Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@02:31:32 GMT

آیدین الفت، از چهره‌های مطرح مهندسی صدا، درگذشت

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۳۹۴۴۸

آیدین الفت، از چهره‌های مطرح مهندسی صدا، درگذشت

سیامک احمدی از صدابرداران سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا ضمن تایید این خبر گفت: متاسفانه عصر روز گذشته (پتجشنبه ۱۴ مرداد) آیدین الفت از چهره‌های مطرح صنعت مهندسی صدا در فاصله کمتر از سه روز از ابتلا به گونه دلتا ویروس کرونا درگذشت.

وی ادامه داد: زنده‌نام الفت مدیر استودیو شهر صدا چند ماه پیش با تلاشی بی‌وقفه به همراه تعدادی از همکاران و استادان دانشگاه توانست رشته مهندسی صدا را در دانشگاه آزاد اسلامی پایه‌گذاری کند اما قسمت و تقدیر اجازه دیدن نتیجه تلاش‌هایش را نداد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدی خاطرنشان کرد: زنده‌نام آیدین الفت در یکی از جدیدترین فعالیت‌هایش در تیر ماه سال جاری (۱۴۰۰) قطعه سیراب شدم را در مقام خواننده، ترانه‌سرا و آهنگساز در شرایطی منتشر کرده بود که در ساخت این قطعه موسیقایی در کنار همکاری با تعدادی از نوازندگان شناخته شده کشورمان، از ساز «صراحی» از سازهای ابداعی زنده‌نام استاد محمدرضا شجریان بهره برده بود.

هنرمندانی چون نادر برهانی‌مرند نمایشنامه‌نویس و کارگردان، فرزین محدث بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون و فرشاد فزونی از آهنگسازان تئاتر و سیما در پیام‌های جداگانه‌ای در صفحه اینستاگرام خود درگذشت این چهره مطرح و موفق مهندسی صدا که سابقه درخشانی در حوره تئاتر را نیز داشت تسلیت گفتند.

به گزارش ایرنا، آیدین الفت تحصیل‌کرده کارشناسی ارشد مهندسی صدا از کالج اکسپرشن/ Ex’pression آمریکا، فارغ التحصیل دوره صدابرداری و صداگذاری دیجیتال از کالج ای تی دی ITD کانادا، موسس، مدیر گروه و استاد رشته صدابرداری در دانشگاه جامع علمی و کابردی در مقطع کاردانی، استاد رشته فن‌آوری صدا در دانشگاه آزاد اسلامی در مقطع کارشناسی و از فعالان صداگذاری و طراحی و مهندسی صدا در تئاتر بود.

وی در کنار کار تخصصی خود در صنعت مهندسی صدا، به ساخت موسیقی و سرایش شعر نیز می‌پرداخت که تولید دو قطعه موسیقایی سیراب شدم و ناخوشم از آثار این هنرمند فقید شناخته می‌شود.

برچسب‌ها نادر برهانی‌ مرند محمدرضا شجریان تئاتر موسیقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نادر برهانی مرند محمدرضا شجریان تئاتر نادر برهانی مرند محمدرضا شجریان تئاتر موسیقی مهندسی صدا آیدین الفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۹۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین دوره انتخابات موسسه هنرهای نمایشی استان برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، امین درخشان ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: این انتخابات به شکل الکترونیکی و با حضور ۱۶۰ هنرمند برگزار شد.

وی بیان داشت: بر اساس دستورالعمل هنرمندانی که دارای رزومه هنری در بیست سال گذشته بودند، ثبت نام کردند و انتخابات روز گذشته به صورت آنلاین برگزار شد.

درخشان تصریح کرد: واجدین شرایط که شامل دانش آموختگان رشته‌های پنج گانه تئاتر که پس از فارغ التحصیلی کار حرفه‌ای کرده‌اند، نویسندگانی که سه اثر چاپ کرده، هنرمندان رشته‌های بازیگری و کارگردانی و هسته مرکزی گروه‌های نمایشی ثبت شده در دفتر استقرار گروه‌های نمایشی کشور و پیشکسوتان تئاتر که اقدام به ثبت نام در مجمع عمومی و کاندیدای هیأت مدیره انجمن کرده‌اند، پس از بررسی اسناد فعالیت اعلام شدند.

وی افزود: دراین انتخابات پنج نفر به عنوان عضو اصلی و دو نفر نیز به عنوان عضو علی البدل انتخاب شدند.

کد خبر 6098143

دیگر خبرها

  • گرایش جوانان به رشته های علوم پایه و فنی مهندسی در حال کاهش است
  • دفاع تاریخی چهره مطرح عمانی از ایران و تحقیر عرب‌ها
  • کارنامه‌ی یکی از شاخص‌ترین چهره‌های علمی تاریخ‌نگاری معاصر بررسی می‌شود
  • الکترونیک سبز می‌شود/ ابداع نانوسیم‌هایی که از هوا برق تولید می‌کنند 
  • دانشگاه‌ها از مسائل کشور جدا نشوند
  • دومین دوره انتخابات موسسه هنرهای نمایشی استان برگزار شد
  • رسالت‌ مهم دانشگاهیان، زنده نگه‌داشتن یاد شهداست
  • بازیگر مطرح تایتانیک درگذشت
  • ۸ استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر تقدیر شدند
  • پویش تربیت تسهیل گر جوانی جمعیت برگزار می‌شود