب ها جاری می سازد و به همین دلیل میراث فرهنگی و تمدن اسلامی همیشه مملو از کتبی است که افتخار جامعه بشری محسوب شده و همه همت اولیای دین اسلام نیز بر این بوده است که بندگان خدا به سمت روشنایی کتاب رهنمون شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کتاب در دین اسلام جایگاه والایی دارد

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: با ترویج و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی می توان علاوه بر دستیابی به دستاوردهای نوین بشری در زمینه دانش و فرهنگ و پیشینه اندیشه ها، عقاید و تجلیات فکری و خلاق بزرگان فکر و اندیشه به سفارش ها و توصیه های دینی و اسلامی که در آنها کتاب و کتابخوانی جایگاه بالا دارد، عمل کرد.

بازوند افزود: در واقع آراسته شدن به فضایل اخلاقی، مقابله با خرافات و انحرافات فکری و جلوگیری از خودباختگی در برابر بیگانگان در سطح جامعه در گرو افزایش دانش و آگاهی یکایک افراد جامعه است و این مهم نیز با درک ارزش و جایگاه کتاب و اهتمام به مطالعه آن مرتبط است، بنابراین مطالعه و کتابخوانی ابزار اصلی افزایش سطح آگاهی و دانش همگان است. در سایه کتابخوانی پیشبرد اهداف فرهنگی و اجتماعی جامعه میسرتر می شود.

کتاب زمینه توسعه جوامع را فراهم می کند

استاندار کرمانشاه اضافه کرد: بر این اساس کتابخوانی معیاری برای ارزیابی و شناخت فرهنگ جوامع به شمار می آید و هر کشوری در زمینه ترویج فرهنگ دانش اندوزی تلاش کند بی شک می تواند زمینه رشد و توسعه جوامع را در آینده فراهم نکند.

بازوند گفت: اکنون در عصر ارتباطات و فناوری اطلاعات کودکان، نوجوانان و جوانان در معرض بسیاری از آسیب ها قرار گرفته اند که ناخواسته روزانه با حجم وسیعی از اطلاعات روبرو می شوند که اگر ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی نهادینه نشود ممکن است با تلاش برنامه ریزی شده و سازمان یافته در قالب تهاجم فرهنگی برخی جوامع بخواهند مبانی، اصول اجتماعی، باورها و ارزش های دیگر جوامع را تغییر دهند و این هشداری برای رشد حیات اجتماعی است.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: باید در قالب راهبردهای ملی و استانی ترویج فرهنگ کتابخوانی مدنظر قرار گیرد در واقع این فرهنگ باید از خانواده ها شروع و آموزش های لازم سپس در مراحل فراگیری در دوره های مختلف تکمیل شود که با بالارفتن سطح کتابخوانی نگرانی های رشد و پیشرفت آینده سازان ایران اسلامی رفع و از هرگونه آفت ناشی از مقوله تهاجم فرهنگی مصون بمانند.

بازوند اظهار کرد: دانش اندوزی و کتابخوانی در اســلام، جایگاه والایی دارد و روایت هــای گوناگونی از پیامبر خدا و ائمه معصومین (علیهمالسلام)، موجود است که پیروان دین مبین اسلام را به دانش ورزی و کتابخوانی توصیه و سفارش فرموده اند به گونه ای که در احادیث اسلامی، از کتاب، به عنوان بوستان دانشــمندان یاد شــده و همدم و سخنگویی شایســته به شمار آمده است.

جشنواره رضوی اقدامی ارزنده در ترویج کتابخونی است

استاندار کرمانشاه در ادامه سخنانش گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی اقدامی ارزنده و قابل تقدیر برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در گروه های سنی مختلف با رویکرد شناخت و معرفت ائمه و آشنایی با فرهنگ و سیره اهل بیت (ع) است که با همت و برنامه ریزی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با همکاری بنیاد فرهنگی هنری بین المللی امام رضا علیه‌السلام و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یازدهمین دوره آن در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی، شناسایی و معرفی کتاب های فاخر مرتبط با فرهنگ و سیره اهل بیت(ع)، با اضافه شدن بخش ویژه حضرت مهدی(عج) برگزار می شود.

بازوند عنوان کرد: بر این اساس باتوجه به برگزاری این جشنواره در رده های سنی مختلف شامل کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال از عموم مردم شریف، فرهیخته، مومن و انقلابی استان کرمانشاه، دانش آموزان، دانشجویان و کارکنان دستگاه های اجرایی دعوت می شود در بخش های مختلف شرکت و در ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه اهتمام داشته باشند.

در دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در سال گذشته تعداد ۲۷ هزار نفر از جمعیت استان شرکت کردند و با توجه به جمعیت استان کرمانشاه باید با همت مسئولین و مردم فرهنگ دوست این آمار در سال جاری افزایش پیدا کند وامید دارم مجموعه کتابخانه های عمومی استان حداکثر تلاش را برای اطلاع رسانی و آگاهی رسانی داشته و زمینه شرکت عموم مردم را در این جشنواره فراهم کند.

در یازدهمین دوره این جشنواره در کنار رشته های نقاشی، پویش کتابخوان، مسابقه چهارگزینه ای و داستانک نویسی، رشته های شعرسرایی، پویش «برای امام زمانم» و قصه گویی اضافه شده و برای جلب مشارکت بیش از پیش ناشران و کتابداران دو بخش حمایت از چاپ و انتشار منابع برتر و نیز مروجان فرهنگ رضوی در نظر گرفته شده است.

علاقه‌مندان به شرکت در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی تا ۱ آبان ۱۴۰۰ فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند و برای دریافت فایل منابع به آدرس‌ www.samakpl.ir مراجعه و یا به منظور دریافت امانی – فیزیکی کتاب‌های جشنواره به کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور مراجعه کنند.

برچسب‌ها هوشنگ بازوند کرمانشاه کتاب فرهنگ سازی کتابخوانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هوشنگ بازوند کرمانشاه کتاب هوشنگ بازوند کرمانشاه کتاب فرهنگ سازی کتابخوانی ترویج فرهنگ کتابخوانی جشنواره کتابخوانی استاندار کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۶۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل دستگاه‌ها لازمه تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است

ایسنا/لرستان دبیر ستاد امر به معروف ونهی از منکر لرستان گفت: همکاری و تعامل دستگاه‌ها لازمه تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر بوده و هدف ما فرهنگ سازی تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در سطح شهر خرم آباد با استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌ها است.

حجت الاسلام والمسلمین یونس مهدوی نیا ۱۶ اردیبهشت در دیدار با شهردار خرم آباد اظهار کرد: بهره‌مندی از ظرفیت شهرداری در نصب بنرهایی با محوریت امر به معروف و نهی از منکر «عفاف و حجاب » امری مهم برای پیشبرد اهداف و جذب مخاطب در جامعه هدف است.
وی خاطرنشان کرد: امید است بتوان با بهره‌مندی از همه ظرفیت‌های فرهنگی، تبلیغی و اجرایی گام های موثری در حوزه ترویج و تبیین فرهنگ این دو فریضتین در جامعه برداشته شود.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان در این نشست با اشاره به مطالبات ستاد از شهرداری افزود: امنیت فضاهای اختصاصی برای بانوان، نام‌گذاری معابر با نام شهدای امربه معروف و نهی از منکر و برنامه ریزی و همکاری برای برگزاری رویداد و همایش علمی با همکاری شهرداری خرم آباد با سایر دستگاه ها از مطالبات و بحث های تخصصی مطرح شده در این دیدار بود.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شست‌وشوی عقل به واسطه کتاب انجام می‌شود
  • حمامی که کافه کتاب شد
  • ترویج فرهنگ دینی و اسلامی بهترین خدمت به جامعه است
  • تعامل دستگاه‌ها لازمه تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است
  • ۶۶۱ نفر در جشنواره کتابخوانی عشایر اردبیل نام‌نویسی کردند
  • معلمان نقش اصلی و تأثیرگذار در توسعه و بالندگی جامعه دارند
  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران
  • فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان افتتاح می‌شود
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • عفاف و پاکدامنی جزء جدایی ناپذیر فرهنگ اصیل مردم کرمانشاه است