Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@08:43:01 GMT

۵۰۰ حوزه علمیه خواهران در کشور فعال است

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۳۸۶۳۰

۵۰۰ حوزه علمیه خواهران در کشور فعال است

گروه استان‌ها - رئیس حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: در حال حاضر ۵۰۰ باب حوزه علمیه خواهران در کشور فعال شده که عمده فعالیت آنها در ۲۵ سال اخیر شروع شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، به نقل از حوزه علمیه استان اردبیل، حجت‌الاسلام عبدالکریم بهجت‌پور در نشست معارفه مدیر جدید حوزه‌های علمیه خواهران اردبیل اظهار داشت: در استان اردبیل نیز به تناسب توسعه حوزه‌های علمیه خواهران هشت باب حوزه در شهرستان‌های مختلف راه‌اندازی شده تا خواهران تحصیلات علمیه خود را در این مراکز انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در دو سطح دو و سه که معادل لیسانس و فوق لیسانس است، فعالیت تحصیلی خواهران را در حوزه‌های علمیه شاهد هستیم که قطعاً در سال‌های آینده این فرآیند توسعه علوم و آموزش‌های فراگیر تقویت خواهد شد.

رئیس حوزه‌های علمیه خواهران کشور با بیان اینکه در حال حاضر در حوزه‌های علمیه خواهران در کشور فعالیت‌های خوب پژوهشی و آموزشی در حال ارائه به علاقمندان است، گفت: استقبالی که در سال‌های اخیر از سوی بانوان برای تحصیل در حوزه‌های علمیه خواهران انجام شده بی‌نظیر بوده و در استان‌های مختلف این فرآیند ادامه دارد.

در این مراسم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل نیز به اهمیت و جایگاه نظام خانواده و تلاش نظام غرب در بر هم زدن ارکان این نظام ارزشمند را یادآور شد و افزود: نظام غرب با انواع حیله‌ها و ترفندهای رسانه‌ای و تبلیغاتی کانون خانواده را مورد هجمه قرار داده تا به نوعی اهداف شوم خود را در پیکره خانواده‌ها پیاده کند.

آیت‌الله سیدحسن عاملی به اهتمام جدی حوزه‌های علمیه برای ترویج عناصر ارزشمند دینی و اسلامی در تحکیم بنیان خانواده را یادآور شد و خاطر نشان کرد: زن عفیف، فرزندان صالح و کانون گرم خانواده همواره مورد طمع نظام بیگانه قرار گرفته و سعی کردند به اشکال مختلف به این ارکان نظام خانواده ضربه بزنند.

دیدار فرمانده نیروی قدس سپاه با مراجع عظام تقلید و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم/ تشریح وضعیت محور مقاومت از سوی سردار قاآنیتشییع استاد حوزه علمیه قم در یزد به روایت تصویرمراسم تشییع استاد برجسته حوزه علمیه قم در یزد برگزار شد

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در این ساختار آنچه که مهم به نظر می‌رسد تربیت نسل شایسته و صالح است که زنان نقش‌آفرین اصلی در این عرصه هستند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با بیان اینکه بیش از هر زمان دیگر نظام خانواده به مؤلفه‌های ارزشی و اعتقادی نیاز دارد، بیان کرد: ضروری است با یک حرکت بنیادین به سمت تعالی بیشتر حرکت کرده و به تقویت باورهای دینی و همچنین مؤلفه‌های ارزشمند در این عرصه کمک کنیم که بانوان تحصیل‌کرده اصلی‌ترین نقش را در این حوزه می‌توانند ایفا کنند.

انتهای پیام/140/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حوزه های علمیه خواهران حوزه علمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۸۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگداشت روز معلم در مدرسه علمیه خواهران ماکو

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  حجت الاسلام علیرضا رضوی   در مراسم گرامیداشت هفته معلم که در مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(س) ماکو برگزار شد، اظهار داشت: علت اینکه روز شهادت شهید مطهری(ره) را به‌عنوان روز معلم نامگذاری کردند این است که کسانی که در عرصه تعلیم و تربیت هستند، باید مثل شهید مطهری مطالب شان مفید، به روز، همه فهم و مورد نیاز جامعه باشد و در جهت تربیت انسان‌ها حرکت کنند.

وی ادامه داد: نوع رفتار و زندگی شهید مطهری الگویی برای همه معلمین و اساتید علمی جامعه اسلامی ایران است و یکی از خصوصیات بارز این استاد حوزه این بود که نسبت به چیزی که احساس مسئولیت می‌کرد تا عمق مسئله می‌رفت، چون آن را تکلیف خود می‌دانست و بازتاب آن هرچی بود باید آن مسئله را حل و یا انجام می‌داد و به بیان دیگر در این مورد احساس تکلیف می‌کرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی گفت: هنگامی که به نوارهای صوتی شهید مطهری گوش می‌کنیم صراحت لهجه و سخن گفتن با عشق و شوق در کلام او موج می‌زند.

وی یادآور شد: استاد مطهری حتی برای کودکان، دین و مسائل دینی را با زبان کودکانه در کتابی در قالب کتاب داستان راستان بیان نموده و مسائل اعتقادی را برای اهل فن و دانشمندان عمیق بیان می‌کرد و لذا عمل به تکلیف از مهم‌ترین مولفه‌های شهید مطهری بود.

حجت الاسلام رضوی خاطرنشان کرد: عمده احساس تکلیف همان روحیه‌ای است که در تک تک افرادی که پا به این عرصه می‌گذارند وجود داشته باشد و در مقابل تمامی بی‌مهری‌ها ثابت قدم باشند، مرحوم علامه جعفری نیز تأکید داشت که «مهم‌ترین بلای بشریت احساس بی‌مسئولیتی است».

وی تأکید کرد: باید به طلبه بودن خودمان افتخار کنیم و اگر طلبه احساس افتخار نکند، ناامید می‌شود و روحیه طلبگی خود را می‌بازد و دیگر هم احساس تکلیف نخواهد کرد.

وی یادآور شد: انسانی که احساس مسئولیت بکند در برابر مشکلات مقاومت می‌کند، همچنین اگر طلبه مسائل مربوط به امور تربیتی را رعایت کند و نسبت به این مسئله مهم دقیق‌تر باشد، با اینکه شاید جواب آن دیر بازده باشد، اما نتیجه‌ای بهتر و تؤام با موفقیت را به دست خواهد آورد.

مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی عنوان کرد: خداوند تبارک وتعالی در قرآن کریم می‌فرمایند؛ «إنَّ رَحمَةَ اللهِ قَریبٌ مِنَ المُسلِمین» این آیه به ما امر می‌دهد که اگر تقوا پیشه کنیم و صبرکنیم، قریب محسنین خواهیم بود و اگر بخواهیم که وارد رحمت الهی بشویم باید دلشکسته باشیم.

در پایان این مراسم از طلاب برگزیده و اساتید مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(س) ماکو تجلیل و حکم مدیریت خانم محمدی در این مدرسه علمیه به وی اعطا شد.

دیگر خبرها

  • تلاش برای استخدام طلبه های زن در آموزش و پرورش
  • مدیر حوزه‌های علمیه خواهران : قدرت بانوان مازندران در تغییر افراد زیاد است
  • برای جذب فارغ‌التحصیلان حوزه علمیه با آموزش و پرورش وارد گفت‌وگو شدیم
  • بزرگداشت روز معلم در مدرسه علمیه خواهران ماکو
  • تحصیل پنجاه هزار طلبه خواهر در مدارس علمیه کشور
  • اساتید حوزه علمیه خواهران در مسیر تربیت فرزندان جامعه می‌کوشند
  • تفاهم‌نامه همکاری حوزه علمیه خواهران و اوقاف یزد
  • حوزه علمیه خواهران الزهراء (ع) بندرعباس طلبه می‌پذیرد
  • پذیرش طلبه در حوزه علمیه خواهران الزهراء (ع) بندرعباس
  • اطلاعیه پذیرش طلبه در حوزه علمیه خواهران الزهراء (ع) بندرعباس