Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین، عبدالرضا فرجی راد در این باره گفت: به طور طبیعی این اقدامات با خود تنش های بیشتر را به همراه خواهد داشت. آمریکایی ها تا حدودی می توانند بر شرکت های چینی کنترل داشته باشند و تحریم هایی اعمال کنند. البته ایران نیز دست بسته عمل نخواهد کرد و در منطقه کار خود را انجام می دهد. آمریکایی ها به جایی رسیده اند که حتی با استراتژی خود در تضاد قرار گرفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت بایدن از همان ابتدا اعلام کرد که مبنای کار خود را بر پایه دیپلماسی قرار خواهد داد، دیپلماسی که در مذاکرات در جریان است اما باید از آن به عنوان دیپلماسی زور نام برد. دیپلماسی به معنای دوری از تنش است نه نزدیک شدن به آن. آمریکا اگر بخواهد از طریق محور چین به ایران فشار وارد کند،در نهایت این محور چین است که تقویت خواهد شد و تنش درمنطقه افزایش خواهد یافت.ضمن اینکه چین درحوزه شرق دور، اقیانوس هند می تواند به آمریکا فشار وارد کند. متعاقب رفتار تندآمریکا، ایران نیز می تواند رفتارش را در خلیج فارس تند کند.وقتی ایران در شرایط اضطراری قرار بگیرد آمادگی هرگونه حادثه را نیز دارد. رفتار دولت بایدن به گونه ای شده که مردم در حال فراموش کردن این موضوع هستند که این ترامپ بود که از برجام خارج شد! دولت بایدن رویه ای را در پیش گرفته که گویی تفاوتی با دولت ترامپ نداشته است.

وی افزود: با این اقدامات منطقه به سمت تنش می رود،البته امیدوار هستیم با روی کار آمدن دولت جدید و مشخص شدن وزیرامور خارجه جدید،بیانیه یا اطلاعیه ای در خصوص مذاکرات وین و از سرگیری گفتگوها صادر شود. ضمن اینکه معتقدم دولت جدید در مذاکرات شرکت خواهد کرد و مساله مهم تغییر رویه آمریکا در مواجهه با موضوعات است. آمریکا یک قدرت منطقه ای به نام ایران روبرو است و به رقبای خود یعنی چین و روسیه نیز فشار وارد می کند. سیاستی که نتیجه آن کاملا مشخص است و قطعا نتیجه این سیاست ها به نفع واشنگتن نخواهد بود چرا که اساسا واشنگتن به یک دیپلماسی اشتباه روی آورده است.

این استاد ژئوپلتیک در ادامه با اشاره به اینکه کار مقداری سخت تر از گذشته شده است گفت: همواره در گفتگوهای قبلی تاکید داشتم که طولانی شدن مذاکرات روند را دشوار خواهد کرد و ادامه مذاکرات نباید به دولت بعدی منتقل شود. موضوعی که در نهایت اتفاق افتاد. البته باید مدنظر داشت که دولت جدید به تنهایی تصمیم گیرنده نیست چرا که در ایران مجموعه ای از عوامل تصمیم گیر مانند شورای امنیت ملی وجود دارد که معتقدم با این وجود حتما مذاکرات در وین ادامه خواهد یافت. باید دید آیا دنباله مذاکرات پیگیری خواهد شد یا اینکه از صفر شروع خواهد شد. واقعیت مهم این است که آمریکا باید امتیاز دهد. اگر می خواهد نیروهای خود را درمنطقه باقی نگه دارد و از شرق دور صرف نظر کند راه باز است.اما اگر می خواهد طبق استراتژی ادعایی خود یعنی اتکا به دیپلماسی پیش رود تا منطقه به سمت ثبات و آرامش برود،باید مذاکرات را به نتیجه برساند. برجامی که ترامپ از آن خارج شده باید مانند گذشته احیا شود. خواسته مهم ایران در این بین جلوگیری از یک خسارت سنگین در پی خروج آمریکا از برجام بود و در تلاش است تا این اتفاق بار دیگر تکرار نشود و متحمل خسارت جدیدی نشود. آن چیزی که رهبری هم بدان اشاره کردند در رابطه با همین موضوع است.

مشروح گفتگو را در لینک زیر بخوانید:

وقتی ایران در شرایط اضطراری قرار بگیرد آمادگی هرگونه حادثه را دارد؟

311311

کد خبر 1542462

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ایران و آمریکا دولت بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۸۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به کاهش قیمت دلار در روز‌های اخیر

 با کاهش حدود ۱۰هزارتومانی قیمت دلار و رسیدن قیمت دلار به پایین‌تر از ۶۰هزارتومان، کاربران شبکه‌های اجتماعی در توییت‌هایی تحلیل‌های خود را به اشتراک گذاشتند. کاربران پشتوانه کاهش قیمت دلار را اقتدار نظامی و امنیتی ایران در مواجهه با نظام سلطه دانستند. آنها همچنین از سکوت برخی از رسانه‌ها و چهره‌ها که هنگام بالا رفتن قیمت دلار مدام تحلیل به اشتراک می‌گذارند، انتقاد کردند.

در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران را مرور کرده‌ایم:

 سیدمصطفی موسوی‌نژاد:
عده‌ای می‌گفتند افزایش نرخ دلار تا مرز ۷۰هزار تومان ربطی به تنش‌های ایران و اسرائیل نداره و دولت ناتوانی خودش رو به پای این داستان داره فاکتور میکنه! دلار بازار آزاد قبل از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران: ۶۱هزار تومان! دلار بازار آزاد، امروز: ۶۱هزار تومان. قضاوت با شما!

 کیان مهزاد:
کاهش قیمت دلار آن هم حدود ۱۰هزارتومان در شرایطی که برخی‌ها می‌گفتند دلار تا ۸۰ و ۱۰۰ هزار تومان هم می‌رود واقعاً خیلی از واقعیت‌ها را نشان می‌دهد. اصلی‌ترین این واقعیت‌ها قیمت‌سازی کانال‌های تلگرامی است. واقعاً راهی برای رهایی اقتصاد از این کانال‌ها نیست؟

 کیمیا مظفریان:
کاهش قیمت دلار در شرایط فعلی اقتصاد کشور، فقط یک اتفاق نیست، معجزه‌ای بسیار شگفت‌انگیزه که نتیجه ۱. تدبیر حکیمانه دولت و ۲. قدرت نمایی موشکی ایران در برابر اسرائیله.

 حسین مردانی:
قیمت دلار کاهش پیدا می‌کند، اما الان خانه هم بخواهی رهن کنی، طرف با دلار ۷۰ تومانی برات فاکتور میکنه! کاهش قیمت دلار قطعاً خوشحال کننده است، اما با قیمت سازی‌های کاذب هم باید برخورد شود. رها کردن بازار در شرایط جنگ اقتصادی عاقلانه نیست.

دکتر رخیده:
چرا اونایی که وقتی یه بحرانی ایجاد میشه و دلار میره بالا ثانیه‌ای گزارش میدن و اعصاب و روان ملت رو داغون میکنن، اما الان که چند روزه دلار سیر نزولی داره و رسیده به ۶۰ چیزی نمیگن؟!

سجاد محمدی:
موشک‌های ایران هم میتونه اسقاطیل رو شخم بزنه، هم میتونه قیمت دلار رو پایین بیاره. از هر طرف که نگاه کنی، دنیا دنیای موشکه. 

 احمد روستایی:
اقتدار امنیتی یک پشتوانه محکم برای اقتصاد است. مصادیق را در ماجرای دلار و کاهش‌های این روز‌ها دیدیم. دلاری که افسار پاره کرده بود و می‌رفت که به بالاتر از ۸۰ برسد حالا به پشتوانه اقتدار امنیتی ایران راه بازگشت را پی گرفته است. فهم این معادلات آینده‌ساز است. 

 محمد مهدی مصلحی:
اونایی که میگفتن «اگه ایران، اسرائیل رو تنبیه کنه دلار بالای ۷۰ تومن میشه» کجای مجلس نشستن؟! بله؛ اقتصاد، به قدرت نظامی هم بستگی داره. 

محمدی ثابت:
جنگ اقتصادی امریکا علیه ما، برای تضعیف ارزش ریال است که بار‌ها و بار‌ها در بیان مقامات امریکایی به این موضوع تصریح شده است. ‎#جنگ_دلار

 حسن حسن‌خانی:
لابه‌لای حرف‌های نادرست درباره ارز، عوامانه‌ترین و بی‌اساس‌ترین حرفی که در این سال‌ها شنیدم این بوده: نرخ ارز درجه تب بدن بچه است! گوینده چنین سخنی قبل از تمسخر اقتصاددانان و پزشکان، خودش را مضحکه خاص و عام کرده. 

 کاربری با نام «احترام»:
خدا کنه قیمت‌ها هم به همین دلار زیر ۶۰تومان برگرده. الان شما برو یک قطعه برای ماشینت بخر. طرف به مبنای دلار۷۰تومانی کشیده روی قطعه. همه هم حرفشون اینه که دلار الکی ریخته و برمی‌گرده. واقعاً نظارت دولت باید اینجا‌ها پررنگ بشه.

منبع: روزنامه جوان

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت‌گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • با دیپلماسی فعال منطقه‌ای ایران خط لوله صلح با وجود کارشکنی آمریکا در حال ساخته شدن است
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • درخواست وکلای دولت بایدن برای متوقف کردن عرضه تسلیحات آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به کاهش قیمت دلار در روز‌های اخیر
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • سناتور آمریکایی ارزیابی دولت از جنگ غزه را زیر سئوال برد
  • حد نصاب تازه «جو بایدن» کمترین میزان محبوبیت رئیس جمهور در ۷۰ سال اخیر
  • برنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟