Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها -شرایط اضطراری و حاد کرونا در ایلام، ظرفیت بیمارستان‌ها را تکمیل و شرایط سیاه کرونایی را پیش روی شهروندان قرار داده است . - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازایلام، شرایط اضطراری و حاد کرونا در  ایلام، ظرفیت بیمارستان‌ها را تکمیل و شرایط سیاه کرونایی را پیش روی شهروندان قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرایطی که مسئولان بهداشتی و درمانی را شگفت‌زده کرده است و تنها راه ممکن را در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و ماندن در خانه می‌دانند.

تجربه  زیست کرونایی نزدیک به دوسال نیز نشان از آن دارد که حضور در اماکن شلوغ، شرکت در مراسم‌های عروسی و عزا‌، برگزاری دورهمی‌‌های هرچند کوچک ، میهمانی‌ها و گردش آخر هفته با دوستان و آشنایان و نادیده انگاری کرونا عامل اصلی‌شدت افزایش ابتلا به این ویروس است که به گفته جمیل صادقی‌فر ، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در ایلام به پائین‌تر حد ممکن رسیده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با اشاره به کاهش سن مبتلایان به ویروس کرونا در استان ایلام گفت: سن بیشتر مبتلایان به کرون در ایلام به زیر 20 سال رسیده است و این نشانه خوبی نیست.

این مقام ارشد بهداشتی و درمانی از مردم ایلام خواست؛ استان ایلام در بدترین شرایط کرونایی در طول عمر این ویروس خبیث قرار دارد و بیم آن می رود که ادامه این روند روزهای سیاه کرونایی را برای استان رقم بزند.

وی خطاب به مردم ایلام گفت: "بترسد؛ مرگ در نمی زند".

آمار تکان‌دهنده جوانان مبتلا به کرونا در انگلیسکرونا در جهان/ ابتلایش بیش از 120000 آمریکایی در 24 ساعت گذشته + جدول تغییراتجدیدترین اخبار کرونا در ایران| افزایش 106 درصدی متوفیان در 14 روز/ سرگردانی بیماران برای تهیه دارو/ مراکز درمانی تهران مملو از مبتلایان + نقشه و نمودار

الیاس فتاحی با بیان کاهش میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان ایلام به خبرنگار تسنیم در ایلام گفت: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بین مردم کاهش یافته و به تناسب آن نیز شیوع بیماری و میزان بستری‌های کرونا بسرعت افزایش یافته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام، انتظار خود را از تمام دستگاه‌ها خاصه دستگاه‌های فرهنگی بیان کرد و افزود: همه دستگاه‌ها خاصه دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی و تمامی مسئولان استانی و شهرستانی  با استفاده از ظرفیت معتمدان محلی و ایجاد همیاران افتخاری در سطح محلات و نیز با فعال شدن در ذیل ستاد و قرارگاه کرونا با تولید محتوا در بستر فضای مجازی و اطلاع رسانی به موقع خطرات و اقدامات و راهکارها را به مردم آموزش دهند.

 فتاحی با تاکید بر مدیریت تجمعات، اجرای محدودیت‌ها و داشتن مجوز برگزاری مراسمات‌تصریح کرد: اجتماع مردم در آرامستان‌ها رها شده و باید ستادهای شهرستانی با جدیت بیشتری برای مقابله با تجمعات آخر هفته اهتمام داشته باشند و مسیر‌های ورودی به آرامستان‌ها را مسدود کنند. ️

جهانگیر رستمزاد با اشاره به فعالیت نمایشگاه‌ها در استان اظهار داشت: با توجه به مصوبات قبلی برگزاری هرگونه نمایشگاه در استان ممنوع است و با کسانی که قوانین را رعایت نمی‌کنند برخورد می شود.

فرمانده قرارگاه کرونا استان ایلام افزود: در تمام شهرستان‌ها کمیته‌ای به منظور پیگیری وضعیت واکسیناسیون تشکیل شده و با ریاست فرماندار سایر امورات در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه به منظور تسریع در انجام خدمات مطلوب درمانی در دره شهر هفته گذشته جلسه قرارگاه استانی کرونا درانجا برگزار شد، گفت: نقاهتگاه بیماران کرونایی در شهرستان دره شهر تشکیل شده و با همکاری سپاه و طرح شهید سلیمانی فعالیت‌های آن در حال انجام است، اگر نواقصی هم وجود دارد دانشگاه علوم پزشکی ظرف 24 ساعت آینده مرتفع کنند.

معاون اقتصادی استاندار با بیان اینکه میانگین کشوری رعایت پروتکل ها کمتر از 40 درصد است و متاسفانه در استان ما هم بسیار پایین است گفت: عدم رعایت پروتکل ها موجب شده شیب تندی را در افزایش کرونا در استان شاهد باشیم ضرورت دارد راهکارهای اجرایی و الزاماتی که باید توسط مردم رعایت گردد را به قرارگاه استانی اعلام کنند.

 رستمزاد از نهادهای حمایتی خواست مقدمات واکسیناسیون جامعه هدف خود را تا حصول نتیجه پیگیری کنند و هر جا مشکلی وجود داشت قرارگاه ورود ممی کنند، در صورت عدم واکسیناسیون خود دستگاهها باید پاسخگو باشند.

وی در پایان با بیان اینکه کل استان بخاطر قرار گرفتن در کریدور اربعین باید واکسینه شوند، گفت: فرایند واکسیناسیون فرهنگیان، نیروهای انتظامی و خبرنگاران شروع شده و اقشار دیگر نیز در حال پیگیری است.

به هرحال هرچند مسئولان از اقدامات پیشگیرانه و بازدارنده سخن می‌گویند و مصوبات بی‌شمار بر اوراق جلسات می‌نگارند اما واقعیت این است که این مصوبات تا کنون بی نتیجه بوده است.بنظر می رسد برای شرایط حاد کرونایی استان ایلام تنها راه پرهیز از گفتار درمانی و اقدام و عمل است.

انتهای پیام/180/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رعایت پروتکل ها استان ایلام دستگاه ها حاد کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۸۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت

ایسنا/خراسان شمالی چندین پروژه‌ بهداشتی و درمانی خراسان شمالی امروز شنبه(هشتم اردیبهشت ماه) به مناسبت هفته سلامت با حضور دکتر سعید کریمی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کلنگ زنی و افتتاح شد.

 آغاز عملیات عمرانی بیمارستان تخصصی مادر و کودک یکی از پروژه هایی بود که امروز کلنگ زنی شد. این بیمارستان در مساحتی به وسعت ۳۰ هزار متر مربع در پنج طبقه و دو فاز در محل سایت پردیس دانشگاه راه اندازی می‌شود. در فاز نخست این پروژه عمرانی با ۱۰۰ تخت احداث می شود که نقشه آن آماده و طراحی شده و در فاز دوم توسعه از ۱۰۰ تخت به ۳۲۰ تخت افزایش خواهد داشت که مطالعه آن در حال انجام است.

بیمارستان مادر و کودک در حال حاضر ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار ملی دارد که فاز مطالعه آن آغاز شده و ۱۰ میلیارد تومان برای مطالعات آن تخصیص پیدا کرده است. ساخت این بیمارستان به یک هزار میلیارد تومان هزینه نیاز دارد.

راه اندازی دستگاه ام آر آی در بیمارستان امام حسن(ع)

دستگاه پیشرفته ام آر آی بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد امروز افتتاح شد. دستگاه پیشرفته ام آر آی این بیمارستان که از پیشرفته ترین و بروزترین دستگاه های کشور است، به ارزش بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال تهیه شده است که محدودیت تصویربرداری برای افراد با وزن بالا را ندارد.

این دستگاه ام آر آی دومین دستگاه ام آر آی، استان است که در یک سال گذشته در حوزه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی مورد بهره برداری قرار گرفته است.

 با افتتاح این دستگاه، تعداد کل دستگاه های ام آر آی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به سه دستگاه فعال افزایش یافته است.

راه اندازی نخستین سی تی اسکن ۱۲۸ اسلایس خراسان شمالی

دستگاه سی تی اسکن پیشرفته، بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی امام حسن (ع) بجنورد از دیگر پروژه هایی است که امروز با حضور معاون وزیر بهداشت راه‌اندازی شد.

این دستگاه نخستین سی تی اسکن فوق‌ پیشرفته ۱۲۸ اسلایس استان است. سی تی اسکن ۱۲۸ اسلایس با مبلغ بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال، یکی از پیشرفته ترین تجهیزات پزشکی دنیاست که با راه اندازی آن، تصویربرداری از عروق کرونر قلب امکانپذیر شده و به تشخیص و درمان بهتر و دقیق تر بیماری های قلبی کمک می کند.

افتتاح همراه سرا و مرکز تصویر برداری دیجیتال در بیمارستان امام علی (ع) بجنورد 

همراه سرای خیرساز و مرکز تصویربرداری دیجیتال بیمارستان امام علی (ع) نیز از دیگر پروژه هایی بود که به بهره‌برداری رسید. این همراه سرا در زمینی به مساحت ۸۰ مترمربع و اعتباری بیش از ۱۰ میلیارد ریال، توسط خیرین سلامت استان، احداث و تجهیز شده است.

همچنین، رادیولوژی دیجیتال این بیمارستان نیز در زیربنایی به مساحت ۶۰ متر مربع به عنوان یکی از پیشرفته ترین تجهیزات تصویربرداری افتتاح و راه اندازی شد.

آغاز عملیات اجرایی مجتمع آموزشی بیمارستان خاتم الانبیا شیروان

عملیات اجرایی مجتمع آموزشی بیمارستان خاتم الانبیا شیروان نیز آغاز شد. این مجتمع با زیر بنای ۴۲۱۱ متر مربع و با اعتبار اولیه ۵۰ میلیارد ریال کلنگ زنی شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجرای ۹۶ درصد از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام
  • طرح های بزرگ اقتصادی اشتغال محور در ایلام تکمیل می شوند
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • ۹۶ درصد مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام اجرایی شده است‌
  • ۹۶ درصد از مصوبات سفر ریاست جمهوری به ایلام اجرایی شد
  • مزایای بیمارستان سیار در موقعیت های بحرانی و اضطراری
  • تکمیل بیش از ۴۲ درصد از ظرفیت سد‌های استان گلستان
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • افتتاح همزمان چند پروژه بهداشتی در شهرستان فیروزکوه