Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین تهران،جعفر پرج، شهردار فیروزکوه، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهرداری نهادی غیردولتی است و با وصول عوارض مدیریت می‌شود؛ با شیوع کرونا بحث درآمد شهرداری با مشکلاتی روبرو شد؛ بر مبنای پتانسیل اقتصادی شهرداری و به فراخور توان شهرداری اقداماتی در طی این سال ها انجام شد هرچند کافی نیست؛ البته باید ظرفیت بودجه ای شهرداری را افزایش داد تا پاسخ گوی مردم و مطالبات آن ها باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرج با اشاره به این که بودجه شهرداری به ۳۴ میلیارد تومان رسیده است، خاطرنشان کرد: ما بدون اموال فروشی بودجه را افزایش دادیم؛ با افتخار می‌گویم شهرداری فیروزکوه هم اکنون بالای ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه دارد؛ املاک شهرداری را حفظ کردیم تا به عنوان درآمد پایدار برای ادوار آتی شهرداری استفاده شود.

شهردار فیروزکوه تصریح کرد: برای نخستین بار طرح ممیزی املاک سطح شهر اجرا و با پیگیری های مداوم پس از طرح جامع، طرح تفصیلی فیروزکوه در سال ۹۴ به شهرداری ابلاغ و مناطقی به حریم شهری اضافه گردید و هم اکنون نیز با هدف رفع مشکلات کاربری ها و شهروندان، بازنگری طرح تفصیلی با حضور مشاوران طرح در حال انجام است.

وی با تأکید بر مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز در سطح شهر اشاره داشت: روند ساخت و ساز در سطح شهر از ۱۰۷ مورد پروانه صادره در سال ۱۳۹۲ به ۱۴۰ مورد در سال ۱۳۹۹ رسیده و مجموعاً ۷۸۸ مورد پروانه ساختمانی صادر شده که ۶۱۲ مورد موفق به اخذ پایان کار شده اند.

پرج ضمن اشاره به اخذ مجوز سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری گفت: پیگیری در راستای ارتقاء درجه شهرداری از ۶ به ۷ پس از ۱۴ سال، اخذ مجوز و راه اندازی سازمان حمل و نقل شهرداری و تمدید مجوز آن پس از پایان دوره ۴ ساله که با راه اندازی آن مجوز احداث مرکز معاینه فنی اخذ و احداث و به بهره برداری رسید.

شهردار به اقدامات سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری اشاره و اظهار داشت: همچنین ضمن نوسازی و احداث جایگاه های تاکسی در سطح شهر، ۴۸ دستگاه تاکسی تعویض و ۱۷ دستگاه تاکسی به ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اضافه گردید.

پرج در ادامه بیان داشت: احداث جایگاه سیار سوخت بنزین در مقابل شهرداری، نصب تابلوهای دکل دروازه ای در ۴ نقطه سطح شهر، رنگ آمیزی خطوط عابر پیاده و سرعت کاه ها، تعویض تابلوهای راهنمایی و رانندگی در سطح شهر به تعداد ۴۸ تابلو از جمله اقداماتی است که توسط سازمان حمل و نقل اجرایی شده است.

وی به بازطراحی پرتال اطلاع رسانی شهرداری و راه اندازی سامانه پیامکی و رسیدگی به شکایات ۱۳۷ اشاره و افزود: اجرای طرح اتوماسیون اداری و ارتقاء آن به اتوماسیون الکترونیک، ساماندهی بایگانی و اسکن پرونده های ساختمانی با هدف تسریع در رسیدگی به امورات شهروندان، اجرای اتوماسیون جامع شهرسازی و الکترونیکی سازی آن که هم اکنون آموزش کاربران دفاتر پیشخوان و نظام مهندسی در حال انجام است و به زودی به بهره برداری خواهد رسید از جمله اقداماتی است که انجام شده است.

پرج در خصوص فضای سبز سطح شهر اظهار داشت: در حوزه فضای سبز سطح شهر، بنابر آمار سرانه فضای سبز از ۸.۲ متر مربع در سال ۱۳۹۲ به ۱۴.۵۶ مترمربع در پایان سال ۱۳۹۹ رسید و تعداد پارک های سطح شهر نیز از ۱۸ مورد به ۲۷ مورد و استفاده از سیستم آبیاری تحت فشار نیز برای نخستین بار پیاده سازی و ۱۴ کیلومتر تاکنون اجرایی شده است.

شهردار فیروزکوه در ادامه افزود: همچنین با احداث مرکز گل و گیاه شهرداری، میزان تکثیر قلمه گل و گیاه از ۶۰ هزار مورد به ۱۵۰ هزار مورد رسیده است.

وی گفت: در این دوره مدیریت شهری، تلفیقی از فضای سبز و شهرسازی به کار گرفته شد و اگر بخواهم به عملکرد شهرداری نمره دهم، از ۱۰۰ نمره به شهرداری نمره ۷۰ می‌دهم؛ هر چند می توانستیم نمره ۱۰۰ بگیریم و بهتر عمل کنیم؛ امیدوارم نواقص در دوره آتی برطرف گردد و شهرداری نمره ۱۰۰ را دریافت کند.

شهردار فیروزکوه با اشاره به معبر ۱۸ متری اذعان داشت: ۹۹.۵ درصد مسیر معبر ۱۸ متری تملک شده است و برای تملک آن امتیاز یا پول پرداخت شد؛ هیچگاه شهرداری بدون نظر کارشناسی اقدامی انجام نداده است و قطعاً چالش‌های شهرداری مربوط به اقداماتی است که بدون کارشناسی عمل شد؛ معبر ۱۸ متری از پروژه‌هایی بود که کارشناس وقت زیادی برای آن گذاشت.

وی افزود: برنامه ریزی شد تا با استفاده از توان مجموعه شهرداری، هزینه تمام شده ساخت معبر کاهش یابد، هر چند معبر بازگشایی شده و توسط شهروندان مورد استفاده قرار میگیرد اما در حال حاضر تلاش می‌شود به صورت ۱۰۰ درصدی بحث هدایت ترافیک شهری در آن اجرایی شود.

شهردار در خصوص تملکات شهرداری اشاره داشت: بالغ بر ۴۰ هزار متر مربع زمین و ملک در ۸ سال گذشته برای ارتباط دهی معابر و احداث آن ها، از جمله معبر شهید فامیلی به جمشید آباد و کوهسار، معبر ۱۸ متری جنب درمانگاه قدیم شهر، تصرفات اراضی جهت اجرای پروژه میدان امیری فیروزکوهی و معبر مهارت جنب ساختمان آموزش فنی و حرفه ای، ارتباط دهی شهرک به سایت ادارات و ارتباط دانشگاه پیام نور به شهرک های مسکونی کوهسار و شهرک ولیعصر(عج)، تملک شده که نسبت به مدت مشابه، این میزان تملک کم نظیر بوده است.

پرج در خصوص وضعیت شهربازی فیروزکوه بیان داشت: شهربازی در فضای باز احداث و همچنین لوازم بازی آن باید بصورت دوره ای به روز و استاندارد سازی شود؛ شهربازی در آن سالی که سرمایه گذاری شد، در سطح خوبی بود ولیکن الان این لوازم بازی با توجه به شیوع کرونا و شرایطی که وجود دارد، منسوخ شده است؛ در نتیجه شهربازی فعلاً با این وضعیت باقی مانده و اگر سرمایه گذاری تمایل به همکاری داشته باشد مجموعه شهرداری استقبال می کند.

شهردار فیروزکوه با مروری به سایر اقدامات شهرداری گفت: انجام ۲۱۹۷ مأموریت امداد و نجات شهری و برون شهری توسط آتش نشانی، زیباسازی و تعویض المان های میادین اصلی شهر، جمع آوری و حمل ۴۰ تن زباله به صورت روزانه در سطح شهر، پیگیری اجرای طرح جامع مدیریت پسماند و ساماندهی مرکز دفن پسماند فیروزکوه و مرکز نگهداری سگ های بلاصاحب، تجهیز و ساماندهی کشتارگاه سنتی شهرداری، بازدید از محلات سطح شهر و دیدار مستمر با شهروندان جهت رسیدگی به مسائل و مشکلات در ۲۶۴ بازدید و نشست از جمله اقدامات انجام شده است.

پرج ادامه داد: برفروبی و نمک پاشی معابر سطح شهر در فصل های پاییز و زمستان به میزان ۷۸۰۰ تن نمک، ضدعفونی گسترده در سطح شهر و معابر و اماکن پرتردد به تعداد ۷۲ مرحله، همراهی ستاد مدیریت بحران شهرستان و ارسال ادوات و خدمت رسانی، نظافت و نگهداری و تسطیح معابر و مجاری آب به میزان ۲۸۸۰ مرحله نیز اجرایی شده است.

وی در خصوص بحث شهرک آل یاسین، اظهار داشت: برخی از مسائل و مشکلات دشت ناصر مرتبط با شهرداری و شورای شهر نبوده است اما با پیگیری هایی که انجام شد با راه و شهرسازی به توافق رسیدیم بدین ترتیب که از ۱۰۰ درصد ۳۰ درصد به ما زمین بدهند و هزینه کرد را به دوستان ارائه دهیم و در ادامه ۳۰ درصد دوم را به ما بدهند و به این ترتیب کار زیرساختی شهرک را پیش ببریم.

شهردار فیروزکوه ادامه داد: در گام اول در خصوص وضعیت شهرک آل یاسین، ۳۰ درصد زمین به شهرداری داده شد، که در حدود ۲ میلیارد تومان بود که با توجه به این رقم با مشورت نمایندگان اهالی و امام جماعت مسجد، اقدامات عمرانی اولویت بندی شد؛ آسفالت و پیاده رو سازی در اولویت قرار گرفت و قرار شد آسفالت از مهر یک آغاز شود و به تناسب بودجه ای که در اختیار داریم پیش برویم.

پرج در خصوص وضعیت سگ های ولگرد سطح شهر اشاره داشت: طرح ساماندهی سگ های بلاصاحب در فیروزکوه در حال اجراست و شهروندان هر گاه با این مشکل مواجه شدند با شهرداری تماس گرفته تا در این خصوص اقدامات لازم انجام شود.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: شهرداری بودجه بازنگری شهردار فیروزکوه میلیارد تومان سطح شهر حمل و نقل انجام شد فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۹۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلار و سکه تا کجا کاهش پیدا می کنند؟

امتداد - یک کارشناس اقتصادی گفت: بازار آزاد می‌خواهد نرخ ارز مرکز مبادله را به سمت خودش بکشاند اما وقتی موفق نمی‌شود، کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، آلبرت بغزیان به ایسنا افزود: کاری که بانک مرکزی به‌درستی انجام می دهد، این است که با افزایش نرخ ارز در بازار غیر رسمی، نرخ مرکز مبادله تغییر خاصی نمی کند؛ این نشان می‌دهد که بانک مرکزی بازیچه قرار نگرفته و وارد بازی بازارسازها نشده است.

او درباره تاثیر حراج سکه در کنترل قیمت‌ها بیان کرد: اگر هدف بانک مرکزی کاهش قیمت سکه بوده، باید توجه داشت که این کار یک مسکن موقت است برای تاثیر در قیمت؛ لذا این امر باید به‌طور مرتب انجام شود یا اینکه به تعدادی سکه عرضه شود که دیگر بازار اشباع شده باشد.

البته همه این‌ها منوط به این است که نرخ ارز هم ثابت باشد.

این کارشناس اقتصادی اظهار کرد: قبلا برگزاری حراج‌ سکه برای این بود که طلا به سازندگان عرضه شود و آنها بتوانند زیورآلات تولید کنند، در مقایسه با زمانی که نفت فروخته می‌شد و بانک مرکزی طلا و دلار تحویل می‌گرفت و به بانک کارگشایی می‌داد که به سازندگان و تولیدکنندگان زیورآلات عرضه کند؛ این کار در میان‌مدت نمی‌تواند اثری داشته باشد که قیمت‌ها را بشکند و کسانی که سکه خریدند هم به امید سوداگری هستند یا اینکه دنبال حفظ ارزش پولشان هستند.

اختلاف بین ارز دولتی و غیر رسمی

بغزیان خاطرنشان کرد: تا زمانی که سوداگری است و بین ارز دولتی و غیر رسمی اختلاف وجود دارد، نباید انتظار داشته باشیم که ثبات اقتصادی ایجاد شود و طلا و دلار برای خرید واقعی باشند نه برای استفاده از فرصت‌ها و سوداگری؛ زیرا اختلاف ارز دولتی با بازار غیر رسمی جذاب است و با عرضه محدود هم نمی‌توان نرخ را شکست بلکه می توان در کوتاه مدت بر بازار اثر گذاشت و این امر را بارها آزمون کردیم؛ لذا باید این موضوع ریشه‌ای حل شود.

وی ادامه داد: برای مثال منطقی بود که در آستانه سفرهای نوروزی، میزان دریافت ارز مسافرتی را افزایش دادند که فرد تشویق نشود ارز را از بازار آزاد بخرد، اما تا زمانی‌که محدودیت باشد، هرچه هم سهمیه افزایش پیدا کند، از طرف دیگر صف ایجاد برای خرید ایجاد می شود و چون به اندازه تقاضا عرضه نمی‌شود، در حد همان چند روز التهاب بازار را کنترل می‌کند و این را نباید به‌عنوان یک برد در نظر گرفت.

این کارشناس اقتصادی خاطرنشان کرد: کاری که بانک مرکزی به‌درستی انجام می دهد، این است که با افزایش نرخ ارز در بازار غیر رسمی، نرخ مرکز مبادله تغییر خاصی نکرد.

این نشان می‌دهد که بانک مرکزی بازیچه قرار نگرفته و وارد بازی بازارسازها نشده است.

بازار آزاد می‌خواهد نرخ ارز مرکز مبادله را به سمت خودش بکشاند اما وقتی موفق نمی‌شود، کاهش پیدا می‌کند. سال گذشته نرخ دلار به ۶۰ هزار تومان رسید اما به ۵۰ هزار تومان برگشت.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه در پیچ و خم شورای شهر
  • لزوم ساماندهی وانت‌های میوه فروشی در سنندج
  • آب‌گیری دریاچه ارومیه در ایام گرم و کم بارش ادامه پیدا کند
  • فلاحت پیشه: نه‌تنها از منابع فروش نفت نفعی برای مردم حاصل نشد؛ بلکه دولت دست در جیب مردم کرده است
  • افزایش قیمت میوه و صیفی‌جات مربوط به نرخ بارفروشان است
  • دلار و سکه تا کجا کاهش پیدا می کنند؟
  • «مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم
  • ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد
  • پاکبان پاک‌سرشتِ زنجانی
  • توسعه کشور و مردمی سازی صنعت نفت و گاز بدون نیاز به مدیریت و بودجه دولت