Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز؛ پس از تحولات اخیر در مرز لبنان نشستی سه جانبه میان نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان «یونیفل»، افسران نظامی لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی در «رأس الناقوره» مقر یونیفل در جنوب لبنان برگزار شد.

بر اساس بیانیه صادر شده، رایزنی‌ها در این نشست که به ریاست «استفانو دل کول» فرمانده کل یونیفل در لبنان برگزار شد بر وضعیت موجود در خط آبی (خط عقب‌نشینی رژیم اسرائیل پس از جنگ ۲۰۰۶)، نقض حریم هوایی و زمینی به علاوه موضوعات دیگر در حیطه اختیار یونیفل بر اساس قطعنامه ۱۷۰۱ و دیگر قطعنامه‌های مربوط متمرکز بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده یونیفل، طرفین را به کار سریع برای آرام کردن تنش‌ها، پایان «اقدامات خصمانه» و نیز توقف نقض حریم هوایی و زمینی خواند.

وی همچنین از طرفین خواست از نشست مذکور به منظور بررسی راه‌های تقویت امنیت و ثبات در طول خط آبی استفاده کنند.

دل‌کول گفت، در برهه کنونی که منطقه شاهد برخی ثباتی‌هاست همه طرف‌ها باید به نقش یونیفل در ارتباط و هماهنگی بیشتر از هر زمان دیگری احترام بگذارند.

ارتش لبنان هم در نشست مذکور، رژیم صهیونیستی را مسؤول تبعات حملات اخیر این رژیم به مناطقی در جنوب لبنان دانست.

ارتش لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد، لبنان دشمن صهیونیستی را مسؤول تبعات تغییر قواعد درگیری می‌داند و از جامعه بین‌المللی و سازمان ملل می‌خواهد برای توقف اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی، شدیدترین فشارها را به این رژیم وارد کند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد دیروز (پنجشنبه) دو حمله به جنوب لبنان و دقیقا به منطقه «الدمشقیه» در بیرون  شهر «المحمودیه» (ما بین شهرستان‌های جزین، مرجعیون و النبطیه) داشتند و روز پیش از آن نیز یگان توپخانه این رژیم چندین نقطه در جنوب لبنان را هدف گرفته بود.

رئیس‌جمهور لبنان و نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور این کشور ضمن اعلام اینکه رژیم صهیونیستی دست به تجاوزی آشکار علیه لبنان زده، اعلام کردند، از این رژیم در شورای امنیت شکایت خواهند کرد.

صفورا طالب زاده کد خبر: 1105844 برچسب‌ها لبنان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: لبنان رژیم صهیونیستی جنوب لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۹۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله‌های شبانه ارتش رژیم صهیونیستی به رفح

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، ارتش رژیم صهیونیستی طی شب گذشته چندین مرتبه منطقه‌های مختلف نوار غزه به ویژه رفح در جنوب این باریکه را هدف قرار داد.

در حمله ارتش رژیم صهیونیستی به یک خانه در شهرک «الجنینه» واقع در شرق رفح ۵ آواره فلسطینی به شهادت رسیدند.

خانه‌ای دیگر در اردوگاه «یبنا» واقع در جنوب شهر رفح نیز هدف حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفت. بر اثر این حمله یک فلسطینی به شهادت رسید و چندین نفر دیگر نیز زخمی شدند.

زمینی در اردوگاه «الشابوره» در مرکز شهر رفح نیز که محل استقرار آوارگان فلسطینی بود از سوی ارتش رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفت. در نتیجه این حمله نیز چند فلسطینی زخمی شدند.

یک زمین زراعی در منطقه «خربه العدس» واقع در شمال رفح نیز هدف حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

همچنین یک خانه دیگر نیز در منطقه «مصبح» واقع در شمال نوار غزه از سوی ارتش رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفت.

پهپادهای ارتش رژیم صهیونیستی هم به سوی شماری از شهروندان فلسطینی در شهرک «الحشاشین» در شمال غرب رفح تیراندازی و موشک شلیک کردند که در نتیجه آن یک فلسطینی به شهادت رسید.

منطقه «الفخاری» در جنوب شرق خان‌یونس در جنوب نوار غزه نیز از سوی ارتش رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفت.

همچنین توپخانه و جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی شهرک «الزیتون» واقع در جنوب شرق شهر غزه را هدف قرار دادند.

علاوه بر این درگیری‌هایی میان مبارزان مقاومت فلسطین و ارتش رژیم صهیونیستی در شمال اردوگاه «النصیرات» در مرکز نوار غزه گزارش شده است.

کد خبر 6088283

دیگر خبرها

  • شهادت یک عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان | عکس
  • شهادت عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان
  • شهادت یک عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان + عکس
  • شهادت دو تن از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان در حمله ارتش صهیونیستی
  • هلاکت یک صهیونیست در حملات حزب الله لبنان
  • پاسخ موشکی حزب‌الله به حمله صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان لبنانی
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به تانکر حامل سوخت در لبنان
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به تانکر حامل سوخت در لبنان+ فیلم
  • حمله‌های شبانه ارتش رژیم صهیونیستی به رفح
  • حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان