Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-30@11:03:58 GMT

کشف کتیبه‌ 400 ساله در روستای گلابر

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۳۹۲۰۲

کشف کتیبه‌ 400 ساله در روستای گلابر

به‌گزارش جام جم آنلاین زنجان، امیر ارجمند  با اعلام این خبر گفت: کتیبه سنگی در روستای تاریخی و گردشگری گلابر شهرستان ایجرود بر اثر سیل در داخل رودخانه‌ای موسوم به رودخانه جوقین نمایان شد. این سنگ‌نوشته حاوی کتیبه آیت‌الکرسی به خط کوفی است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان افزود: به‌محض اطلاع از این رویداد، توسط همکاران یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان به همراه کارشناسان به منطقه مراجعه و کتیبه را به مسجد تاریخی منتقل کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 او با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد محلی که کتیبه در آن کشف‌شده یکی از روستاهای تاریخی استان زنجان است، افزود: مأموران یگان حفاظت میراث‌فرهنگی در منطقه حاضرشده‌اند و از محوطه مراقبت می‌کنند تا کارشناسان برای بررسی‌های بیشتر به گلابر اعزام شوند.
 ارجمند گفت: به گفته باستان‌شناسان قدمت این کتیبه 400 سال است که بخشی از سند هویت مردم استان زنجان و روستای گلابر به شمار می‌آید.
روستای زیبای گلابر، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ایجرود در استان زنجان است. روستای پلکانی و سرسبز گلابر علاوه ‌بر طبیعت دل‌نشین آثار قدیمی متعددی دارد که مربوط به دوره‌های تاریخی‌ مختلف‌اند. این روستا در محدوده شهرستان ایجرود در فاصله ۴۸ کیلومتری زنجان و ۱۲ کیلومتری زرین‌آباد مرکز شهرستان واقع‌شده است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: میراث فرهنگی زنجان باستان شناسان شهرستان ایجرود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۹۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش نیروهای هلال احمر گلستان برای پیدا کردن یسنای ۴ ساله مفقود شده

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان با بیان اینکه گم‌شدن یک کودک ۴ ساله در روستای یلی بدراق کلاله عصر یکشنبه نهم اردیبهشت گزارش داده شد گفت: نیروهای امدادی و مردمی بی وقفه در حال جست‌وجو هستند.

قاسم غریب آبادی با اعلام این خبر گفت: پس از دریافت گزارش بلافاصله تیم های هلال احمر به منطقه اعزام شدند و با کمک اعضای خانه هلال روستای یلی بدراق و نیروهای مردمی جست‌وجوها را آغاز کردند.

وی‌ با اشاره به اینکه خانواده کودک حین کار در مزارع روستا متوجه مفقود شدن کودکشان شدند، افزود: در حال حاضر ۴ تیم از هلال‌احمر شامل ۲۰ نیرو با بکارگیری ۴ دستگاه خودروی کمک‌دار سبک و سواری در حال جست‌وجو برای پیدا کردن کودک هستند و عملیات کماکان ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • جست‎جو برای یافتن دختر ۴ ساله در کلاله
  • جست‎جو برای یافتن کودک ۴ ساله در کلاله/ نیروهای کمکی اعزام شدند
  • گذر از میانه تاریخ با سفر به روستای انجدان اراک
  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • تلاش نیروهای هلال احمر گلستان برای پیدا کردن یسنای ۴ ساله مفقود شده
  • کشف اشیاء عتیقه‌ چند هزار ساله در چالوس
  • تحویل ۹ شی تاریخی به میراث‌فرهنگی هرمزگان
  • میراث فرهنگی اجازه انتقال آب از روستای تاریخی گیسک را نمی‌دهد
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • موزه مردم شناسی رختشویخانه - زنجان