Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید «ابراهیم حسینی» در خطبه های نماز جمعه شهر ساوه، افزود: منش و رفتار آقای رئیسی در مراسم تحلیف و تنفیذ مصداق ولایت پذیری ایشان بود.

وی تاکید کرد: تاریخ انقلاب اسلامی نشان می دهد که ولایت گریزی عامل سقوط بسیاری از شخصیت ها بوده و برخی از شخصیت ها، احزاب و جریاناتی که روبروی ولایت فقیه قرار گرفتند، زمین خوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه ساوه افزود: تنفیذ باعث مشروعیت بخشی و موید ماهیت مردم سالاری دینی نظام است و جنبه تشریفاتی هم ندارد بلکه یک فرایند حقیقی برای مشروعیت بخشی به منتخب مردم از طریق تایید ولی فقیه است.


وی ادامه داد: در راستای چنین رویه ای است که مقام معظم رهبری در حکم تنفیذ فرمودند؛ به پیروی از آرای مردم، شما را به ریاست جمهوری ایران منصوب می کنم.

حجت‌الاسلام حسینی گفت: براساس بند ۹ اصل ۱۱۰ قانون اساسی، تنفیذ و امضای حکم ریاست جمهوری پس از انتخاب مردم، از اختیارات رهبری و نماد ترکیب زیبای جمهوریت و اسلامیت است.

وی اظهار امیدواری کرد که آغاز به کار دولت سیزدهم فصل جدیدی را در همدلی و وفاق ملی رقم بزند همانگونه که حجت الاسلام رئیسی هم در آیین تحلیف بر ضرورت ایجاد دولت وفاق ملی تاکید کرد.

خطیب جمعه ساوه اظهار داشت: در فرایند دولت وفاق ملی، دسته بندی حزبی و جناحی رنگ می بازد و همه اقوام و جریان ها برای ایجاد یک ایران قوی در برابر دشمنان به ید واحده تبدیل می شوند.

وی به عملیات روانی و ایذایی رژیم صهیونیستی در ایام تنفیذ و تحلیف ریاست جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: این تحرکات هم بیانگر ترس و استیصال آنها از سرکار آمدن یک دولت مردمی انقلابی و هم برای تحت تاثیر قرار دادن مساله تنفیذ و تحلیف و کم رنگ نشان دادن آن در ادامه خط تحریم انتخابات است.

وی اظهار داشت: البته تیرهای غیب جبهه مقاومت به اسرائیل خواهد فهماند که نفرت ما و جهان اسلام از آن رژیم کثیف کودک کش و متجاوز همیشگی است و فریاد مرگ بر اسرائیل همیشگی است.

وی در خصوص طرح صیانت از فضای مجازی، گفت: این یک ضرورت است اما باید به صورت سنجیده باشد.

وی افزود: فضای مجازی بخشی از حکمرانی است  و برای امنیت اخلاقی و نظامی و انتظامی باید بر آن نظارت داشت اما نباید در حریم خصوصی مردم دخالت شود و آزادی های مشروع مردم را محدود کند و یا به کسب و کار مردم آن هم در این وضعیت اسفبار اقتصادی صدمه بزند.

امام جمعه ساوه با تاکید بر ضرورت مراقبت همگانی در برابر کرونا و رعایت پروتکلهای بهداشتی، گفت:مجالس روضه و عزای سیدالشهدا (ع) تعطیل شدنی نیست اما رعایت مقررات و پروتکل ها یک واجب همگانی، ملی و شرعی است.

برچسب‌ها مراسم تنفیذ ساوه تحلیف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مراسم تنفیذ ساوه تحلیف مراسم تنفیذ ساوه تحلیف ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۰۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای روستا یک نهاد مردم سالاری است

  احمد آرامی  بیان کرد: شوراهای اسلامی در نهم اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۵۸ در تقویم جمهوری اسلامی ایران نام‌گرفته است که بر اساس فرمان حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل شوراهای شهر و روستا به‌عنوان روز شوراها نام‌گذاری شده است.

آرامی تأکید کرد: نقش شورا در آبادانی روستا و شهر نقش بسزایی ایفا می‌کند که کلیه کارهای عمرانی در شهر و روستا زیر نظر شورا انجام می‌شود. در روستاها کار عمرانی بر اساس درخواست و مصوبه شورای اسلامی آن روستا به دهیاری روستا ابلاغ می‌گردد و دهیار را موظف به اجرای مصوبه شورا پس از اخذ مجوز کمیته تلفیق که در بخشداری محل انجام می‌شود را می‌نماید .

وی افزود: شوراهای اسلامی شهر و روستا هر چهار سال یکبار بر اساس قانون جمهوری اسلامی ایران با رأی اکثریت مردم که توسط وزارت کشور در ایران و فرمانداری‌ها در شهرها و بخش‌ها انجام می‌گیرد که مردم هر شهر و یا روستا به محل برگزاری و مقر صندوق رأی‌گیری مراجعه و رأی خود را به صندوق می‌اندازند و طبق قانون با نظارت شورای نگهبان و هیئت اجرایی و دیگر بازرسین حاضر صندوق انتخابات انجام و در پایان نامزدهای شورا هر کدام که اکثریت آرا را داشته باشند به‌عنوان شورای شهر یا روستا انتخاب می‌شوند .

آرامی افزود: شورای اسلامی در روستاهایی که جمعیت آن ۲۰۰۰ نفر باشند تعداد اعضای شورا ۵ نفر و روستاهای کمتر از ۲۰۰۰ نفر سه نفر به‌عنوان شورا انتخاب می‌شوند که اعضای شورا از بین خودشان یک نفر رئیس شورا، نائب رئیس و منشی انتخاب می‌کنند و مدت چهار سال به کار شورا ادامه می‌دهند .

وی در خصوص وظیفهٔ شورا افزود: وظیفه شورای اسلامی رسیدگی به مشکلات روستا و تعیین یک نفر با مدرک تحصیلی دیپلم به‌عنوان دهیار روستا انتخاب می‌کند تا دهیار کلیه مصوبات شورای اسلامی را که هدف آن پیشبرد و برطرف‌کردن مشکلات روستا مثل انجام روشنایی معابر روستا جمع‌آوری زباله‌ها،،،،،و غیره و آنچه کار عمرانی که در روستا انجام می‌گیرد .

وی افزود: طبق مصوبات شورا باید انجام شود عملکرد شوراها زیر نظر بخشداری محل انجام می‌گیرد که با کمک شورای اسلامی بخش انجام می‌گیرد و تمام مشکلات شوراها توسط بخشدار انجام می‌شود در قانون اساسی کشور برای شوراهای اسلامی روستا هزینه‌ای در نظر گرفته نشده است؛ چون شورای اسلامی روستا یک نهاد مردمی که به دلیل اختیاراتی که در حوزه‌های نظارتی و مدیریتی برعهده دارد.

آرامی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از ارکان مهم و برجسته مردم‌سالاری دینی در کشور محسوب می‌شود که هیچ‌گونه دستمزدی از هیچ نهاد دولتی و مردمی دریافت نمی‌کند و برای رضای خداوند و رضایت و آبادانی مردم روستا خدمت می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • عدم مشارکت جبهه نجات ملی تونس در انتخابات
  • شورای روستا یک نهاد مردم سالاری است
  • تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری به ایلام در حوزه راه
  • تخصیص جدید اعتبارات سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی
  • شوراها نماد مردم سالاری دینی در تصمیم‌گیری‌ها هستند
  • پرواز بودجه نهاد ریاست‌جمهوری در دولت رئیسی؛ افزایش ۸۶ درصدی کجا صرف می‌شود؟
  • افزایش ۸۶ درصدی بودجه در دولت سیزدهم!
  • بازسازی ۷۵ درصدی گنبد یخدان میرفتاح ملایر
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • لابی‌های سنگین در راهروهای مجلس برای صندلی ریاست