Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مسئولان بهداشت و درمان استان سمنان علت اصلی گسترش شیوع کرونا را این روزها بیش از هر چیزی برپایی دورهمی‌های خانوادگی و بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی اعلام کرده‌اند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، هنوز کرونا تمام نشده است و همچنان اسب سرکش این ویروس مرموز و مرگ‌آور در سطح شهرها در حال تاخت و تاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیر صعودی ابتلا به کرونا در استان سمنان و افزایش آمار مرگ و میر در این استان نشان از بی‌توجهی مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی را با اینکه بارها و بارها مسئولان بهداشت و درمان استان سمنان از طرق مختلف به مردم گوشزد کرده‌اند اما این شب‌ها و روزها همچنان برخی از افراد اصرار به برپایی این دورهمی‌ها به اشکال و انواع مختلف از برپایی مراسم عزا و عروسی و ... دارند.

دورهمی، دورهمی است و مردم باید بدانند این دور هم جمع شدن‌ها چه در خانه باشد چه در بیرون از خانه اگر در آن پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود، خطرناک است و هر لحظه امکان مبتلا شدن افراد به این ویروس مرگ آور وجود دارد.

نوید دانائی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان اظهار داشت: شیوع کرونا در استان سمنان به صورت فزاینده‌ای سیر صعودی به خود گرفته است.

وی با ابراز نگرانی از سیر صعودی ابتلا به کرونا در استان سمنان از مردم خواست رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند تا استان از وضعیت و شرایط نامناسب کنونی به سرعت خارج شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: علیرغم همه هشدارها و توصیه‌ها اما برخی مردم نسبت به رعایت پروتکل‌ها بی‌توجه هستند و دست از برپایی دورهمی‌های خانوادگی برنداشته‌اند.

دانائی پیرامون آخرین آمار شیوع بیماری کرونا ویروس بیان داشت: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون33 هزار و 127 مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده اند.

وی تصریح کرد: در 24ساعت گذشته (از چهاردهم الی پانزدهم مرداد ماه سال جاری) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 53 بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید-19در شهرستان تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: بدین ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به هفت هزار و 688 نفر رسیده است و 25 هزار و 439 بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند.

دانائی دامه داد: کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کرونا از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان های زیرپوشش دانشگاه به 6 هزار و 527 نفر رسید.

18 سال به بالاهای قشم و کیش برای دریافت واکسن کرونا آماده باشندآمار کرونا در ایران| فوت 458 نفر در 24 ساعت گذشتهاستاندار هرمزگان: رعایت‌نکردنِ پروتکل‌های بهداشتی اوضاع کرونایی را وخیم‌تر می‌کند

در شرایط کنونی بهترین راهکار برای مقابله با ویروس کرونا و پیشگیری از گسترش آن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نظیر استفاده از ماسک، پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی، پرهیز از مسافرت رفتن، رعایت فاصله‌گذاری‌های فیزیکی و دیگر شیوه‌نامه‌هاست که هر فردی به راحتی می‌تواند با عمل به آن خود و دیگر افراد جامعه را از ابتلا به ویروس کرونا مصون بدارد.

انتهای پیام/363/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان دورهمی های خانوادگی پروتکل های بهداشتی بیماری کرونا شیوع بیماری پروتکل ها دورهمی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۰۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل منصوب شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر بهرام عین اللهی در حکمی، دکتر مسعود صالحی شهستان استاد دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان را به عنوان «سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل» منصوب کرد.

در این حکم آمده است:

دکتر مسعود صالحی شهستان

استاد دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان

«خدمتگزاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فرصتی مغتنم و نعمتی بزرگ است که خداوند متعال به بندگان خویش اعطاء فرموده و شکر نعمت است که از این فرصت گرانقدر در جهت خدمت به مردم شریف میهن اسلامی نهایت استفاده بعمل آید، در این راستا و با توجه به تعهد، تخصص و سوابق علمی ارزنده جنابعالی، بموجب این ابلاغ به عنوان «سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل» منصوب می ‌شوید تا با رعایت مقررات قانونی و شرعی انجام وظیفه کنید.

امید است با اتکال به خداوند متعال، حمایت و پشتیبانی دولت مردمی، فساد ستیز و عدالت محور و با استفاده از نیروهای متخصص، متعهد و انقلابی در انجام این رسالت خطیر موفق و موید باشید.

توفیق جنابعالی و همکاران محترمتان را از درگاه خداوند متعال خواستارم.»

پیش از این دکتر هادی میرزایی مسؤولیت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل را برعهده داشت.

کد خبر 6093030

دیگر خبرها

  • کشف و ضبط ۱۲۰۰ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز در کاشان
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • راهیابی نوجوان سمنانی به جمع استعدادهای نویسندگی کشور
  • کشف ۱۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در سمنان
  • ادامه حمایت دانشگاهیان سمنان از دانشجویان آمریکایی حامی غزه+ فیلم
  • درخشش دختر سمنانی در مسابقات انتخابی تیم ملی کاراته
  • ادامه حمایت دانشگاهیان سمنان از دانشجویان آمریکایی حامی غزه
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل منصوب شد
  • درخشش تنیسور سمنانی در رقابت های غرب آسیا
  • نوجوان سمنانی به بخش داستانِ باشگاه ادبی «قاف» راه یافت