Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - امام جمعه بخش مرکزی یزد با تاکید بر اینکه دفاع از حقوق مردم در اولویت کاری خبرنگاران باشدبر رفع مشکلات خبرنگاران توسط مسئولان تاکید کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازیزد، آیت‌الله سیدمحمدکاظم مدرسی یزدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بخش مرکزی یزد با اشاره به در پیش بودن ماه محرم الحرام و ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: دهه اول ماه محرم الحرام به نام دهه امر به معروف و نهی از منکر نام‌گذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: این دو فریضه از واجبات شرعی هستند منتهی به دلیل آنکه واجب توسلی هستند، نیاز نیست انسان قصد قربت در آن داشته باشد دوم هم اینکه بیشترین فریضه‌ای است که در طول زندگی انسان‌ها بر انسان واجب می‌شود چرا که محرمات بسیاری در خانواده و اقوام و جامعه وجود دارد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با بیان اینکه این دو فریضه شب و روز و زمان و مکان ندارد افزود: همچنین این دو فریضه از واجباتی است که قضا ندارد در حالی که فرایضی از جمله نماز، روزه و حج از واجباتی است که قضا دارند ولی امر به معروف و نهی از منکر این حالت نیست.

مدرسی یزدی با تاکید بر اینکه نباید در این دو فریضه همیشه به دنبال تاثیر آنی باشیم گفت: حتی اگر امر به معروف و نهی از منکر ما در آینده بر روی فرد اثر بگذارد یا اینکه سبب شود گناه عمومی را به خلوت ببرد و حتی اگر ذره‌ای گناه در کام او تلخ جلوه کند همه از آثار اجرای این دو فریضه مهم است و باید حتما آن را انجام داد.

رئیس حوزه‌های علمیه مدینه العلم الکاظمیه(ع) به مراسم‌های تنفیذ و تحلیف در کشور اشاره کرد و افزود: در حالی این مراسم‌ها در ایران در کمال آرامش انجام می‌شود که در آمریکا انتقال قدرت با حدود بیست هزار نیروی امنیتی و در عین حال تهدیدهای بسیاری همراه بود.

هتک حرمت خبرنگاران هرمزگانی در صف واکسیناسیون/ روابط عمومی گمرک اجازه دریافت واکسن به خبرنگاران را نداداستقبال چشمگیر خبرنگاران ایلامی از واکسن برکت به روایت تصویرخبر خوش مدیرکل ارشاد استان فارس برای اصحاب رسانه؛ قول تأمین مسکن خبرنگاران عملیاتی شد

وی گفت: در مراسم تنفیذ و تحلیف، روسای جمهور و قوه قضائیه را مطرح کردند اما مهمترین مطالب فرمایشات مقام معظم رهبری بود که ایشان بر ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی، حضور در میان مردم، مردمی بودن و دخالت دادن مردم در امور، گفت‌و‌گوی صادقانه با مردم، نگاه و توجه به ظرفیت‌های داخلی، مبارزه با فساد با عزم راسخ، اقدام با برنامه نه مشغول شدن به روزمرگی و سرعت عمل در تشکیل دولت تاکید داشتند که هر یک از این موارد فلسفه خاص خودش را دارد.

نائب رئیس شورای مرکزی حوزه‌های علمیه استان یزد از برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم در استان یزد تقدیر و تشکر کرد و افزود: مدافعان حرم مدافعان مظلوم و غریبی هستند که در استان یزد عمدتا افتخار میزبانی تیپ فاطمیون را داشتیم و به تمام معنا در مقابل انحراف عقیدتی ایستادند و داعش را به عقب رانده و شکست دادند.

مدرسی یزد به طرح صیانت از فضای مجازی اشاره کرد و با بیان اینکه اجرای این طرح ضروری است تصریح کرد: با این وجود شکل و محتوای این طرح باید کامل و جامع باشد و علاوه بر اینکه از مجلس شورای اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کنیم، خواستار دقت نظر و سرعت عمل و حفظ مسائل کسب و کار مردم به همراه دین آنها هستیم.

امام جمعه بخش مرکزی یزد به روز خبرنگار اشاره کرد و با تبریک این روز به همه اصحاب رسانه، خوستار توجه هرچه بیشتر مسئولان نسبت به رفع مشکلات این قشر شد و گفت: خبرنگاران عزیز باید به نکاتی به دقت توجه داشته باشند که از جمله این موارد توجه به طهارت نفس و تطهیر روح خود و مردم است.

وی با تاکید بر اینکه خبرنگاران باید به بیان واقعیت‌های روز جامعه بپردازند نه اینکه شانتاژ‌های ناصحیح را اشاعه و ارائه دهند ادامه داد: یکی از کارهای بسیار خوب خبرنگاران باید این باشد که روح امید را در جامعه ترویج دهند و نکته بسیار مهم دیگر این است که تولیدات خود در حوزه‌های معرفی فرهنگ و ارزش‌های انقلاب اسلامی و کشورمان ایران را به زبان‌های گوناگون ترجمه کرده و در اختیار مردم در نقاط مختلف جهان قرار دهند.

نائب رئیس شورای مرکزی حوزه‌های علمیه استان یزد دفاع از حقوق مردم، حفظ ارزش‌های دینی و احترام به حفظ حقوق و حریم شخصی افراد را سه نکته بسیار مهم دیگری دانست که خبرنگاران باید به تمام معنا به آن دقت نظر داشته باشند.

انتهای پیام/781/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بخش مرکزی یزد دو فریضه استان یزد مدرسی یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۰۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام برادران انصاری در پی درگذشت عروس امام خمینی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد علی انصاری، مجید انصاری و حمید انصاری در پی درگذشت همسر آیت الله شهید حاج سید مصطفی خمینی، معصومه حائری یزدی پیامی صادر کردند.

آنگونه که جماران روایت کرده، متن پیام بدین شرح است:

انّا لله و انّا الیه راجعون

بیت شریف و مکرّم حضرت امام خمینی (رضوان الله علیه)

و بیت معزز و محترم آیت الله شهید حاج آقا مصطفی خمینی (اعلی الله مقامه)

ضایعه رحلت همسر مکرّمه آیت الله شهید حاج سید مصطفی خمینی، سرکار حاجیه خانم معصومه حائری یزدی موجب نهایت تأثر و اندوه عموم علاقمندان این خاندان شریف و پیروان حضرت امام خمینی (س) گردید.

بانوی فاضله و پرهیزکار و فرزند آیت الله حاج شیخ مرتضی حائری و نوه حضرت آیت الله العظمی حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی، موسس حوزه علمیه قم، علاوه بر مراتب فضل و کمالات مکتسبه شخصیه و افزون بر شرافت نسبی و سببی وابستگی به بیوت شریف آیات عظام: حائری یزدی، حجت کوه کمره ای و خمینی، شخصا نیز در مسیر مبارزات آزادیبخش ملت ایران و نهضت امام خمینی بهره مند از فیوضات معنوی فراوانی در همراهی با کاروانسالاران انقلاب اسلامی بوده است.

تحمل رنجهای دوران مبارزه در خاندان امام خمینی و تحمل توأم با نهایت شکیبائی در دشواریهای فراوان زندگی در غربت و هجرتهای مکرر؛ گذر صبورانه از دوران همراهی در تبعید ۱۴ ساله همسر و فرزندان؛ تحمل داغ التیام ناپذیر شهادت همسر در عنفوان جوانی؛ آنهم عزیزی چونان آیت الله حاج آقا مصطفی خمینی که حقیقتا امید آینده امام و انقلاب و حوزه های علمیه بود ؛ و پس از آن نیز، تحمل قریب پنجاه سال رنج تنهایی و صبوری بی آنکه حتی یک بار در تمام این دوران لب به شکوه گشوده باشد و یا آنکه به واسطه جایگاه ممتازی که در مسیر افتخار آمیز زندگی دشوار خویش داشته است اندک امتیازی از نام و نشان طلب کرده باشد، اینها و روشن بینی در مسائل اجتماعی و بزرگ منشی و مناعت طبع از دیگر خصلتهای ارزنده اخلاقی حیات طیبه این بانوی فداکار است.

به سهم خویش، فقدان این بانوی محنت کشیده انقلاب از خاندان حائری بزرگ و خمینی کبیر را به عموم بستگان محترم آن مرحومه، به ویژه به اعضای بیت شریف ایشان و بیوت وابسته به حضرت امام خمینی و خاصتا به فرزندان داغدیده ایشان جناب حجت الاسلام و المسلمین سید حسین خمینی دامت افاضاته و دختر گرامیشان تسلیت می گوئیم.

محمد علی انصاری؛ مجید انصاری؛ حمید انصاری

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899576

دیگر خبرها

  • تصاویری متفاوت از سید حسین خمینی بعد از فوت مادرش
  • وضعیت منـزل سید حسین خمینی بعد از فوت مادرش را ببینید | تصویـر
  • تصاویری از حال و هوای منزل سیدحسین خمینی بعد از فوت مادرش + تصاویر
  • تصاویری از حال و هوای منزل سیدحسین خمینی بعد از فوت مادرش
  • اعزام کاروان زائران یزدی به بیت الله الحرام
  • خواسته به حق مردم ایفای مسئولیت‌های اجتماعی صنایع است
  • پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی
  • مراسم تشییع همسر سیدمصطفی خمینی شنبه برگزار می‌شود
  • مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود
  • پیام برادران انصاری در پی درگذشت عروس امام خمینی