Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان برای نخستین بار در کشور ذوب آهن اصفهان در کارگاه نورد ۶۵۰ یا همان کارگاه تولید ریل ملی موفق به تولید ریل ۵۴E۱ مطابق با استاندارد EN-۱۳۶۷۴ برای بهره برداری در متروی کلانشهر تهران شدند.

معاون بهره برداری ذوب آهن اصفهان در این خصوص گفت: پیرو تولیدات ریلی ذوب آهن، از جمله ریل های  ۶۰E۱ و U۳۳ برای خطوط راه آهن، ریل  S۴۹ برای متروی بهارستان، ریل R۱۸ برای معادن و ریل زبانه سوزن، ۱۲ مردادماه ریل ۵۴E۱ نیز برای مترو کلانشهر تهران تولید شد تا کشور از واردات این نوع ریل بی نیاز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهرداد تولائیان با اشاره به کیفیت مطلوب ریل ذوب آهن اصفهان که در خطوط ریلی کشور به کارگرفته شده است، افزود: ریلی که امروز تولید شد، پس از کنترل، بازرسی و بارگیری برای مترو تهران که حجم بالایی از مسافر را دارد و از حساسیت ویژه ای برخوردار است، ارسال می شود.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه نیز در این خصوص توضیح داد: در گذشته از ریل ۶۰E۱ ذوب آهن اصفهان استفاده کرده ایم که از کیفیت بالایی برخوردار است و قطعاً با توجه به اینکه تولید ریل ۵۴E۱ نیز بر اساس استانداردهای بین المللی است، کیفیت بسیار مطلوبی دارد.

علی عبدالله‌پور افزود: در متروی تهران تنها جهت تعمیرات و نگهداری سالانه به ۵۰۰ شاخه ریل ۵۴E۱ نیاز داریم که قطعاً شرکت ساخت نیز جهت توسعه خطوط ریلی متقاضی این محصول است.

وی، این مترو را نخستین متقاضی ریل ۵۴E۱ از ذوب آهن اصفهان معرفی کرد و افزود: سایر متروهای کشور از جمله قطار شهری مشهد، متروی اسلامشهر و سایر شهرها نیز به زودی متقاضی این ریل خواهند بود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه، تولید ریل در ذوب آهن اصفهان در شرایط تحریم را یک اقدام بسیار ضروری و استراتژیک برای توسعه حمل و نقل ریلی دانست و گفت: قبلاً ریل مترو از کشور اطریش وارد می شد که با شدت گرفتن تحریم ها، به ناچار از کشورهای روسیه و ترکیه ریل وارد کردیم که از آن کیفیت برتر برخوردار نبود هزینه تعمیر و نگهداری را نیز افزایش داد.

وی افزود: در شرایط تحریم که مشکلات مالی نیز وجود دارد، دغدغه تامین ریل یکی از مهمترین مسائل ما است و به تدریج تامین آن حتی از کشورهای روسیه و ترکیه هم سخت شد.

عبدالله‌پور گفت: تولید ریل در ذوب آهن اصفهان نه تنها صرفه جویی اقتصادی دارد و مانع خروج ارز از کشور می شود، بلکه دغدغه ما برای تامین ریل را از بین برد و مهمتر از همه اینکه، وابستگی ما در حمل و نقل ریلی را به سایر کشورها کاهش داد.  

مدیر مهندسی نورد ذوب آهن نیز در این باره گفت: در ادامه برنامه تولید ریل در نورد ۶۵۰ و تکمیل سبد ریل کشور، هدف ما در این ماه تولید ریل ۵۴E۱ بود که امروز ۱۲ مردادماه تست شد و مطابق استاندارد EN۱۳۶۷۴ به هدف رسیدیم.

محمد امین یوسف زاده با اشاره به سابقه ذوب آهن در تولید ریل S۴۹ برای متروی بهارستان اصفهان، اظهار کرد: از خصوصیات این ریل که مخصوص مترو هست و در مترو تهران به کار می رود، استحکام و مقاومت بیشتر است که میزان تحمل بار مسافری بالایی را دارد.  

وی افزود: سفارشی که در حال حاضر داریم کمتر از هزار تن است. تولید انبوه این ریل کیلد خورد و با توجه به استفاده از این ریل در مترو تهران، قطعاً سفارش های بعدی را هم خواهیم داشت.

علیرضا مهرابی سرپرست کارگاه ۶۵۰ نیز اظهار کرد: نسبت به ۶۰E۱ ابعاد کوچک تری دارد، به همین دلیل تولید آن سخت تر است.

وی با اشاره به اینکه ریل تولیدی ذوب آهن همه مشخصات یک پروفیل قابل ارسال برای مصرف را دارد، افزود: در نورد رسیدن به ابعاد پروفیل ۵۴E۱ سخت تر از سایر ریل ها است به همین دلیل پروسه طراحی این ریل زمان بسیاری برده و سپس تراش غلتک انجام شد تا در نهایت به جمع بندی نهایی برای تولید رسیدیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی ریل ریل مترو ذوب آهن اصفهان ذوب آهن اصفهان بهره برداری تولید ریل برای مترو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۹۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بنابر آمار‌های اعلامی قبل از سیاست افزایش جوجه ریزی در واحد‌های مرغداری، بخشی از مرغ مورد نیاز از طریق واردات تامین می‌شد و به رغم آنکه تا چندماه پیش واردکننده مرغ از ترکیه بودیم، اما از اسفندماه به صادرکننده این محصول پروتئینی تبدیل شدیم.

با توجه به پتانسیل صنعت مرغداری، امکان تولید سالانه ۳ میلیون تا ۳ میلیون و ۲۰۰ هزارتن مرغ در کشور وجود دارد، درحالیکه به رغم افزایش سرانه مصرف مرغ ناشی از نوسانات قیمت گوشت قرمز حداکثر ۲ میلیون تن مرغ مورد نیاز است که این امر بدان معناست که به شرط تامین زیرساخت‌های لازم و حذف قیمت گذاری دستوری، امکان صادرات حداقل یک میلیون تن مرغ به بازار‌های هدف وجود دارد که با احتساب نرخ ۲.۲ تا ۲.۳ دلار هرکیلو مرغ صادراتی، ارزآوری قابل توجهی نصیب کشور می‌شود.

طبق آمار‌های اعلامی در آذرماه ۱۴۱ میلیون قطعه، دی ماه ۱۵۲ میلیون قطعه، بهمن بیش از ۱۵۱ میلیون و اسفند ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته است که با عرضه مرغ‌های جوجه ریزی بهمن ماه در ایام نوروز و ماه رمضان نیاز است که مازاد تولید از سطح بازار جمع آوری شود تا مرغداران متحمل زیان نشوند.

بنابر اذعان مسئولان صادرات مرغ بعداز سال‌ها به عراق انجام شد، این درحالی است که تا ۸ ماه گذشته واردکننده مرغ بودیم؛ لذا اگر مجموع ظرفیت نصب شده ۳ میلیون تن مرغ در کشور بکار گرفته شود، میزان صادرات بیش از پیش افزایش خواهد یافت، هرچه ارزآوری در این بخش بیشتر شود به فعال شدن این ظرفیت‌ها و افزایش تولید کمک می‌کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد
  • گفت‌وگو پیش‌نیاز و ابتدایی‌ترین ابزار تجارت است
  • تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • راه‌اندازی فاز نخست خط ۲ متروی اصفهان از اهداف مهم شورای ششم است
  • تولید الماس فقط در ۲ ساعت و نیم!
  • مدیریت بحران شهرستان خوروبیابانک ار امکانات کافی برخوردار نیست
  • ۱۳ مزرعه غیر فعال تولید مرغ مادر آرین احیا می‌شود
  • ادامه روند رفع نواقص خط ۳ متروی تهران
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد