Web Analytics Made Easy - Statcounter

«احمدرضا احسانی» روز جمعه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برهمیناساس طرح تجهیز و نوسازی سالن های نمایش سه مجتمع ابن سینا، آوینی و شهید سلیمانی در حال اجراست. 

وی اضافه کرد: مجتمع ابن سینا سال ۷۸ افتتاح  شده و به مدت ۲۱ سال بازسازی نشده بود که امیدواریم طرح نوسازی و تجهیز سالن های این مجتمع و سایر مجتمع های شهر به زودی به اتمام برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به میزبانی جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان و حضور گروه های نمایشی خارجی در همدان، گفت: سیستم های صوتی و تصویری جدید در سالن ها نصب و صندلی ها تعمیر می شود و همچنین نورپردازی و آبنما در سالن ها ایجاد و فضای موجود بر اساس استاندارد آتش نشانی بازسازی خواهد شد. 

احسانی خاطرنشان کرد: برای اجرای گروه های نمایش محدود داخلی و خارجی پلاتوهای کوچک و جمع و جور ایجاد می‌کنیم و همچنین احداث بلک باکس(یک سالن اجرای نمایش مکعب شکل که دیواره های آن به رنگ سیاه رنگ آمیزی شده است که تمام امکانات این سالن نظیر صحنه، نور پردازی، ماشینری و محل قرار گیری تماشاگران باید پرتابل و قابل حرکت باشند) را هم در برنامه داریم. 

وی با اشاره به حضور گروه های موسیقی با تجهیزات پرتال در سالن های شهر همدان، افزود: سیستم های صوتی سالن ابن سینا از ۲۴ به ۱۲۰ کانال ارتقا داده می شود تا کاستی های موجود نیز برطرف شود. 

به گفته او، امسال سه میلیارد تومان اعتبار برای این منظور پیش بینی شده  اما برای آماده سازی ۱۴ سالن شهر همدان پنج میلیارد دیگر نیاز است.

استقرار دائمی دبیرخانه جشنواره در همدان 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان همچنین بر فراهم سازی زیرساخت های مناسب میزبانی خوب و بی نقص از جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان تاکید کرد و گفت: تفاهم‌نامه میزبانی این رویداد هنری از ۱۴۰۰ تا سال ۱۴۰۴ تمدید شده و باید قدر این فرصت را بدانیم. 

احسانی گفت: این مهم با پیگیری های مستمر استاندار همدان و نماینده مردم در مجلس محقق شد و این تفاهم‌نامه تکمیل شده تفاهم نامه‌های قبلی است که با رویکردی جدید منعقد شده است.

وی از استقرار دائمی دبیرخانه جشنواره در همدان خبر داد و افزود: حمایت از کارهای پژوهشی تئاتر به ویژه در ژانر کودک و نوجوان و چاپ کتاب برخی از برنامه های دبیرخانه خواهد بود. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان تصریح کرد: به زودی فراخوان این رویداد منتشر می شود اما نحوه برگزاری جشنواره بستگی به شرایط کرونا دارد. 

به گزارش ایرنا، به تازگی با حکم مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی «امیر مشهدی عباس» به عنوان دبیر بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان منصوب شد.

برچسب‌ها جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان تئاتر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان تئاتر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان تئاتر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان فرهنگ و ارشاد اسلامی تئاتر کودک و نوجوان جشنواره بین المللی سالن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۹۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی دوست من کتاب برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، عاطفه زارعی صبح سه‌شنبه با بیان اینکه استان همدان با توجه به ظرفیت‌های ادبی که دارد گهواره ادبیات کودک و نوجوان ایران به حساب می‌آید اظهار کرد: دومین دوره جشنواره ملی شعر و داستان کودک و نوجوان دوست من کتاب از آبان ماه سال ۱۴۰۱ آغاز شد و آثار بسیاری از سراسر استان‌های کشور به دبیرخانه رسید.

وی افزود: هیأت داوران این جشنواره از اساتید برجسته ادبیات کودکان و نوجوان چون مصطفی رحماندوست، محمدرضا یوسفی، افسانه شعبانژاد، بابک نیک طلب، غلامرضا بکتاش، حامد محقق، محمود پوروهاب تشکیل شده که از افتخارات ایران اسلامی به حساب می‌آیند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان تصریح کرد: آیین اختتامیه این جشنواره روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ساعت ۱۰ صبح در محل سالن ابن سینا همدان واقع در بلوار مفتح با حضور برگزیدگان، علاقمندان و چهره‌های شاخص ادبی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه روز سه‌شنبه نیز دو کارگاه آموزشی شعر و داستان در محل کتابخانه مرکزی همدان برگزار می‌شود ادامه داد: کارگاه آموزشی شعر با حضور مصطفی رحماندوست، غلامرضا بکتاش و کمال شفیعی و کارگاه آموزشی داستان با حضور محمدرضا یوسفی، بهناز ضرابی‌زاده و مونا اسکندری ساعت ۱۵ روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

کد خبر 6093044

دیگر خبرها

  • اکران «اقیانوس پشت پنجره» به مناسبت روز ملی خلیج فارس
  • اختتامیه دومین جشنواره ملی «دوست من کتاب» در همدان
  • اضافه‌شدن ۶ نمایش به جشنواره تئاتر رضوی برای اجرا در دهه کرامت
  • آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی دوست من کتاب برگزار می‌شود
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • همدان میزبان جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی می شود
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • به‌نشر با دست پر به نمایشگاه کتاب تهران می‌ رود / ارائه ۶۰۰ اثر پر فروش و جدید در نمایشگاه کتاب
  • سالن‌های تئاتر ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت اجرا ندارند
  • موافق اجرای نمایش در سالن‌های خصوصی نیستم/ اقتصاد تئاتر رضایت‌بخش نیست