Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمود نورپور در خطبه‌های نماز جمعه گلستان گفت: دنیا جای سکنی گزیدن و ماندن نیست، بلکه خانه‌ای است عاریه ای و موقتی، دنیا خانه زوال پذیر، رنج و زحمت، دگرگونی ها و عبرت هاست که خوشی‌هایش دوام ندارد و از درد و مصیبت‌هایش نمی‌توان ایمن بود. همچنین دنیا بسیار فریبنده، ضرر زننده، دگرگون شونده که یک روز انسان را می‌خنداند و روز دیگر می‌گریاند، ناپایدار، فناپذیر و نابود شدنی، غافلگیر کننده و سرخور است «أکّالهُ» آنهم «آکلٌ لایَشبِع» سیر نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انسان‌ها را می‌خورد و هلاک می‌کند فقیر باشد یا پادشاه، دنیا با این حال بسیار شیرین و سرسبز است و لذا انسان را فریب می‌دهد.

وی گفت: راه نجات در دنیا تحصیل ملکه تقوی و فارغ شدن از هم و غم و دغدغه‌های دنیوی است.

امام جمعه گلستان ضمن تسلیت آغاز ماه محرم الحرام، اضافه کرد: عزاداری حضرت سید الشهدا (ع)، از بهترین عمل‌ها است و همان گونه که امام راحل فرمودند «محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.» و باید دانست شخص عزادار و گریان بر مصائب امام حسین (ع) در حقیقت با عالم و فرشته‌ها هم نوا شده، چرا که روایات فراوانی داریم که آسمان‌ها و زمین و کل عالم و فرشته‌ها بر امام حسین (ع) گریه کرده اند و می‌کنند.

نورپور افزود: مهم این است که ما از عاشورا درس بگیریم، یکی از درس‌های نهضت خونین کربلا امر به معروف و نهی از منکر است، حضرت سید الشهدا (ع) فدایی امر به معروف و نهی از منکر است، امر به معروف و نهی از منکر دو فریضه بزرگ و رکن رکین دین اسلام است، که بقیه فرایض در پرتو آنها عملیاتی و اجرایی می‌شود و لذا انتظار این است که در جامعه به مسئله امر به معروف و نهی از منکر بیشتر توجه شود.

وی سپس به مراسم تنفیذ و تحلیف ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: خدا را بابت این نعمات و انتخاب شایسته مردم شاکریم. رئیس جمهور محترم که یک چهره انقلابی، مردمی، متواضع، کاردان و ولایی و با سوابق درخشان مدیریتی است قطعاً به توصیه‌های مقام معظم رهبری لباس عمل خواهد پوشاند و امید اینکه همه قوا و مجموعه حاکمیت کمک کنند و مردم عزیز هم برای موفقیت این دولت دعا کنند.

خطیب جمعه گلستان گفت: دولت آقای رئیسی وارث مشکلات فراوانی از جمله تورم بیش از ۴۴ درصدی، رشد نقدینگی ۶۸۰ درصدی، سه برابر شدن بدهی‌های دولت در چندسال اخیر، وضعیت نامناسب اقتصاد و معیشت مردم و سفره مردم، معضلات فرهنگی، مشکل ازدواج و مسکن و اشتغال جوانان و مسئله کرونا است.

وی در خصوص تحلیف اعضای ششمین دوره شورای شهر گلستان نیز گفت: عزیزان شورای شهر بدانند این مسئولیت‌ها امانت است و دوران آن هم بسیار کوتاه است و سریع تمام خواهد شد، لذا وحدت و انسجام خود را حفظ و تلاش کنید، کارها را اهم و مهم کرده و با برنامه و دقیق عمل کنید و از نظرات کارشناسان هم بهره ببرید و تمام دغدغه شما کار و خدمت صادقانه به مردم عزیز باشد.

کد خبر 5275054

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری امام جمعه گلستان خطبه های نماز جمعه ویروس کرونا شورای شهر واکسن کرونا بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا محرم 1400 ماه محرم کرمانشاه گرگان اردبیل واکسیناسیون ایلام عکس استانها امر به معروف و نهی از منکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۰۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشتازی ترامپ در مقابل بایدن در مهمترین موضوع برای آمریکایی‌ها

در یک نظرسنجی جدید، تعداد بیشتری از آمریکایی‌ها نامزد احتمالی جمهوری‌خواهان در انتخابات ۲۰۲۴ را در مقایسه با رقیب دموکراتش در موضوعات اقتصاد و تورم قابل اعتماد دانستند.

به گزارش مشرق، آمریکایی‌ها در نظرسنجی جدید ای‌بی‌سی نیوز/ایپسوس اقتصاد و تورم را از موضوعات اصلی برشمردند و ۸۸ درصد آن‌ها گفتند اقتصاد در تصمیم‌گیری برای رأی دادن به چه کسی مهم است و ۸۵ درصد نیز همین نظر را در مورد تورم داشتند.

در این نظرسنجی ۴۴ درصد گفتند به ترامپ برای مدیریت تورم اعتماد دارند، در حالی که ۳۰ درصد همین نظر را درباره بایدن داشتند. درصد قابل توجه‌ای (۲۵ درصد) هم گفتند که به هیچ یک از این دو نفر در این موضوع اعتماد ندارند.

چهل و سه درصد (۴۳%) از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفتند که وضعیت مالی آن‌ها از زمان ریاست‌جمهوری بایدن بدتر شده، ۴۰ درصد گفتند که تقریباً همان وضعیت را دارند و ۱۶ درصد هم گفتند که وضعیت بهتری دارند.

پرسش درباره رقابت فرضی بایدن و ترامپ هم در این نظرسنجی نشان داد رقابت همچنان بین این دو نفر نزدیک است.

ترامپ حمایت ۴۶ درصدی و بایدن ۴۴ درصدی را در بین همه شرکت‌کنندگان به دست آورد، اما در بین رای‌دهندگان ثبت‌نامی (که احتمال رای دادنشان بیشتر است) وضع بایدن بهتر بود و از حمایت ۴۶ درصدی در مقابل ۴۵ درصد ترامپ برخوردار شد.

این نظرسنجی با شرکت دو هزار و ۲۶۰ آمریکایی بین ۲۵ تا ۳۰ آوریل (ششم تا ۱۱ اردیبهشت) انجام شد.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • چه رازی پشت تورم ۳۱ درصدی مخفی شده است؟
  • پیشتازی ترامپ در مقابل بایدن در مهمترین موضوع برای آمریکایی‌ها
  • شاهکار نوشاد با شکست چینی معروف پینگ‌پنگ دنیا
  • ریزش ۷۹ درصدی تورم تولید/کاهش تورم مصرف‌کننده ادامه دارد؟
  • جدیدترین تصویر از «یسنا» که به دختر ایران معروف شد
  • رفع مشکلات مردم، تکلیف مدیران در دولت سیزدهم است
  • رویکرد ایدئولوژیک دولت رییسی، ریشه ادامه چالش‌های اقتصادی
  • الگوهای نظارت همگانی و مردمی سازی در مجالس قانونگذاری دنیا
  • دولت روحانی چگونه سفره مردم را کوچک کرد؟
  • انتقادات عجیب روحانی معروف از سبک زندگی مردم | همه‌تان باید کار کنید | حق ندارید همه چیز را گردن دولت بیاندازید!