Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، تعدادی از جوانان شهرستان فردوس با وجود پیشرفت شهر‌ها همچنان در روستا‌ها مانده اند.

جا خوش کردن این جوانان در روستا با وجود خشکسالی تنها یک عامل دارد و آن هم شغلی است که برای خود دست و پا کرده اند.

طرح اشتغال زایی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) سبب شده تا رزق و برکت سر سفره جوانان روستانشین فردوسی بیاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این طرح که چند روز پیش در روستای های شهرستان فردوس اجرایی شد، چندین جوان روستایی مشغول به کار شدند.

طرح اشتغال زایی بنیاد برکت با پرداخت تسهیلات به واحد‌های تولیدی که سرمایه کمی برای شروع کار دارند، اهرم و انگیزه برای کار شده است.

قنادی، فروشگاه مواد غذایی، کارگاه چوب، گلخانه و پرورش زنبور عسل از جمله مشاغلی بوده اند که در این طرح زیر چتر حمایتی تسهیلات رفته اند.

ایجاد اشتغال و کسب روزی با دریافت تسهیلات  

یکی از بانوان روستای خانکوک می‌گوید: با ایجاد کارگاه توانستم ۵ نفر را مشغول به کار کنم و پس از توسعه این فضای تولیدی و با دریافت تسهیلات، مشتریان بیشتری جذب محصولات تولیدی شدند.

بیشتر بخوانید

شتر دارانی که در بیداری رونق می بینند/ آوردن نان سر سفره شتر داران به همت بنیاد برکت

جوان مرغدار این روستا نیز بیان می‌کند: تسهیلات دریافتی باعث شد تا مشکلات خرید نهاده‌ها و خوراک طیور تا حد بسیار زیادی حل شود.

روستای مهوید دیگر روستایی است که از طرح اشتغال زایی بنیاد برکت سهمی داشته است و یکی از بانوان این روستا اظهار می‌کند: سالانه چندین تن نعناع برای مصرف داخل روستا و شهرستان تولید می‌شود.

او ادامه می‌دهد: تسهیلات اعطایی به کارگران مشغول به کار در مزارع و باغات، باعث افزایش روحیه کار در آن‌ها شده است.

شناسایی جوانان مستعد و ایجاد اشتغال از اهداف بنیاد برکت است

زمانی مجری طرح‌های اشتغال زایی بنیاد برکت خراسان جنوبی به خبرنگار ما گفت: یکی از اهداف برنامه‌های بنیاد برکت، ایجاد اشتغال در روستا‌های استان است.

او افزود: به این منظور تسهیل گران بنیاد برکت در روستا‌ها حضور پیدا می‌کنند و جوانان مستعد و دارای مهارت را شناسایی می‌کنند.

زمانی اظهار کرد: پس از شناسایی این افراد که به هر دلیلی نمی‌توانند شغل ایجاد کنند، تسهیلات کم بهره به آن‌ها داده می‌شود تا این جوانان هم بتوانند سهمی در تولید و اشتغال داشته باشند.

۱۶۷ میلیارد ریال تسهیلات در قالب ۴۶۰ طرح طی مدت ۲ سال به واجدین شرایط دریافت تسهیلات در شهرستان فردوس از سوی بنیاد برکت پرداخت شده است.

انتهای پیام/ ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بنیاد برکت اشتغال زایی خوراک طیور اشتغال زایی بنیاد برکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۷۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز بکار بنیاد خیریه برنا در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ سردار خداداد تیموری رئیس بنیاد برنای کشور گفت: بنیاد برنا با کمک خیران و بودجه قابل توجه اش در باب مسائل و مشکلات اقتصادی، اشتغال، تحصیل، سلامت، مسکن، نیازمندان را شناسایی و تحت پوشش قرار می‌دهد.
تیموری افزود: در تعدادی از استان‌ها که به عنوان معین شناسایی شده اند دفاتر استانی بنیاد برنا راه اندازی می‌شود.
وی گفت: هدف از تشکیل برنا ساماندهی ده‌ها خیریه مستقل در کشور است تا ضمن پشتیبانی خدمات خیریه‌ای و ارائه کارت‌های اعتباری قرض‌الحسنه برای تمام اقشار جامعه بویژه اشتغال زایی به صورت جامع‌تر و کامل تری ارائه شود.
به گفته تیموری، ایجاد بستر‌های لازم برای اشتغال و کار آفرینی، کمک به ساخت مسکن قشر ضعیف جامعه و چندین برنامه دیگر از جمله فعالیت‌های شاخص این بنیاد است.
در این مراسم علی رضوانی به عنوان مدیر بنیاد برنا استان سمنان معرفی شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ایزدخواه نماینده مجلس : جراحی در سفره مردم هنر نیست / نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم
  • ایزادخواه، نماینده مجلس : جراحی در سفره مردم هنر نیست / نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم
  • نماینده مجلس: نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • بنیاد دانشگاهی فردوسی؛ حامی دانشجویان صاحب ایده 
  • آغاز بکار بنیاد خیریه برنا در استان سمنان
  • رتبه اول خراسان رضوی در پرداخت تسهیلات اشتغال در کشور
  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • احیای ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • بانوی خیراندیش مشهدی منزل خود را به بنیاد دانشگاهی فردوسی اهدا کرد