Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار قزوین گفت: با تعطیل شدن طرح های عمرانی به مدت یک هفتهُ همه امکانات استان را برای کمک به مناطق سیلزده الموت و آوج بسیج می کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان قزوین به منظور بررسی مشکلات سیل زدگان آوج و الموت شرقی و غربی ظهرجمعه به ریاست استاندار قزوین در سالن مدیریت بحران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین در این جلسه پس از ارائه گزارش های مدیران دستگاههای اجرایی و مدیر کل مدیریت بحران اظهار داشت: استان قزوین مانند بسیاری از مناطق کشور با حوادث زیادی مواجه است اما در ۱۰۰ سال گذشته با چنین حجم بارش در یک مدت زمان کوتاه 30 دقیقه ای مواجه نبودیم که سیلی اینگونه را تجربه کنیم.

وی بیان کرد: تصمیمات و آمادگی ما با تجربه سیلاب های گذشته در قزوین هماهنگ بود اما این سیلاب غافلگیرانه تر از آنچه بود که تصور می کردیم ولی توانستیم وضعیت را مدیریت کنیم و از امروز هم سرعت عمل را بالا می بریم تا کارها شتاب گیرد.

استاندار قزوین تصریح کرد: در این جلسه قرار نیست که از مدیران انتقاد کنیم بلکه باید بسرعت نیازها را شناسایی و برطرف کنیم تا مردم آسیب دیده دچار مشکلات بیشتر نشوند.

طرح های عمرانی تعطیل / بسیج امکانات به مناطق سیلزده 

وی اضافه کرد: از امروز تمامی طرح های عمرانی به مدت یک هفته تعطیل می شوند و همه مدیران لازم است امکانات و تجهیزات خود را بسیج کنند تا مشکلات سیلزدگان برطرف شود.

جمالی پور اظهارداشت: انصافا در شرایطی که دولت تغییر کرده و وزرا دیگر عملا اختیاری ندارند اما مدیران استان قزوین بدون توجه به تغییر شرایط اجرایی، با احساس مسئولیت کامل تا آخرین لحظه در خدمت مردم هستند و پای کارند. 

وی بیان کرد: انصافا الان زمان تغییر و تحول دولتهاست و ماموریت وزرا تمام شده اما در استان ما همه پای کار بوده اند و ما به تغییر و تحول دولت کاری نداریم زیرا به مردم و نظام تعهد داریم نه دولتها و قرار نیست با تغییر مدیران ارشد ما کم کاری کنیم و امروز اگر کسی تعلل و کوتاهی کند خیانت به حقوق مردم شده است.

مدیران استان قزوین پای کار بودند و هستند/ قدردان تلاش مدیران بحران هستیم

استاندار قزوین بیان کرد: همه مدیران استان از مدیرکل مدیریت بحران، بخشداران و مدیران آب، برق، گاز، هلال احمر، آتش نشانی و اورژانس و سایر نهادها از اولین ساعات حادثه سیل پای کار بودند و هستند و ما هم بازدید میدانی داشته ایم و امرو هم عازم الموت می شویم تا اگر لازم بود در محل تصمیمات میدانی بگیریم.

وی گفت: در سطوح پایینی سستی و تنبلی و کم کاری نداریم و همه با جدیت در مناطق سیل زده حضور دارند و از مدیران بنیاد مسکن، جهاد کشاورزی، برق، آب منطقه ای، آبفا، انتظار داریم خسارتها را بدقت ارزیابی کنند تا حق مردم ضایع نشود.

استاندار قزوین تصریح کرد: مراقب باشید در ارزیابی تعجیل نشود و ما برآورد و خسارت را کم اعلام نکنیم چون در روزهای آینده میزان خسارت ها بهتر مشخص می شود لذا تاکید داریم مدیران دستگاههای اجرایی 15 درصد اعتبارات خود را به مدیریت بحران اختصاص دهند و از اعتبارات در اختیار هم استفاده کنند که بعدا با کمک برنامه ریزی جابجا می کنیم.

  وی اضافه کرد: مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین برای اجرای مسیر انحرافی شهید آباد بررسی لازم را انجام دهد تا برای آینده ایمن سازی صورت گیرد تا دوباره شاهد این خسارتها نباشیم.

استاندار قزوین گفت: جمعیت هلال احمر با افزایش نیروهای خود برای اسکان موقت سیلزدگان اقدام کند و بهزیستی و علوم پزشکی برای کاهش آسیب روانی ساکنان محلی با اعزام روان شناس و مشاوران تخصصی اقدام کند.

جمالی پور یادآورشد: امکانات در اختیار فرمانداران است و برای تامین سوخت هم اقدام شود و منابع طبیعی مطالعات لازم را برای مدیریت سیلاب ها انجام دهد و بانکها با توجه به خسارت وارد شده ۶ ماه بدهی کشاورزان این منطقه را استمهال کنند.

وی اظهارداشت: دستگاههای اجرایی هر امکاناتی که دارند در صورت اعلام نیاز فرمانداران باید در اختیار قرار دهند و اگر تجهیزاتی نبود اجاره شود و یا از استانهای دیگر کمک گرفته شود.

استاندار قزوین تامین نهاده های دامی را از دیگر اولویت های این روزها دانست و افزود: نهادهای دامی آسیب دیده ساکنان روستایی، لایرولی انهار توسط جهاد کشاورزی، برآورد خسارت واحدهای مسکونی توسط بنیاد مسکن و بازسازی آنها هم بسرعت انجام شود و در صورت نیاز به نیروی انسانی از ارتش، بسیج، سپاه و هلال احمر کمک گرفته شود.

جمالی پور در خصوص لایروبی خانه ها و مزارع و باغات، آبرسانی به مزارع و بازگشایی مسیر و راه دسترسی روستاها هم دستور لازم را صادر کرد.

وی گفت: با تشکیل کمیته های مزارع کشاورزی، راهها و لایروبی برای ساماندهی کارها اقدام شود و تاکید جدی داریم در این روزها همه اعتبارات فقط برای مناطق سیل زده تخصیص داده شود تا بتوانیم بسرعت نیاز مردم را تامین کنیم.

استاندار قزوین تصریح کرد: لازم است برای همه روستاهای در معرض تهدید «پلان حوادث» تعریف شود و ضمن تعطیل شدن موقت پروژه های عمرانی، همه ظرفیت های راهسازی، آب و برق به مناطق سیل زده گسیل شود.

مردم حق دارند/ پرخاشگری مردم را به جان می خریم

استاندار قزوین در ادامه از مدیران خواست با صبوری و افزایش آستانه تحمل خود با درک مشکلات مردم آسیب دیده با آنها همدردی کنند و گفت: من روز گذشته در مناطق سیل زده آوج حضور یافتم و در جریان خسارات وارد شده به مزارع، باغات، دام و خانه های مردم قرار گرفتم و متاثر شدم و برخی نیز عصبانی بودند و به ما پرخاش کردند که به همه حق می دهیم چون زندگی خود را از دست داده اند و ما آنها را درک می کنیم و به مدیران هم توصیه اکید داریم در این حوادث صبور باشند و اگر مردم عصبی شدند و اعتراضی کردند تحمل کنند.

جمالی پور افزود: شرایط آسیب دیدگان را درک می کنیم و اگر بر سر ما فریاد بزنند برای ما نوش است زیرا حق دارند و همه توان و امکانات خود را به کار خواهیم گرفت تا سیل زدگان در کمترین زمان به شرایط عادی بازگردند و نیازهایشان تامین شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استانداری قزوین استاندار قزوین طرح های عمرانی مناطق سیل زده مدیریت بحران مناطق سیل استان قزوین جمالی پور پای کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۹۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد

رئیس جمهور تصریح کرد: آنچه از ابتدای دولت نیز تحت عنوان گشت ارشاد مدیران مطرح شد تاکیدی بر اهمیت موضوع نظارت درون سازمانی بر عملکردها، پیش از نظارت و بازرسی از سوی دیگر نهادها بود که باید به‌صورت ویژه در دستورکار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در جلسه عصر امروز یکشنبه هیئت دولت، سرکوب شدید اعتراضات دانشجویی ضدصهیونیستی و ضرب و شتم و بازداشت اساتید و دانشجویان در دانشگاه‌های غربی بویژه در آمریکا را برگ دیگری از رسوایی مدعیان آزادی بیان عنوان و تصریح کرد: امروز به برکت خون مطهر شهدای مظلوم غزه چهره واقعی تمدن غربی بیش از پیش برای مردم جهان آشکار و مشخص شده است که مدعیان آزادی بیان، به چیزی غیر از حفظ سلطه‌گری خود پایبند نیستند.

رئیسی: ایران تحریم‌ناپذیر استوی در ادامه، خیزش دانشجویان، اساتید و نخبگان غربی در حمایت از مردم مظلوم غزه را رویدادی بزرگ و دارای ابعادی گسترده توصیف کرد و ضمن تقدیر از نقش‌آفرینی رسانه‌ها به‌ویژه رسانه ملی در آشکار کردن و به تصویر کشیدن ماهیت بدون روتوش غربِ مدعی افزود: بدون تردید این خیزش و بیداری در مقابل ظلم و جنایت و سلطه‌گری با اعمال خشونت، ضرب و شتم و بازداشت اساتید و دانشجویان حامی مظلومین غزه خاموش نخواهد شد.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود در جلسه امروز هیئت دولت با تاکید بر اهمیت موضوع کنترل و نظارت مدیران بر عملکرد زیرمجموعه خود،‌ تصریح کرد‌:‌ آنچه از ابتدای دولت نیز تحت عنوان گشت ارشاد مدیران مطرح شد تاکیدی بر اهمیت موضوع نظارت درون سازمانی بر عملکردها، پیش از نظارت و بازرسی از سوی دیگر نهادها بود که باید به‌صورت ویژه در دستورکار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد.

رئیس جمهور در ادامه ضمن ابراز رضایت از گزارشات مسئولان اقتصادی دولت درباره کاهش تورم، کنترل و کاهش رشد نقدیندگی و کاهش قیمت ارز، استمرار این روند را نیازمند کنترل و مراقبت ویژه دستگاه‌های مربوط دانست و در این راستا تشکیل منظم شورای اقتصاد و ستاد تنظیم بازار را ضروری دانست.

رئیسی همچنین برنامه بازدید خود از مناطق 17 و 18 شهر تهران را اقدامی در راستای سفرهای استانی و ارتباط نزدیک با مردم این مناطق به منظور پیگیری و رفع مشکلات‌شان دانست وبا بیان اینکه حضور مسئولان در میان مردم و ارتباط نزدیک با آنها از نظر اثرگذاری هیچ جایگزینی ندارد،‌ از همه وزرا خواست ضمن توجه ویژه به ارتباط‌گیری با مردم و شنیدن مشکلات و مطالبات آنها برای آن بخش از مردم جامعه که امکان ارتباط مستقیم با دولتمردان ندارند نیز برنامه‌ریزی کنند.

وی ناظر به گزارش وزیر راه شهرسازی درباره ضرورت اصلاح نقاط حادثه‌خیز در جاده‌های کشور، تصریح کرد‌: اقتضای قانون و تدبیر نیز آن است که ما با پیشگیری قبل از وقوع حادثه نسبت به رفع زمینه‌های آن اقدام و تا جایی که امکان دارد از وقوع خسارات و حوادث جلوگیری کنیم.    

در ابتدای این جلسه معاون اجرایی رئیس‌جمهور با اشاره به حضور و بازدید رئیس جمهور و تعدادی از وزرا در مناطق 17 و 18 تهران ، این اقدام را اولین برنامه از سلسله برنامه‌های بازدید از مناطق مختلف پایتخت به منظور پیگیری و رفع مشکلات مردم تهران هم راستا با برنامه سفرهای استانی دانست و از تداوم آن در دیگر مناطق تهران با توجه به تراکم جمعیتی موجود در پایتخت خبر داد.

معاون اجرایی رئیس جمهور همچنین با اشاره به ورود دولت به موضوع کالاهای رسوبی در بنادر و گمرکات با دستور رئیس جمهور گفت‌: با اقدامات صورت گرفته میزان رسوب کالا در بنادر و گمرکات  به حداقل ممکن رسیده و از میزان متوسط دنیا هم پایین‌تر است که این از دستاورد مهم دولت در  دو سال و نیم گذشته  است.

وی در ادامه تصریح کرد‌: مشکل معدود کالاهایی که از این فرایند باقی‌مانده بود نیز  با پیگیری جدی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزیر جهاد کشاورزی در چند روز اخیر حل و فصل و مقرر شد این کالاها یا مرجوع شده یا برای مصرف دامی به کشور وارد شود.

وزیر جهاد کشاورزی نیز در گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای حل و فصل محموله حاوی روغن در بندر عباس که مورد تاکید جدی رئیس جمهور بود گفت: از سه کشتی حامل روغن که از سال 99 وارد بندر عباس شده بودند، محموله دو کشتی از سازمان غذا و دارو مجوز گرفته و ترخیص شده‌اند و محموله سوم که مورد تایید مراجع ذی‌صلاح قرار نگرفت، نیز با پیگیری‌ها صورت گرفته از سوی معاون اول رئیس جمهور،‌ مالک محموله پذیرفت با پرداخت هزینه بارگیری و حل و نقل، محموله سوم را مرجوع کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در جلسه امروز به تقدیر رهبری معظم انقلاب از نظام سلامت کشور به‌عنوان یکی از قوی‌ترین و بی‌نظیرترین نظامات سلامت در منطقه و همچنین خدمات وسیع درمانی و پزشکی به مناطق محروم که در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بی‌نظیر است اشاره کرد و گفت‌: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تلاش مضاعف این روند را ادامه خواهد داد و با بهره‌گیری از ظرفیت سازمان‌های نظارت بر سلامت و درمان به صورت مستمر سلامت مردم را پایش و کنترل می کند.

وزیر راه و شهرسازی نیز گزارشی از بهره برداری از 8 هزار 400 واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در استان آذربایجان شرقی ارائه کرد و گفت: خوشبختانه تا امروز عملیات اجرایی  2 میلیون و 540 هزار واحد مسکونی در بخش‌های مختلف از جمله 264 هزار واحد در بافت فرسوده و 500 هزار واحد روستایی آغاز شده و در فرایند ساخت قرار دارند و  همچنین 128 هزار و 500 مسکن مهر نیز تحویل شده است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین به اقدامات صورت گرفته در اصلاح و رفع نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای در دولت مردمی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته 725 نقطه حادثه‌خیز جاده‌ای اصلاح و رفع شده و  امسال با هدف‌گذاری صورت گرفته بنا داریم مشکل نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای را تا حد زیادی حل کنیم که البته این مهم  به 20 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وزیر دادگستری نیز در این جلسه از به صفر رسیدن پرونده پرداخت دیه از بیت المال خبر داد و افزود:‌ در سال گذشته برای اولین بار در این دولت توانسته‌ایم پرونده‌ پرداخت دیه‌هایی که به عهده دولت بوده با کمک سازمان برنامه و بودجه به صفر برسانیم و درصدد هستیم مشکل تعداد اندکی از پرونده‌های باقی‌مانده که دارای اشکال و ایراده بوده نیز رفع کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران باید در دستورکار وزرا باشد
  • رئیسی : گشت ارشاد مدیران در دستور کار وزرا باشد
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • افتتاح ۱۷۶ طرح عمرانی با کمک شوراهای اسلامی در استان
  • لزوم بازنگری مدیران استان قزوین در رفتار و عملکرد خود
  • تشریح اقدامات بسیج ورزشکاران در هفته ترویج فرهنگ پهلوانی
  • هشدار استاندار قم نسبت به کم کاری برخی از مدیران
  • انتقاد معاون استاندار از آپارتمان‌سازی در قم
  • رزرو هتل در آمستردام
  • شوراها باید به مردم پاسخگو باشند