Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

 «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان با رد اظهارات «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان مبنی بر تلاش این گروه برای کسب بیشترین سهم قدرت در دولت آینده افغانستان گفت: ما خواستار انحصار قدرت و یا گرفتن سهم قابل توجهی از قدرت نیستیم.

وی افزود: این‌ها نظرات شخصی خلیلزاد است، ما نظرات او را شنیدیم، اما موضع ما این است که بتوانیم به توافقی دست پیدا کنیم که خواسته‌های اسلامی مردم را برآورده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی طالبان به «عرب نیوز» گفت: ما هیچ چیزی برای خودمان نمی‌خواهیم، ما قربانی‌های زیادی برای اسلام داده‌ایم؛ ملت ما خسته شده است، در آینده قطعاً یک حکومت کاملاً اسلامی ایجاد خواهد شد و همه طرف‌ها باید این را بپذیرند، همه افغان‌ها در آن سهم خواهند داشت.

خلیلزاد اخیراً در «انجمن امنیتی آسپن» گفته بود که با توجه به وضعیت امنیتی افغانستان و پیشروی‌های طالبان، این گروه خواستار بیشترین سهم قدرت در دولت آینده افغانستان، ایجاد یک دولت انتقالی و قانون اساسی جدید است.

نماینده ویژه آمریکا با تاکید بر باقی ماندن اختلافات عمده بین دولت افغانستان و طالبان و نیز افزایش خشونت‌ها در این کشور گفته بود: دو طرف تلاش دارند تا با اقدامات خود در میدان جنگ بر محاسبات یکدیگر تاثیر بگذارند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: آفتاب

کلیدواژه: طالبان آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۹۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز حکومت اسرائیل منفورتر از همیشه است

فرزاد موتمن، کارگردان سینما با انتشار یک پُست در اینستاگرام به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه واکنش نشان داد و نوشت: امروز، حکومت اسرائیل منفورتر از همیشه است و فلسطینی‌ها احساس می‌کنند که تنها نیستند.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، فرزاد موتمن، کارگردان سینما با انتشار یک پُست در اینستاگرام به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه واکنش نشان داد و نوشت: در تمام هفتاد و شش سالی که از تشکیل حکومت صهیونیستی و اشغال سرزمین‌های فلسطین می‌گذرد، چنین چیزی سابقه نداشته است. جنبشی گسترده در اعتراض به جنایات جنگی اسرائیل و قتل عام مردم غزه که طی شش ماه اخیر سی و چهار هزار کشته بجا گذاشته، دانشگاه‌های آمریکا را فرا گرفته است.

میزان جنایات جنگی اسرائیل اینبار به‌حدی بود که وجدان افکار عمومی را جریحه دار کرد و شاید وتو شدن طرح تشکیل کشور فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا هم به گسترده‌تر شدن اعتراضات منجر شده باشد. امروز، حکومت اسرائیل منفورتر از همیشه است و فلسطینی‌ها احساس می‌کنند که تنها نیستند.

دیگر خبرها

  • مردم پایه اقتدار حکومت اسلامی را تشکیل می‌دهند
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • امروز حکومت اسرائیل منفورتر از همیشه است
  • اگر حکومت دینی برپا نمی‌شد چه اتفاقی می‌افتاد؟
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • اظهارنظر مجاهد درباره سفرهای مقامات متعدد سیاسی به کابل