Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه گزینه‌های پیشنهادی رییس‌جمهوری برای وزارتخانه ها باید از اعضای خانواده وزارتخانه‌ها باشند، گفت: وزرایی که از سوی رییس جمهوری به مجلس معرفی می‌شوند باید درک دقیق و درستی از وضعیت وزارتخانه‌ها و مشکلات آن داشته باشند.

بهروز محبی نجم‌آبادی ا با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ رییس جمهوری درباره سرعت عمل در تشکیل دولت گفت: نوع مشکلاتی که امروز مردم به آن مبتلا (گرفتار) هستند مانند تنش‌های آبی، مسائل مربوط به آرد و نان، گرانی‌ها، نیاز کشاورزان و دامداران به نهاده‌ها و کود و نیازهای اولیه تولید، شرایطی استثنایی در کشور به وجود آورده است که با مدیریت خرید و تولید و همچنین مدیریت درست توزیع می‌توان بسیاری از این مشکلات را کاهش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی افزود: قطعا رهبر معظم انقلاب از اینکه این مسائل، معضلات و این مدل مشکلات به گونه‌ای هستند که تبعات اجتماعی دارند و افراد طاقت اینکه زمان زیادی را تحمل کنند، ندارند، کاملا آگاه هستند. بنابراین به نظر می‌رسد باید برای حل این مشکلات، برنامه‌ریزی کوتاه مدت سریع و تصمیمات جهادی برای حل مشکلات مردم اتخاذ شود.

وی درباره ویژگی‌های اعضای کابینه دولت سیزدهم گفت: به اعتقاد من هر وزیری برای اینکه بتواند درک دقیق و درست از وضعیت موجود و مشکلات آن وزارتخانه داشته باشد، باید عضو خانواده همان وزارتخانه‌ای باشد که از آن معرفی می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس عنوان کرد: اینکه بخواهیم فردی که در وزارتخانه‌ای نبوده و در موقعیت دیگری مسئولیت داشته را در وزارتخانه دیگری به عنوان وزیر در راس هرم تصمیم‌گیری قرار دهیم، اقدام درستی نخواهد بود.

محبی‌نجم‌آبادی خاطرنشان کرد: افرادی باید به عنوان اعضای کابینه دولت انتخاب شوند که گذشته و تجارب آنها نشان داده است که درستکار هستند، عالمانه و محققان فکر می‌کنند و مجاهدانه با مسائل برخورد می‌کنند و همه وقت و زندگی خودشان را وقف حل مشکلات آن حوزه می‌کنند.

وی گفت: قطعا دولت سیزدهم به فضل الهی می‌تواند وزیران مطلوبی با این مشخصات را انتخاب و به مجلس معرفی کند و مجلس هم اصرار بر این خواهد داشت که دولت وزیران کارآمدی را که دارای تجارب ارزشمند برای ملت و در وزارتخانه‌هایی که قرار است قرار بگیرند انتخاب کند.

به گزارش ایرنا، ‌دولت سیزدهم با برگزاری مراسم تنفیذ حکم در روز سه شنبه و مراسم تحلیف روز پنج شنبه رسما فعالیت خود را آغاز کرد. آیت الله رییسی با توجه به بیانات رهبر انقلاب اسلامی در مراسم تنفیذ درباره تسریع در معرفی کابینه روز گذشته اعلام کرد اعضای کابینه خود را هفته آینده به مجلس معرفی خواهد کرد./ایرنا

منبع: فردا

کلیدواژه: وزارتخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۸۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه حل رفع مشکلات حضور آگاهانه در انتخابات است‌

امیرحسین فراهانی در گفتگو با خبرنگار مهر، رأی دادن برای هریک از افراد جامعه یک حق مسلم است، بنابراین باید از این حق دفاع کرد و اگر این حق مطالبه نشود در نهایت منجر خواهد شد انتخاب‌گری و تصمیم‌گیری برای افرادی که در انتخابات شرکت نمی‌کنند از بین برود.

وی افزود: راه حل رفع موانع و مشکلات، حضور آگاهانه در انتخابات است و باید تلاش کنیم و نامزدی را که به نظر ما گره گشای مشکلات است رأی بدهیم زیرا اگر من و شما رأی ندهیم، امور مملکت اداره نخواهد شد.

فراهانی ادامه داد: اگر مجلسی قوی‌تر داشته باشیم، بدون تردید دولتی قوی و مقتدر نیز خواهیم داشت و به عقیده من، ریشه عمده ضعف‌ها و مشکلاتی که در کشور داریم، به مجلس شورای اسلامی برمی‌گردد.

وی گفت: بهترین مشوق برای حضور مردم در پای صندوق رأی آگاهی مردم از اهمیت مشارکت آن‌هاست، انتخابات می‌تواند نقش بسیاری مهمی در تعیین سرنوشت مردم داشته باشد، قوانین مجلس توسط کسانی نوشته می‌شود که با رأی مردم به مجلس می‌روند؛ بنابراین نیاز است که مردم با دقت بیشتری نسبت به انتخاب افراد شایسته اقدام کنند.

فراهانی ادامه داد: انقلاب اسلامی در ۴ دهه اخیر همواره روند صعودی خود را حفظ کرده و تلاش شده با تقویت گفتمان مردم‌سالارانه دینی خود، نقش مردم را در صحنه سیاسی کشور حفظ کند

وی اضافه کرد: مردم ملایر همواره نسبت به گردهمایی و رویدادهای سیاسی در جمهوری اسلامی نگاه مثبت و ویژه‌ای داشتند که آخرین نمونه آن را می‌توان حضور در راهپیمایی روز قدس مشاهده کرد، مشکلات اقتصادی و تبلیغات منفی نیز نتوانسته بر حضور مردم تأثیر منفی بگذارد.

فراهانی تصریح کرد: مشکلات اقتصادی کشور در زمان جنگ به‌مراتب بیشتر از امروز بود؛ اما مردم به حاکمیت و تلاش مدیران دولتی برای حل مشکلات اعتقاد داشتند، این اعتماد امروزه نیازمند ترمیم دوباره است، برخی از مدیران با اقداماتی اشتباه به این اعتماد خدشه وارد کردند که در سایه دولت مردمی می‌توان نسبت به حل آن امیدوار بود.

وی گفت: مقام معظم رهبری گام دوم انقلاب را در راستای تحولات شگرف سیاسی و اقتصادی اعلام کرده بود و انتخابات این دوره نیز ادامه همان مسیر است. باتوجه به گذشت ۴ دهه از عمر انقلاب اسلامی شاهد تغییر نسل در مدیران هستیم؛ ازاین‌جهت نیز انتخابات این دوره حائز اهمیت است.

کد خبر 6097875

دیگر خبرها

  • میز خدمت جهادی در شهرک امام زاده ابراهیم (ع) شفت برپا شد
  • کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه چند عضو دارد؟ ۱۲ یا ۱۳؟
  • هشدار جدی مرکز پژوهش‌های مجلس به دولت/ چالش حقوق معلمان در کمین آموزش و پرورش
  • نماینده مجلس: با فروش فیلترشکن به مردم یاد دادیم که می‌توانند خلاف کنند
  • واکنش نوری قزلجه به احتمال بازگشت طرح صیانت به صحن مجلس /کسی با تمامیت خواهی و زیاده‌طلبی نمی‌تواند در این دوره رییس مجلس شود
  • ببینید | ادعای یک اصولگرا درباره دخالت‌های خاص همسر و داماد رئیسی در تصمیمات دولت!
  • برای حل مشکلات باید در انتخابات شرکت کرد
  • لزوم تخصیص زمین برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی
  • چرایی اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم 
  • راه حل رفع مشکلات حضور آگاهانه در انتخابات است‌