Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@19:09:43 GMT

راه دسترسی هفت روستای سیل زده آمل همچنان مسدود است

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۴۰۵۰۳

راه دسترسی هفت روستای سیل زده آمل همچنان مسدود است

علیرضا شریعت روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش باران و جاری شدن سیل در روزهای اخیر که سبب ریزش کوه و انسداد محور عراز شده بود راه هفت روستای ییلاقی در مسیر جاده هراز را مسدود کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر راه ارتباطی حدود یکهزار و پانصد خانوار روستایی با مرکز شهرستان قطع شده است، ادامه داد: در اثر سیل ۱۰ کیلومتر جاده اصلی روستاهای نشل و اندوار به طور کامل تخریب شد  و در برخی نقاط بیش از یک متر گل و لای جاده را پوشانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار آمل توضیح داد: برق روستاهای مسیر اندوار نیز قطع شده است  که در حال حاضر نیروهای اداره برق در مکان مستقر و در حال تلاش برای اتصال مجدد شبکه هستند.

شریعت گفت: در حال حاضر به همراه نیروهای راهداری در روستای نشل مستقر هستیم تا بابازگشایی راه روستای "پردم" دسترسی مردم به شهر امکان پذیر شود ولی برای بازگشایی کامل راه های روستایی به ماشین آلات سنگین و تجهیزات بیشتر راهداری از جمله بلدوزر و لودر نیاز داریم.

وی به بازگشایی محور هراز نیز اشاره کرد و افزود: محور هراز که روز سه شنبه هفته جاری به دلیل ریزش سنگ در ۲۱ نقطه بسته شد، پس از ایمن سازی عصر دیروز بازگشایی شد و خوشبختانه مشکلی در این محور بین المللی وجود ندارد و خودروها می توانند از این مسیر تردد کنند.

بر اساس گزارشات غیررسمی و به گفته شاهدان عینی طی روزهای اخیر پس از وقوع سیلاب و بالا آمدن گل و لای سه جسد در رودخانه هراز پیدا شده است که یکی از این اجساد زن و ۲ جسد دیگر مرد هستند.

مسئولان رسمی شهرستان هنوز هیچگونه اظهار نظری در این خصوص نکردند اما یک منبع آگاه ضمن تایید کشف سه جسد در پی سیلاب به خبرنگار ایرنا گفت: مشخص نیست این اجساد برای چه زمانی باشد زیرا تاکنون هیچگونه مفقودی اعلام نشده است و برای شناسایی جسد باید منتظر جواب پزشکی قانونی بود.

بنابر گفته استانداری مازندران و طبق برآوردهای اولیه سیلاب اخیر که در روز های دو شنبه و سه شنبه اتفاق افتاد به ۱۰ شهرستان مازندران حدود ۴۳۷ میلیارد تومان خسارت وارد کرد.

طبق اعلام رسمی این سیلاب تاکنون یک کشته داشته است و روز چهارشنبه جسد زن ۷۰ ساله لفوری که در سیلاب غرق شده بود در رودخانه بابلرود پیدا شد.

برچسب‌ها مازندران مدیریت بحران آمل سیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مازندران مدیریت بحران آمل مازندران مدیریت بحران آمل سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۰۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسدود شدن ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در سطح کرمانشاه

رسول فرهادی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه گفت : این تعداد حلقه چاه غیرمجاز که تنها ۱۲۰ حلقه از آنها در طول ۲ روز مسدود شد با همکاری گروه‌های گشت و بازرسی و پس از اخذ دستور قضایی در استان انجام شد.

وی با بیان اینکه از این تعداد چاه غیرمجاز مسدود شده، ۱۳۵ حلقه در مجاورت چاه‌های آب شرب شهر کرمانشاه واقع شده بودند افزود: با انسداد این تعداد چاه غیرمجاز از برداشت بی رویه حدود ۱۵ میلیون متر مکعب آب‌های زیرزمینی جلوگیری به عمل آمد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه ادامه داد: در سال گذشته به منظور جلوگیری از برداشت بیش از اندازه آب‌های زیرزمینی، تعداد ۶۰۰ دستگاه کنتور هوشمند نیز برروی چاه‌های مجاز استان نصب شد که با نصب آن از برداشت بی رویه سالانه ۷.۵ میلیون مترمکعب آب جلوگیری شد.

فرهادی با بیان اینکه امسال انسداد چاه‌های غیرمجاز در استان به ویژه در شهرستان صحنه با جدیت ادامه خواهد داشت گفت: پیش بینی شده است حدود ۶۰۰ حلقه چاه غیرمجاز امسال در استان شناسایی و مسدود شود که از این تعداد ۲۰۰ حلقه چاه در شهرستان صحنه خواهد بود.

وی در زمینه لایروبی رودخانه‌های استان برای جلوگیری از بروز سیلاب‌های احتمالی در استان نیز اضافه کرد: در سال گذشته به حجم یک میلیون متر مکعب از مسیر رودخانه‌های استان به ویژه در ۳۰ نقطه حادثه خیز کار لایروبی انجام گرفت.

فرهادی با بیان اینکه در همین راستا برای لایروبی رودخانه اروند در قصرشیرین پیمانکار انتخاب و کار لایروبی آن نیز امسال به پایان خواهد رسید گفت: شرکت آب منطقه‌ای استان برنامه منظمی را برای لایروبی رودخانه‌های سطح استان تدوین کرده است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • میدان جی مسدود خواهد شد
  • مسدود شدن ۲۹۰ کارت سوخت در کردستان
  • تکذیب مسدود شدن گذرگاه های فراه و نیمروز
  • مسائل معیشتی، محور اصلی مطالبات مردم است
  • خبر ویژه در خصوص آزادسازی منابع مسدود شده ایران
  • مسدود شدن میدان امام علی به سمت چهار راه بابا قاسم
  • مسیر میدان امام علی به سمت چهار راه بابا قاسم مسدود است
  • مسدود شدن ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در سطح کرمانشاه
  • محور کرج -چالوس مسدود شد
  • اجرای پروژه «نصب توری» جاده کرج_چالوس را مسدود کرد