Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@16:56:17 GMT

سی‌جی‌تی‌ان: تایوان زمین بازی آمریکا نیست

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۳۸۵۶۱

سی‌جی‌تی‌ان: تایوان زمین بازی آمریکا نیست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که هشدارهای تند مقام‌های ارشد پکن به واشنگتن درباره دخالت در امور داخلی چین و به ویژه مسائل مرتبط با تایوان ادامه دارد، یک رسانه دولتی چین به آمریکا درباره عواقب عبور کردن از خطوط قرمز این کشور هشدار داد.

شبکه «سی‌جی‌تی‌ان» چین در یادداشتی نوشت: «چهارم آگوست (۱۳ مرداد ماه سال جاری) دولت بایدن اولین فروش تسلیحاتی خود به تایوان به ارزش ۷۵۰ میلیون دلار را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام، بخشی از کارزار گسترده‌تر واشنگتن و دیگران برای ذره ذره کم کردن تعهداتشان در قبال سیاست چین واحد است. آنها به طرزی تهاجمی و ماهرانه در حال تسریع حمایتشان از به اصطلاح "استقلال تایوان" هستند و در حاکمیت چین فضولی می‌کنند و در آن واحد رسما ادعا می‌کنند که چنین کاری نمی‌کنند».

این رسانه رسمی و دولتی چین ادامه داد: «ایالات متحده با حمایت از جدایی طلبان و ایستادن در برابر خطوط قرمز قطعی و رسما اعلام شده چین، در حال تضعیف صلح، ثبات و امنیت در تنگه تایوان است. این اقدام قابل تحمل کردن نیست. تعهد چین به اتحاد مجدد (چین و تایوان) غیرقابل انکار، ناگسستنی و سازش ناپذیر است. در حالی که چین متعهد به انجام این کار از طریق ابزارهای مسالمت‌آمیز است، واشنگتن با اقدامات بی ملاحظه و تحریک‌آمیز خودش و تلاشش برای تغییر موازنه قوا تحقق این امر (تحقق اتحاد چین و تایوان از طریق ابزارهای مسالمت آمیز) را به طرزی فزاینده سخت می‌کند».

بنا بر نوشته سی‌جی‌تی‌ان، «از زمان آغاز به کار جو بایدن ایالات متحده به مروز اقداماتش را تشدید کرده است. هواپیماهای ارتش ایالات کتحده سه بار (از زمان آغاز ریاست جمهوری بایدن) در تایوان فرود آمده‌اند، کشتی‌های نیروی دریایی این کشور هم  طظی سال جاری (۲۰۲۱) هفت بار از تنگه تایوان عبور کرده‌اند، سناتورهای ایالات کتحده از تایوان دیدن کرده‌اند و مدعی شدند که "آمریکا تایوان را رها نخواهد کرد". اگر کسی اینجا باشد که در تلاش برای روشن کردن جرقه انبار است، آن کس، ایالات متحده است».

در یادداشت این رسانه چین آمده است: «نظریه سیاسی غرب از این باور حمایت می‌کند که "ارزش‌های جهانی" بر هنجار حاکمیت ملی غلبه دارد و چنین کشورهایی حق الهی دارند که در امور دیگران دخالت کرده و آنها را مطابق با ترجیحات ایدئولوژیکی خود تغییر دهند. این نوع تفکر اغلب به عنوان توجیهی برای توسعه طلبی و امپریالیسم توسط این کشورها به منظور تسلط اقتصادی و تحت انقیاد در آوردن دیگران از جمله چین مورد استفاده قرار گرفته است. غرب اعتقاد دارد که به نام "لیبرال دموکراسی" ، آنها حق دارند با فعال کردن جنبش‌های تجزیه طلب در سرزمین‌های مختلف از جمله در تایوان، چین را بالکانیزه و تقسیم کنند».

در این یاداشت هشدار داده شده است: «ایالات متحده و متحدانش کل استراتژی تایوان خود را بر این عقیده قرار داده‌اند که چین در هر مرحله تنها اعتراض شدید خواهد کرد اما هیچ اقدامی نخواهد کرد و اجازه می‌دهد وضعیت موجود از درون تهی شود. این عقیده، اشتباه است. هنگامی که شرایط ایجاب کند، چین حضور خود را در منطقه به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد تا از نابود شدن وضع موجود جلوگیری کند و آماده است تا اقدامات جدی برای تحت کنترل در آوردن طرف‌های متخلف انجام دهد».

سی‌جی‌تی‌ان ادامه داد: «در مواجهه با چنین ایدئولوژی مزاحمی، چین مجبور است برای پشتیبانی از حقوق و ادعاهای حاکمیتی خود از یک عامل بازدارنده که تهدید معتبر توسل به زور است حمایت کند. اگر غرب دیدگاه چین را مشروع یا مساوی با نظر خود نپذیرد، تنها چیزی که می‌تواند آنها را به جدی گرفتن دیدگاه (چین) وادارد، نشان دادن قدرت ملی و توانایی پاسخگویی به خطوط قرمز چین است».

رسانه دولتی چین هشدار داد: «انگیزه (نهایی) و حرکت دهنده، صلح خواهد بود اما ایالات متحده و برخی سیاستمداران خاص در تایوان صلح را تضعیف می‌کنند. عزم چین برای اتحاد مجدد کاملاً تزلزل ناپذیر است و آماده است تا برای حفاظت از حاکمیت و تمامیت ملی خود فداکاری کند».

در پایان این یادداشت آمده است: «تصور اینکه چین ناتوان است یا تمایلی به اقدام برای اعلام حاکمیت خود بر تایوان ندارد، اشتباه است. وزارت خارجه چین تاکید کرده که  "با توجه به اوضاع جاری، اقدامات متقابل قانونی و لازم را انجام خواهد داد". این پیام واضح به متخلفان فرستاده شده است: از تضعیف حاکمیت چین با کلنجار رفتن با تایوان دست بردارید یا با عواقب وخیم پایمال شدن خطوط قرمز چین و دست‌کم گرفتن اراده چین روبرو شوید. تایوان بخشی از چین است و زمین بازی هیچ کسی نیست که در راستای رسیدن به هژمونی خواهان ایجاد ویرانی و ویرانی باشد. عاقلانه عمل کنید و فورا به حمایت از جدایی طلبان تایوان پایان دهید».

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: تایوان ایالات متحده سی جی تی ان خطوط قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۸۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده دستگیر شدند

در جریان جنبش دانشجویی فلسطین در سراسر آمریکا که از هفته گذشته آغاز شده است، نیروهای امنیتی این کشور صدها نفر را دستگیر کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که بیش از 600 نفر در جریان اعتراض‌های حمایت از فلسطین در دست کم 15 دانشگاه سراسر آمریکا دستگیر شدند.

طبق تصویری که تارنمای اکسیوس از نقاط برگزاری اعتراض‌های دانشجویی حمایت از فلسطین منتشر کرده، این جنبش بیشتر از ساحل شرقی آمریکا متمرکز است.

همزمان با حضور دانشجویان معترض به سیاست‌های آمریکا در حمایت از جنایات اسرائیل در حوالی دانشگاه نورث‌ایسترن در بوستون، نیروهای سرکوبگر پلیس به تجمع آنها یورش بردند.

درحالیکه دانشجویان دستان خود را به دست یکدیگر حلقه زده بودند، پلیس حضور سنگینی را در صحنه اعتراض‌ها داشت و در نهایت بیش از 100 نفر از دانشجویان معترض را دستگیر کرد.

دو روز گذشته نیز بیش از 100 نفر در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در شهر لس آنجلس ایالت کالیفرنیا بازداشت شدند.

ریشه حمایت دانشجویان آمریکایی از غزهخیزش دانشگاه‌های آمریکا؛ حرف حساب دانشجویان چیست؟چرا خیزش دانشجویی آمریکا صهیونیست‌ها را به وحشت انداخت؟5 نکته درباره اعتراضات دانشجویی در آمریکا"سرکوب دختران دانشجو در آمریکا" یک رسوایی است

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • اسرائیل درمانده است ایران قواعد بازی را تغییر داد | این جمله یک اشتباه بزرگ از سوی بایدن بود
  • هاآرتص: اسرائیل دانشگاه‌های آمریکا را از دست داده است
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده دستگیر شدند
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می سازد
  • به وقتِ بیداری
  • هاله غریط استعفا داد + جزئیات
  • پکن: ایالات متحده مانع توسعه چین می‌شود