Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- انتشار مجموعه شش جلدی «راز سر به مهر» که حاصل هم اندیشی و همکاری جمعی هیئت مذاکره کننده هسته‌ای در فاصله سال‌های 1392 تا 1394 است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از سایت سازمان انرژی اتمی ایران، دکتر صالحی در باره انتشار این کتاب می‌گوید: انتشار مجموعه شش جلدی «راز سر به مهر» که حاصل هم اندیشی و همکاری جمعی هیئت مذاکره کننده هسته‌ای در فاصله سال‌های 1392 تا 1394 است که با مساعی دیگر همکار محقق ما آقای موجانی در معرض نظر و رای ملت بزرگ ایران قرار گرفته است، در این مجال پیش آمده چند جمله‌ای را به استحضار مخاطبان عزیز می‌رسانم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نخست آنکه این یک اثر اهتمامی جمعی است برای افزایش سطح شناخت جامعه ایران از اقتضائات و الزاماتی که مملکت در تنظیم مناسبات جهانی خود با آن روبرو است. هر کشوری بسان ایران در قبال جامعه جهانی مسئولیت‌هایی دارد و به تبع آن از حقوقی برخوردار است که کشور را وادار می‌سازد هم پاسخگو باشد و هم با دفاع از حقوقش مانع دستبرد و دست اندازی بیگانگان و زیاده خواهی آنان گردد. در این مسیر دستگاه دیپلماسی به عنوان نقطه تماس کشور با جهان بیرونی وظیفه خطیر رعایت این مسئولیت‌ها و صیانت از این حقوق را توأمان دارد. آنچه در برجام و قطعنامه 2231 حاصل شد تدوین و تشریح مسئولیت پذیری ج اا و شناسایی، تبیین و تثبیت حقوق مصرح نادیده انگاشته شده کشور بود. حقوقی که با بهانه‌های مختلف سلب شده بود و یا به بهانه‌های متفاوت مورد اذعان واقع نمی‌گشت. از این رو تفاهم بر سر برنامه برجام نتیجه‌ای مهم داد: تثبیت حقوق هسته‌ای و اذعان و رسمیت بخشی به برنامه‌های توسعه‌ای مرتبط با این صنعت از جمله حق غنی سازی صنعتی. در کنار این دستاورد بهانه برای استمرار تحریم‌های ظالمانه مرتبط با مسائل هسته‌ای نیز کم رنگ شد که با اهتمام ویژه مقام معظم رهبری و حمایت جناب آقای دکتر روحانی رئیس جمهور محترم وقت و نیز مساعی صادقانه گروه مذاکره کننده برجام بخش عمدهء این تحریم‌ها برچیده شد.
دومین نکته مهم از نگاه اینجانب که بر سر تحقق اهداف و منویات رهبری انقلاب اسلامی، مانع ایجاد کرد چیزی نبود مگر بکارگیری ترفند‌های رسانه‌ای و تحرکات ایذایی دشمنان این سرزمین همچون شبهه پراکنی و دروغ بافی تا خرمن پشته شده همکاری و همدلی ملت را بر سر مبارزه‌ای دیپلماتیک با دوگانه سازی به آتش کشند.
حال با عنایت به ضرورت افزایش سطح دانایی جمعی و نیز امتناع از آزمودن مجدد مسیر‌های پیموده شده، می‌توان با اغتنام از تجارب به دست آمده و اجتناب از تکرار اشتباهاتی که می‌تواند کشور را در معرض آسیب قرار دهد، کارگروه مذاکره کننده بر آن شد روایتی دقیق و جامع از روند تحولات آن دوران را با مردم شریف ایران به اشتراک گذارد.
در این مجموعه فراز و فرود‌های مذاکره، نقش یکایک کشور‌های موثر اعم از اعضای 5+1 و نیز میانجی گری کشور عمان در مسیر آغاز این روند که در دوران مسئولیت اینجانب در مقام وزارت امور خارجه بود، مورد اشاره قرار گرفته است تا این مجموعه مورد مطالعه، بررسی و نقد مشفقانه صاحبان اهل قلم و تخصص در این حوزه مهم بصورت منصفانه قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: راز سر به مهر مذاکره کننده هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۹۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان با مدیران عامل رسانه‌های کشور

ششمین نشست هم‌اندیشی با مدیران مسئول و مدیران عامل رسانه‌های جمعی کشور به دعوت وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز یکشنبه در محل وزارت امور خارجه برگزار شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ششمین نشست هم‌اندیشی با مدیران مسئول و مدیران عامل رسانه‌های جمعی کشور به دعوت حسین امیرعبدالهیان، وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز یکشنبه در یک فضای صمیمی و دوستانه با هدف گفتگو و تبادل نظر پیرامون مهمترین محورهای مرتبط با روابط خارجی و بین المللی جمهوری اسلامی ایران، تحولات منطقه‌ و جهان در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.

در آغاز این نشست مدیران مسئول و مدیران عامل رسانه‌های گروهی کشور ارتباط رسانه و دستگاه دیپلماسی در روشنگری افکار عمومی بویژه در تصویر سازی واقعگرایانه را با اهمیت توصیف کردند.

همچنین رویکرد و عملکرد وزارت امور خارجه در جریان عملیات طوفان الاقصی به ویژه هماهنگی و تعامل هم‌افزا با نیروهای مسلح کشور در جریان‌ عملیات وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی را در ابعاد مختلف سیاسی و بین‌المللی در راستای دفاع از امنیت و منافع ملی، مدبرانه و قابل تقدیر دانستند.

مدیران رسانه‌های کشور از طیف‌های مختلف سیاسی، دیدگاه‌های خود را در خصوص موضوعات متنوعی از مسایل سیاست خارجی در حوزه منطقه‌ای و بین‌المللی، روابط اقتصادی، تجاری و فرهنگی بین‌المللی مطرح کردند.

در ادامه این نشست امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تاکید بر اهمیت پیوند و همکاری مکمل میان دستگاه دیپلماسی و رسانه‌ها و تشکر از نقش رسانه‌های عمومی کشور در حمایت از سیاست خارجی و تبیین و روشنگری سیاست‌های نظام برای افکار عمومی داخلی و خارجی، بر اهمیت ارتقای این همکاری‌های مشترک و سازنده در راستای منافع ملی تاکید کرد.

 امیرعبداللهیان ضمن تجلیل از نقش محوری و حکیمانه مقام معظم رهبری در عبور کشور از گذرگاه‌های سخت و دشوار، رویکرد دولت جناب آقای دکتر رئیسی در پیگیری و تحقق منافع ملی در چارچوب روابط متوازن و دیپلماسی پویا با حوزه‌های مختلف جغرافیایی را مورد اشاره قرار داد.

وزیر امور خارجه همچنین با مروری بر مهم ترین تحولات فراروی کشور در عرصه سیاست و روابط خارجی از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم، ابعادی از نحوه مدیریت این مسائل و چالش‌ها و نتایج حاصله را برشمرد.

 امیرعبداللهیان با اشاره به بحران غزه، برخی از ابعاد نقش آفرینی جمهوری اسلامی ایران در عرصه دیپلماتیک در حمایت از ملت مظلوم فلسطین در هفت ماهه جنگ اخیر علیه غزه را تشریح کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی در ادامه این نشست ضمن با اهمیت خواندن نقش کنش‌گری رسانه‌ها همپای دولت و دستگاه دیپلماسی، به سوالات حاضران پاسخ گفت.

تبریک امیرعبداللهیان به وزیر خارجه آفریقای جنوبیگزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکاقدردانی امیرعبداللهیان از خانواده شهید طهرانی مقدم

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • حضور ۲۵ هیئت تجاری در اکسپو نشان از رشد ایران با وجود تحریم
  • تألیف کتاب«روش تحقیق در مدیریت» توسط عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است | در دکترین ما سلاح هسته‌ای وجود ندارد
  • منتخبان مسابقات ملی «سدید»‌ در لرستان معرفی شدند
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است/ در دکترین ما دسترسی به سلاح هسته ای وجود ندارد
  • مورایس یک فصل دیگر قرارداد دارد/از شایعه تا واقعیت مذاکره با نویدکیا برای بازگشت به سپاهان
  • ۲ مدال نقره و برنز، حاصل تلاش اسکواش‌بازان کشورمان
  • توافق ایران و چند کشور برای استرداد متهمان تحت تعقیب
  • هیئت مصری برای مذاکره درباره اسرا به اراضی اشغالی می‌رود