Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ملت ونزوئلا به ملتی انقلابی و الگویی برای مردم آمریکای جنوبی تبدیل شده است.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر روز پنجشنبه ۱۴ مرداد ماه ۱۴۰۰ با علی بن احمد زاید، وزیر صنعت و تجارت قطر و ریکادو مندز، معاون رئیس جمهور ونزوئلا به صورت جداگانه دیدار و گفتگو گرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رضایی ضمن خوش آمدگویی به هیات قطری، گفت: روابط ایران و قطر، برادرانه است و در سایه این روابط برادرانه می‌توانیم به صلح، امنیت، رونق و رفاه در منطقه کمک کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، ارتباط میان کشور‌های مسلمان منطقه را موضوعی کلیدی و کارگشا خواند و افزود: ایران در چهاردهه گذشته ثابت کرده است که از همکاری با کشور‌های منطقه بویژه همسایگان جنوبی خود استقبال می‌کند.

وی افزود: ایران و قطر بار‌ها در فراز و نشیب رویداد‌ها و حوادث در کنار یکدیگر به ثبات منطقه کمک رسانده‌اند. ما در زمانی که قطر بی دلیل تحت فشار قرار گرفته بود محاصره قطر را کنار زدیم و بی منت کمک کردیم و معتقدیم اگر این حضور موثر و برادرانه تداوم یابد، رونق و آرامش در کشور‌های اسلامی تحقق پیدا می‌کند.

رضایی به فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بنادر ایران و تجارت مستقیم ایران و قطر اشاره کرد و گفت: شما می‌توانید در رونق بنادر ایران بویژه در استان بوشهر و خوزستان سرمایه‌گذاری کنید و یقین دارم توسعه تجارت قطر با ایران، به نفع منطقه خواهد بود. ایران دسترسی شما را به بازار‌های شمالی و منطقه قفقاز فراهم می‌کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان از طرف قطری دعوت کرد تا در فرصتی دیگر با سفر به ایران، زمینه‌های جدید سرمایه‌گذاری و همکاری را بررسی کند.

علی بن احمد زاید، وزیر صنعت و تجارت قطر نیز با قدردانی از پیگیری‌های جمهوری اسلامی ایران و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از توسعه روابط دو جانبه گفت: امیدوارم به زودی در قطر، میزبان کمیسیون مشترک تجاری دو کشور باشیم و ارتباطات تهران و دوحه در عرصه‌های گوناگون بویژه در انتقال برق و سرمایه‌گذاری‌های مشترک توسعه پیدا کند.

همچنین محسن رضایی، در دیدار با معاون رئیس جمهور ونزوئلا ضمن خوش آمدگویی به هیات ونزوئلایی گفت: ملت ونزوئلا به ملتی انقلابی و الگویی برای مردم آمریکای جنوبی تبدیل شده است. قلب‌های دو ملت و افکارمان به یکدیگر نزدیک است. دستاورد‌های شما در سختی‌های اخیر بزرگ بوده است. ما دخالت در امور داخلی ونزوئلا و تحریم‌های ظالمانه را هیچگاه قبول نکردیم. ما صد سال است که با استعمار می‌جنگیم. ما توانستیم انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها را بیرون کنیم و تبدیل به قدرتی بزرگ در منطقه شده ایم. شما هم موفق خواهید شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:. ما با همکاری هم می‌توانیم باشگاهی از کشور‌های تحریم شده متشکل از پانزده کشوری که مورد تحریم قرار گرفته اند، ایجاد کنیم و برای همکاری‌های بیشتر تصمیم گیری کنیم.

رضایی افزود: استقلال، مقاومت و پیشرفت کشور دوست ونزوئلا برای جمهوری اسلامی اهمیت دارد و همواره از عزت شما در برابر بدخواهان حمایت خواهیم کرد و امیدواریم که همکاری‌های اقتصادی ما گسترش پیدا کند. ما برای این همکاری‌ها آمادگی کامل داریم. روابط ما نوپا است، اما به سرعت می‌تواند رشد پیداکند.

وی افزود: انتخابات مجلس شما نشان داد که ملت ونزوئلا پای آرمان‌های خود ایستاده است. نیرو‌های انقلابی در ایران تحولات و مقاومت ملت ونزوئلا را دنبال می‌کنند و سلام ما را به جناب آقای مادرو برسانید و به ایشان بگویید که این مقاومت و تلاش منجر به موفقیت خواهد شد.

ریکادو مندز که در راس هیاتی برای تحلیف آیت الله رئیسی به تهران آمده است، ضمن ابراز خوشحالی از سفر به تهران و ملاقات با محسن رضایی گفت: برای ما مایه مباهات است که با جنابعالی دیدار می‌کنیم. برای ما روابط با ایران و ارتقا آن به بالاترین سطوح اهمیت فراوانی دارد. فاز اول روابط ما از دوران رئیس جمهور فقیدمان هوگوچاوز شروع شد و اکنون ادامه دارد.

وی گفت: ما از فرمانده چاوز آموخته ایم که به ملت ایران بزرگ احترام بگذاریم. مردمان ما برای حفظ استقلال و مفاهیم ضد امپریالیستی ایستادگی کرده اند و در این راه از ناحیه تحریم‌های آمریکا، آسیب‌هایی را متحمل شده ایم.

معاون رئیس جمهور ونزوئلا گفت: امیدواریم دو ملت ایران و ونزوئلا به هم نزدیک‌تر شوند. ما همواره از همکاری با ایران استقبال می‌کنیم و قدردان همراهی صمیمانه و برادرانه ملت ایران هستیم. روحیه ما برای مقابله با مشکلات بیشتر شده و در کنار شما بر همه سختی‌ها غلبه خواهیم کرد.

در این دیدار آقایان موحد، معاون امور بین الملل مجمع تشخیص، و نظری و زارعی کوشا مدیران کل امور بین الملل و روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت، سفیر ونزوئلا در تهران و مقاماتی از وزارت خارجه و برنامه ریزی دولت ونزوئلا حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مجمع تشخیص مصلحت نظام محسن رضایی ونزوئلا آمریکای جنوبی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام سرمایه گذاری ملت ونزوئلا رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۸۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکای شعله‌ور!

حالا چشم مردم آمریکا و البته جهانیان به برخوردهایی از پلیس این کشور باز می‌شود که پیش از این از سمت خود آمریکایی‌ها در سراسر جهان مورد اعتراض بود. عکس‌هایی از تک‌تیراندازهای آمریکایی بر بام خانه‌های مشرف به دانشگاه‌های آمریکا از جمله تصاویر فراگیر شده این روزهاست. ویدئوهای سرکوب و بازداشت معترضان هم چیزی نیست که آمریکایی‌ها بتوانند آن را زیر فرش پنهان کنند و رسوایی آنها تا جایی پیش رفته که حتی دادستان‌جورجیا به‌صراحت اعلام کرده است «دانشجویان را سرکوب کنید.» و یک اکانت توییتری منتسب به ارتش رژیم صهیونیستی تهدید کرده با شناسایی این دانشجویان با آنها برخورد خواهد کرد! در همین ارتباط نیز سازمان عفو بین‌الملل با صدور بیانیه‌ای به سرکوب اعتراضات مسالمت‌آمیز دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از ملت فلسطین واکنش نشان داد. دولت و کنگره آمریکا به‌رغم مخالفت شدید افکار عمومی خود در ادوار مختلف به‌ویژه در روزهای اخیر حمایت‌های گسترده‌ای از جنگ و تجاوز اسرائیل علیه فلسطین کرده‌اند. دولت آمریکا روز پنجشنبه‌ ۳۰ فروردین، قطعنامه درخواست عضویت کامل کشور فلسطینی را در سازمان ملل متحد وتو کرد. وتوی این قطعنامه از سوی آمریکا در حالی صورت گرفت که فرانسه، چین و روسیه، سه عضو دائم شورای امنیت و همچنین دو متحد آمریکا یعنی ژاپن و کره جنوبی به پیش‌نویس این قطعنامه رأی مثبت داده بودند. همچنین مجلس سنای آمریکا به‌تازگی یک بسته کلان حمایت مالی از اسرائیل را شامل ۱۷میلیارد دلار به تصویب رساند که چهار میلیارد دلار آن صرف تکمیل سیستم‌های دفاع موشکی اسرائیل خواهد شد. پس از این اقدامات بود که شعله‌های خشم دانشجویان آمریکایی علیه حامیان اسرائیل از جمله در دانشگاه‌های این کشور بالا گرفت. اکنون امواج خروشان اعتراض دانشجویان علیه اسرائیل تقریبا به سراسر آمریکا سرایت کرده و تظاهرات دانشجویان طرفدار فلسطین به‌عنوان مهم‌ترین جنبش ضد اسرائیلی تاریخ آمریکا در ده‌ها دانشگاه آمریکا و اروپا با قدرت خواستار پایان یافتن جنگ در غزه، آتش‌بس و عدم حمایت حاکمان کاخ سفید از صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان شده است. این درحالی است که برخی نمایندگان رسانه‌ها و ناظران بین‌الملل پیش‌بینی کردند چادرهای اعتراضی دانشجویان در روزهای آتی بخش‌های بیشتری از آمریکا و اروپا را فرا می‌گیرد. 

دیگر خبرها

  • دفاع از مردم حق و وظیفه شوراها است
  • مجمع تشخیص مصلحت نظام منشأ بزرگ فساد را می‌خشکاند؟!
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • همیاران مهربان ترافیک به مثابه مشارکت مردم در جهش تولیدات فرهنگی هستند/روش‌های قهری در ارتباطات فرهنگی جوابگو نیست
  • مراسم معارفه رایزن فرهنگی جدید ایران در ونزوئلا
  • آمریکای شعله‌ور!
  • فرار نافرجام از زندان + فیلم
  • زندانیان ونزوئلا در تلاش برای فرار از زندان از ایستگاه پلیس سر در آوردند (فیلم)
  • مسؤولان پیگیر رفع بیکاری و مشکلات معیشتی مردم باشند
  • دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند