Web Analytics Made Easy - Statcounter

ورزشکاران عرب که در محافل بین‌المللی حاضر به رقابت در برابر نمایندگان اسرائیل نمی‌شوند، دو پیام متفاوت را برای رژیم صهیونیستی و سرکردگان عرب در کشورهای خود مخابره می‌کنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، با اقدام بازیکنان الجزایر، سودان و لبنان در محافل بین‌المللی ورزشی از جمله بازی‌های المپیک 2020 در خودداری از رویارویی با نماینده رژیم صهیونیستی و رقابت نماینده زن عربستان سعودی با بازیکن اسرائیلی که به شکست در برابر نماینده اسرائیل منجر شد، رویکردهای ایدئولوژیک و سیاسی در محافل ورزشی بار دیگر خود را در عرصه مناقشه‌های بین‌المللی نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فتحی نورین ورزشکار الجزایری چند روز پیش حاضر به رقابت در برابر ورزشکار اسرائیلی در رشته جودو در مسابقات المپیک نشد. او در گفتگو با تلویزیون الجزایر با افتخار گفت: من نمی خواهم دستم با او نجس شود. مربی این بازیکن نیز گفت: ما در قرعه کشی شانس نداشتیم و رقابت ما با یک حریف اسرائیلی افتاد و مجبور به کناره‌گیری از رقابت‌ها شدیم.

محمد عبدالرسول جودوکار سودانی نیز به خاطر عدم رویارویی با حریفی از رژیم صهیونیستی از مسابقات المپیک توکیو کناره‌گیری کرد.

عبدالله منیاتو ورزشکار لبنانی نیز در مسابقات جهانی هنرهای رزمی در بلغارستان پس از اینکه فهمید باید در برابر حریفی از رژیم صهیونیستی قرار بگیرد، حاضر به مسابقه نشد.

در حالی که بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران به ویژه در داخل سرزمین‌های اشغالی نسبت به فقدان بستر مردمی توافقنامه‌های سازش امضا شده میان برخی رژیم های عربی و رژیم صهیونیستی ابراز تردید جدی دارند، عرصه ورزش و به ویژه جایگاه المپیک به عنوان مهم ترین رویداد ورزشی دنیا که هر 4 سال یک بار تکرار می‌شود، با ماندگاری قابل توجهی که در افکار عمومی دنیا دارد، می تواند بهترین ابزار برای ابراز عقیده افکار عمومی نسبت به موجودیت رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود.

این موضوع راز خشم رسانه‌های صهیونیستی از اقدام ورزشکاران مسلمان در ممانعت از مقابله با رژیم صهیونیستی را نشان می دهد و ثابت می کند محافل سیاسی اسرائیل باخت در برابر رقبای عرب را به رفتن به مرحله بعد این رقابت‌ها در نتیجه انصراف بازیکنان عرب ترجیح می‌دهند، چرا که برگزاری این مسابقاتی می تواند نقش قابل توجهی در رویکرد عادی سازی روابط رژیم های عربی با اسرائیل داشته باشد.

در همین راستا یائیر کتان نویسنده صهیونیست روزنامه یدیعوت آحارونوت به تازگی در مقاله‌ای با اشاره به تحریم اسرائیل در محافل ورزشی توسط ورزشکاران عرب و مسلمان نوشت که تحریم اسرائیل توسط ورزشکاران عرب به موضوعی عادی تبدیل شده و هیچ کس توجهی به آن نمی‌کند. این روزنامه صهیونیستی می‌افزاید: در گذشته کسانی که به دنبال تحریم بازی با اسرائیلی‌ها بودند، سناریوهایی را برای خود می تراشیدند و وانمود به مصدومیت یا مسائل دیگر می‌کردند تا بتوانند در برابر نماینده اسرائیل حاضر نشود، اما الان شرایط تغییر کرده و ورزشکاران به صراحت اعلام می‌کنند که برای عدم رویارویی با نمایندگان اسرائیل از رقابت‌ها انصراف می دهند.

پرچم آغشته به خون مردم فلسطین در دست ورزشکاران رژیم صهیونیستی + عکسورزشکاران کدام کشورها از مصاف با اسرائیل انصراف دادند؟

مقاله این روزنامه صهیونیستی نیز به اتفاقات اخیر در المپیک با وجود توافق سازش رژیم ‌صهیونیستی با برخی کشورهای عربی اشاره کرده و نوشت که این معاهدات سازش سست و بی پایه، پیش از این نیز ثابت کرده است که نتوانسته تغییری در واقعیت موجود ایجاد کند. همانطور که در مسابقات المپیک ریو در سال 2016 نیز ورزشکار مصری از مقابله با حریف اسرائیلی خودداری کرد. به این ترتیب می‌توان گفت که تمامی این توافق‌ها و بندهای آن روی کاغذ است و آنچه که در عمل اتفاق می‌افتد، یعنی در مهم‌ترین عرصه ورزشی دنیا انجام می‌شود، این است که ورزشکاران این کشورها، موجودیت اسرائیل را به رسمیت نمی شناسند.

سران اسرائیلی که با امضای توافق‌نامه‌های متعدد سازش با برخی رژیم‌های عربی تلاش دارند ماهیت مناسبات رژیم‌ صهیونیستی و افکار عمومی عرب‌زبانان را عادی جلوه دهند، از همان ابتدای امضای توافقنامه ها با این سوال جدی مواجه شده‌اند که آیا افکار عمومی کشورهای عربی ارزشی برای این توافق‌ها قائل هستند؟ برخی تحلیلگران و نظریه‌پردازان صهیونیست در پاسخ به این سوالات نمونه‌های سابق توافقات سازش اسرائیل با رژیم های مصر و اردن و حتی تشکیلات خودگردان را یادآور شده و با استناد به موضع منفی مردم این کشورها نسبت به رژیم صهیونیستی نتیجه‌گیری کردند که این توافق‌ها تنها به عنوان سرپوش و روکشی است که می تواند تنها بیانگر موضع رژیم‌هایی باشد که برآمده از مردم نیستند و به صورت موروثی و مادام العمر عرصه قدرت را در این کشورها در دست گرفته‌اند.

رهبران عرب که طی سالهای اخیر با فشار حداکثری دولت دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا اقدام به عادی سازی مجانی روابط خود با اسرائیل کردند، این روزها به ویژه با گسترش جنایات رژیم اسرائیل ضد شهروندان فلسطینی در کرانه باختری و نوار غزه با تردیدهای جدی در قبال اقدام خود مواجه هستند. تیرگی روابط ایجاد شده میان امارات و رژیم صهیونیستی که به تازگی تشدید شده، می‌تواند بهترین نمونه در ناکامی این توافق‌ها باشد.

شتاب برخی رژیم های عربی برای بهبود مناسبات با اسرائیل در شرایطی صورت گرفت که بر اساس نظر سنجی که در آمریکا صورت گرفته، بخش قابل توجهی از یهودیان این کشور رژیم اسرائیل را دولتی آپارتاید و نژاد پرست می‌دانند و اقدامات آنها ضد فلسطینیان را کشتار جمعی مبتنی بر جنایت‌های جنگی توصیف می کنند.

در همین راستا زفی کلاین نویسنده اسرائیلی در روزنامه مکور ریشون از روند رو به رشد گرایش جوانان یهودی آمریکا به جنبش‌های تحریم اسرائیل اشاره کرده و می‌نویسد که این موضوع به معنای یک شکاف دراماتیک است که یهودیان دنیا نسبت به رژیم اسرائیل دارند. این نویسنده با استناد به پژوهشی که دانشگاه تافتس انجام داد، نوشت که نگاه محافل چپ‌گرا به اسرائیل در داخل آمریکا بسیار منفی است.

تحلیلگران معتقدند که رفتار ورزشکاران عرب و مسلمان نشان دهنده موج مخالفت افکار عمومی بین‌المللی با اقدامات نژادپرستانه رژیم صهیونیستی و عدم به رسمیت شناختن این رژیم در سرزمین های اشغالی توسط امت اسلام است، موضوعی که برخی سردمداران عرب به راحتی با آن کنار آمده و تمام تلاش خود را برای بهبود مناسبات فرهنگی و امنیتی با کابینه اسرائیل به کار گرفته‌اند.

لذا می‌توان گفت این اقدام نه تنها باعث شکست تبلیغات رژیم صهیونیستی در بهبود وجهه بین‌المللی خود می‌شود، بلکه نشان دهنده شکاف گسترده میان افکار عمومی و برخی رژیم‌های عربی است که سردمداران آن از عادی سازی روابط با اسرائیل دم می‌زنند. شکافی که گرچه در کشوری مانند عربستان نیز در بیشترین سطح قابل مشاهده است، اما حلقه امنیتی فشرده حاکمیت سعودی اجازه بروز آن را نمی‌دهد و شاید همین موضوع بود که باعث شد نماینده زن عربستان در مسابقات جودو المپیک در رقابت برابر ورزشکار رژیم صهیونیستی حاضر شده و شکستی را بپذیرد که افکار عمومی سطح تحقیر این شکست را از تحقیر نسبت به حاضر شدن وی در این مسابقه در برابر نماینده اسرائیل بیشتر نمی‌دانند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: برخی رژیم های عربی رژیم صهیونیستی ورزشکاران عرب توافق ها افکار عمومی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۷۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام معظم رهبری:رفتار آمریکا در غزه اثبات حقانیت بی‌اعتمادی ایران است/ آمریکا شریک جرم رژیم صهیونیستی است

جمعی از معلمان سراسر کشور در سالروز شهادت شهید مطهری با آیت‌الله خامنه‌ای دیدار کردند.   به گزارش ایسنا، همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلّم، جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، صبح امروز (چهارشنبه) با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با مقام معظم رهبری دیدار  کردند.   ️این برنامه، از جمله دیدارهای سالانه رهبری است که در تکریم مقام معلم بطور پیوسته برگزار شده است.   گزیده بیانات مقام معظم رهبری در این دیدار را در ادامه بخوانید:   * تشکر از معلم برای توجه دادن افکار عمومی به اهمیت معلم است   * تبیین مصالح بنیادی کشور و نظام از وظایف معاونت پرورشی است؛ جوانان باید منطق شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر رژیم صهیونیستی را بدانند.   * الگوهای جامعه معلمین باید به عنوان قهرمان معرفی شوند.   * غزه امروز مسئله اول دنیا است؛صهیونیست‌ها و پشتیبانان آمریکایی و اروپایی آنها نمی‌توانند مسئله غزه را از دستور کار  افکار عمومی دنیا خارج کنند؛ به دانشگاه‌های آمریکا و اروپا نگاه کنید! باید فشار به رژیم صهیونیستی روزبه‌روز افزایش پیدا کند.   * نحوه رفتار آمریکا در مسئله غزه اثبات حقانیت موضع ایران در بی‌اعتمادی به آمریکا است.   * فلسطین باید به صاحبان اصلی آن برگردد. عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هیچگاه مشکل غرب آسیا را حل نخواهد کرد.   * دانشجویان آمریکایی نه تخریب کردند نه شیشه‌ای شکستند اما این‌جور با آنها رفتار میشود/ رفتار آمریکا حقانیت موضع جمهوری اسلامی را نشان داد   *شما ملاحظه کنید آمریکایی‌ها و دستگاه‌های مرتبط با آنها، با مخالفت زبانی با اسرائیل چه معامله‌ای دارند انجام می‌دهند! دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا نه تخریب کردند، نه شعار تخریب دادند، نه کسی را کشتند، نه جایی را آتش زدند، نه شیشه‌ای را شکستند؛ این‌جور دارد با آنها رفتار می‌شود.   *این رفتار آمریکایی‌ها هم، حقانیت موضع جمهوری اسلامی را در بدبینیِ به آمریکا نشان داد؛ یعنی در واقع شد پشتوانه‌ی همین «مرگ بر آمریکا»یی که شما می‌گویید. نشان داد به همه که آمریکا شریکِ جرم است. یک حرفی هم ممکن است یک وقتی بزنند به‌عنوان مثلاً دلسوزی! دروغ است، خلاف واقع است.   *آنچه که انسان مشاهده می‌کند در عمل، نشان‌دهنده‌ی همراهی و همدستی آمریکا در این جرم بزرگ، در این گناه نابخشودنی، با رژیم صهیونیستی است. اینها شریک جرمند. چطور میشود نسبت به یک چنین نظامی، نسبت به چنین رژیمی، انسان خوش‌بین باشد؟ چطور ممکن است؟ یا به حرف او اعتماد بکند.   این خبر تکمیل می‌شود کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ادعای حامیان رژیم اسرائیل: جورج سوروس پول اعتراضات دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا را می‌دهد!
  • مقام معظم رهبری:رفتار آمریکا در غزه اثبات حقانیت بی‌اعتمادی ایران است/ آمریکا شریک جرم رژیم صهیونیستی است
  • نتانیاهو: در زمان حاضر دستیابی به آتش‌بس بعید به‌نظر می رسد
  • نتانیاهو: در حال حاضر دستیابی به آتش‌بس بعید به نظر می‌رسد
  • بی عدالتی در حوزه‌های انتخابیه حاکم شده است
  • سکوت رژیم‌های خودکامه عربی در برابر کنشگری پیرامون آرمان فلسطین
  • سلطانی نخستین نشان ایران را قطعی کرد
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • روز خوب نمایندگان بوکس ایران در رقابتهای جوانان و امید آسیا
  • تمرد سربازان ارتش اسرائیل؛ نیروهای احتیاط حاضر نیستند به رفح حمله کنند