Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-28@03:36:30 GMT

بازنشستگی دونده اسپانیایی پس از هشت المپیک

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۳۹۶۳۶

بازنشستگی دونده اسپانیایی پس از هشت المپیک

خسوس آنخل گارسیا در 51 سالگی تاریخ‌ساز شد. این دونده اسپانیایی اولین فردی است که در دو و میدانی در هشت بازی المپیک تابستانی شرکت کرده است.

به گزارش "ورزش سه"، لحظه بزرگ خسوس آنخل گارسیای اسپانیایی در توکیو 2020 در پیاده روی مسابقه ای 50 کیلومتر در روز جمعه در ساپورو رخ داد و او در رده سی و پنجم قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

گارسیا برای اولین بار در بازیهای 1992 بارسلونا شرکت کرد؛ قبل از اینکه همه مدال آوران 100 متر مردان در المپیک امسال حتی به دنیا آمده باشند!

 

اما او برای بازی های پاریس 2024 برنمی گردد چرا که رشته او در حال حذف از المپیک است.


سازمان دهندگان تصمیم گرفته اند پیاده روی مسابقه ای 50 کیلومتر را از بازی های المپیک حذف کنند زیرا مسابقه ای معادل آن برای زنان وجود ندارد. پیاده روی مسابقه ای در بازیهای زنان بین سالهای 1992 تا 2016، اما در مسافت های کوتاه تر، گنجانده شده بود.

 

داوید تومالا از لهستان برنده مسابقات نهایی 50 کیلومتری بود و پس از پایان این مسابقه ایوان دانفی کانادایی، دارنده مدال برنز، از تصمیم کمیته بین المللی المپیک و دوومیدانی جهانی برای کنار گذاشتن این مسابقه از بازی های المپیک انتقاد کرد.

 

دانفی گفت: "این یک اشتباه وحشتناک از سوی کمیته بین المللی المپیک و  دوومیدانی جهانی است. به نظر من مسابقه امروز نشان داد که این ورزش به المپیک تعلق دارد.
ساده ترین راه حل این بود که به زنان هم اجازه داده شود مسابقه 50 کیلومتر را در المپیک داشته باشند. این واقعا ناراحت کننده است."


با حذف این رویداد از بازی های المپیک، گارسیای کهنه کار تصمیم گرفت که توکیو 2020 زمان مناسبی برای پایان دادن به حرفه خود است.


هشت  حضور در بازی های المپیک برای گارسیا هرگز مدالی را به ارمغان نیاورد و بهترین نتیجه او مقام چهارمی بود که در پکن 2008 کسب کرد.


اما او در این مسابقات در رویدادهای دیگر موفق شد و در مسابقات جهانی در سال 1993 طلا گرفت.


حتی بدون داشتن مدال المپیک به نام خود، حضور مداوم گارسیا در بازیهای المپیک از اوایل دهه 1990 یک دستاورد فوق العاده است.


این ورزشکار متولد مادرید قبل از بازی های توکیو به خبرگزاری های اسپانیایی گفته بود که آماده بازنشستگی است و گفت: "بازی های المپیک یک تجربه منحصر به فرد است و البته همه می خواهند آن را زندگی کنند.


من این بخت بلند را داشته ام که بتوانم به بسیاری از این بازی ها بروم. احساس می کنم بخشی از چیزی هستم که تاریخی است."

 

گارسیا اعتراف کرد که پس از اینکه بارها از رفتن روی سکوهای المپیک بازماند، تمرکز او تا حدودی از مدال گرفتن منحرف شده است.

 

او قبل از مسابقه امروز گفت: "وقتی جوان بودم بیش از حد عصبی و فاقد بینش بودم و وقتی تجربه به دست آوردم دیگر فاقد نیروی جوانی بودم.


هشت بازی المپیک کافی است. من فقط می خواهم یک بار دیگر از جادوی المپیک لذت ببرم و سپس به یک زندگی آرام تر و ساکت تر رو بیاورم و بازنشسته شوم."

 

این بدان معناست که گارسیا رکورد کلی بیشترین تعداد حضور در المپیک تابستانی را که متعلق به یان میلار کانادایی است، که در 10 بازی بین سال های 1972 تا 2012 حضور داشت، به چالش نخواهد کشید.

 

گارسیا با دانستن اینکه بازیهای توکیو آخرین بازی او خواهد بود، از تعویق یکساله این رویداد به نفع خود استفاده کرد و مدرک مربیگری دو و میدانی خود را کسب کرد.

 

گارسیا در سال 2020 در مصاحبه ای گفته بود: "من در حال آموزش نوجوانان هستم و خوشحالم که به دنبال کشف استعدادهایی برای این ورزش که چیزهای زیادی به من داده است، باشم.


از سوی دیگر من می توانم حرفه خود را به عنوان پزشک متخصص اطفال از سر بگیرم مخصوصا که قبلاً پیشنهاداتی داشته ام."

دو و میدانی المپیک 2020 توکیو

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: دو و میدانی المپیک 2020 توکیو بازی های المپیک مسابقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۹۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش شانس خولین لوپتگی برای هدایت میلان

لوپتگی شانس خوبی برای حضور روی نیمکت روسونری دارد

طرفداری | خولین لوپتگی، سرمربی اسپانیایی احتمالا سرمربی میلان می شود. 

به گزارش لوکا بیانکین از گاتزتا دلو اسپورت، خولین لوپتگی گزینه اصلی و محبوب سران میلان برای هدایت این تیم به حساب می آید. تماس های روسونری با لوپتگی مداوم است و سران باشگاه ایتالیایی نگرش او در مذاکرات را دوست داشته‌اند.

میلان به دنبال گزینه‌ای است که با جوانان خوب کار کند و بدون تحمیل کردن دیدگاه خود در نقل و انتقالات، در تصمیمات سهیم باشد. لوپتگی ویژگی های مدنظر میلان را دارد و او با وجود داشتن پیشنهادی بهتر از وست هم، اولویت خود را به روسونری داده است. هنوز خبری از توافق نهایی بین طرفین نیست اما سرمربی 57 ساله اسپانیایی از سایر گزینه ها مثل پائولو فونسکا، دومنیکو تدسکو و مارک فن بومل شانس بیشتری برای نشستن روی نیمکت به عنوان جانشین استفانو پیولی دارد.

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • چراغ سبز پپ به ستاره سیتی: به بارسا برو!
  • افزایش شانس خولین لوپتگی برای هدایت میلان
  • روشن: استقلال ستاره ندارد، دونده دارد
  • دلیل محرومیت چی‌چی اوغلو از المپیک؛ آنتونیو کوتاه می‌آید؟
  • برنامه ریزی برای دونده های شانس کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • ژیرونا خواهان جذب اریک گارسیا به صورت دائمی
  • مذاکرات آژاکس با ژاوی پیش از ماندگار شدن این سرمربی در بارسلونا
  • مريم طوسى قهرمان مسابقه معتبر SAC آمريكا
  • بازگشت آقای ستاره دوباره تاخیر افتاد؛یزدانی شاید وقتی دیگر!
  • وحید شمسایی: بازی با ازبکستان جذاب می‌شود؛ رویای آنها فراتر از آسیاست