Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: ورود بنیاد مسکن در امر اراضی عشایر کشت وصنعت به نفع عشایر و روستانشینان خواهد بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  اردبیل،به نقل از دارالارشاد، آیت‌الله سید حسن عاملی  اظهار داشت: ورود بنیاد مسکن نیز به این حوزه همچنین صدور اسناد مالکیت و تعیین کاربری‌های عمرانی و خدماتی بسیار امر مبارک و میمونی است که قطعاً نتیجه آن به نفع عشایر و روستانشیان منطقه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن ابراز خوشحالی از به سرانجام رسیدن امور مربوط به عشایر پس از سال‌ها پیگیری افزود:  این کار به سرانجام رسید تا بر اساس مصوبه هیئت دولت عشایر واقعی با دریافت سه هکتار زمین به صورت تعاونی به حق و حقوق واقعی خود برسند.

نماینده ولی فقیه در استان از پیگیری‌ها و تلاش خستگی‌ناپذیر استاندار اردبیل در این زمینه قدردانی کرد و گفت: زمانی که به این مناطق سرکشی می‌کردم، روحاً معذب بودم چرا که ساکنین این منطقه نه از آب شرب و نه امکانات اولیه بهره‌ای نبرده بودند که انتظار می‌رود با واگذاری قانونی اراضی به این عشایر و ساماندهی آنها از امکانات و برکات نظام اسلامی بیش از گذشته استفاده کنند.

700میلیارد ریال از بیت‌المال به کشت و صنعت مغان برگردانده می‌شودآخرین وضعیت اراضی نگین کشاورزی ایران /‌ ورود دستگاه قضایی مانع فقیر شدن خاک کشت و صنعت مغان شد

عاملی افزود: وضعیت نابسامان عشایر این محدوده برای ما سرافکندگی داشت و در برابر ولی نعمتان همواره خجالت‌زده بودیم اما با کار بزرگی که دولت و مسئولان استانی انجام دادند، به جد مشکلات عشایر در مرحله رسیدگی و اتمام قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: با همکاری سازمان جهاد کشاورزی، امور اراضی و تعاون روستایی فعالیت‌های خوبی را در ساماندهی عشایر محدوده‌نشین کشت و صنعت شاهد هستیم و بدون اینکه این موضوع از سوی رسانه‌های غرب به مسائل حاشیه‌ای کشیده شود، با تلاش انجام شده و مراقبت مسئولان امر بالاخره بعد از گذشت سال‌ها برطرف شد که امروز شاهد واگذاری اسناد به نمایندگان دو قشلاق حلاج‌لر و مرتضی کندی در دفتر امام جمعه بودیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: انتظار می‌رود با این واگذاری سطح درآمد عشایر منطقه و تولیدات آنها افزایش یابد و از قبل این امر زمینه برای تقویت نظام بهره‌برداری نیز فراهم شده تا بدون اینکه حقی از کسی ضایع شود و یا عده‌ای بخواهند به این واگذاری‌ها طمع کنند، واگذاری به شکل درست و دقیق اتفاق افتد.

عاملی ضرورت اعتماد و وثوق عشایر به مسئولان را در پیگیری امر و حل مشکلات یادآور شد و بیان کرد: در هر مجموعه‌ای که وثوق و اعتماد شکل بگیرد قطعاً نتایج کار نیز مؤثر خواهد بود و تصمیم‌گیری‌ها به نفع عشایر و تولیدکنندگان واقعی رقم می‌خورد.

وی ادامه داد: با تلاش و پیگیری استاندار اردبیل که به جد خود را وقف این امر بزرگ و حیاتی کردند، به تدریج واگذاری‌ها به عشایر واقعی منطقه در قالب تعاونی‌ها انجام می‌شود که امیدواریم بدون اجحاف در حق کسی این واگذاری‌ها رضایت مردم و ساکنان را به همراه داشته باشد.

انتهای‌پیام/131/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نفع عشایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۷۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه آصف اردبیل برای مرمت به بخش خصوصی واگذار می‌شود

به گزارش خبرنگار، حسن محمدی ادیب ظهر سه‌شنبه در بازدید از خانه‌های تاریخی اردبیل اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی برای احیا و ساماندهی بناهای تاریخی استان با مشارکت بخش خصوصی و واگذاری از طریق صندوق توسعه و احیای بناهای تاریخی، فراخوان مزایده یکی دیگر از بناهای تاریخی اردبیل توسط این صندوق منتشر شد.

وی خاطرنشان کرد: واگذاری خانه تاریخی آصف اردبیل از طریق فراخوان مزایده سرمایه‌گذاری در مرمت، احیا، نگهداری و واگذاری حق بهره‌برداری از بناهای تاریخی منتشر شده از سوی صندوق توسعه و احیا انجام می‌شود و متقاضیان تا ۱۷ اردیبهشت ماه فرصت شرکت در این فراخوان را دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با اشاره به برنامه‌ریزی برای واگذاری سایر بناهای تاریخی استان، بیان کرد: با توجه به اینکه واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی راه حلی مناسب برای مرمت و احیای این بناها است، در سال ۱۴۰۲ بهره‌برداری از ۴ بنای تاریخی استان به بخش خصوصی واگذار شد و امسال نیز سایر بناها به مرور در لیست واگذاری قرار می‌گیرند.

محمدی ادیب ادامه داد: علاقمندان و متقاضیان سرمایه‌گذاری در این بنای تاریخی می‌توانند برای شرکت در مزایده به سامانه تدارکات الکترونیک دولت (ستاد) مراجعه کنند.

کد خبر 6093206

دیگر خبرها

  • سرانه درآمد مردم اردبیل افزایش یافته است
  • بهره برداری از قطار اردبیل- میانه در نیمه اول سال جاری
  • راه آهن اردبیل امسال به بهره برداری می رسد
  • تنگنا‌های اقتصادی، ذره‌ای از قداست کار معلمی کم نمی‌کند
  • مشکلات مالکیت اراضی آبپخش حل شود
  • هنرنمایی زنان عشایر در ۳۰ رشته صنایع دستی
  • خانه تاریخی آصف اردبیل واگذار می‌شود
  • خانه آصف اردبیل برای مرمت به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • سرمایه‌گذاری در بنای تاریخی خانه آصف اردبیل به مزایده گذاشته شد
  • آماده سازی اراضی طرح نهضت ملی مسکن در رفسنجان