Web Analytics Made Easy - Statcounter

برگزاری نهمین دوسالانه ملی نقاشی ایران با تصمیم شورای سیاست‌گذاری این دوسالانه و با توجه به گستردگی همه‌گیری کرونا ۳ ماه به تعویق افتاد.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اداره کل هنرهای تجسمی، «شورای سیاستگذاری نهمین دوسالانه ملی نقاشی ایران» ضمن خبر تعویق سه ماهه «نهمین دوسالانه ملی نقاشی ایران» اعلام کرد: با توجه به گستردگی همه‌گیری بیماری کرونا که منجر به تعطیلی کلیه مکان‌های فرهنگی و هنری تا زمانی نامشخص شده از جمله این مکان‌ها خانه هنرمندان ایران است که جهت تجمیع آثار و برگزاری دوسالانه به آن نیاز بود و امکان هرگونه تجمع هر چند به صورت محدود و به تبع آن امکان هرگونه همفکری پویا به خصوص در بخش انتخاب آثار سلب شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
شورای سیاستگذاری طی بررسی شرایط اعلام داشت: با توجه به شرایط همه‌گیری، برنامه‌ریزی‌های زمانی انجام گرفته در گذشته، در شرایط فعلی از اعتبار ساقط شده‌اند و به دلیل نامشخص بودن وضعیت پیش‌ رو، رایزنی‌های انجام گرفته در سه هفته اخیر غالباً کم نتیجه بوده است.
بر طبق  مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر تعطیلی مکان‌های فرهنگی، رعایت فاصله اجتماعی و محدودیت رفت و آمد میان شهری در عمل فراخوان تجمیع آثار انتخاب شده در بخش‌های گوناگون را  از سراسر ایران ناممکن می‌کند. 
«شورای سیاستگذاری نهمین دوسالانه ملی نقاشی ایران» از کلیه هنرمندان شرکت کننده در بخش سراسرنما، هیئت انتخاب و داوری بخش «سراسرنما»، کیوریتورهای بخش‌های «کیوریتوریال» و «گفت‌وگو»، پلتفرم‌های هنری مسئول تولید محتوا و سایر دوستان و همکاران برای اطمینان و همراهی‌شان تشکر می‌کند و امیدوار است در مدت زمان تعیین شده، شرایط به‌گونه‌ای پیش رود که امکان ادامه‌ این فعالیت‌های فرهنگی فراهم شود. 
اعضای، شورای سیاستگذاری نهمین دوسالانه ملی نقاشی ایران شامل فرح اصولی، امیر راد، هلنا شین دشتگل، جمال عرب‌زاده، محمدرضا فیروزه‌ای، مژگان قدوسی، معصومه مظفری، هادی مظفری، مینا نادری، غلامحسین نامی و علی ندایی است.

حدود یکسال و شش ماه بعد از اعلام رسمی همه گیری کرونا در ایران (اول اسفند ۹۸) بنا به آمارهای رسمی تاکنون حدود چهار میلیون و ۹۰ هزار نفر به این ویروس مبتلا شده و بیش از ۹۲ هزار نفر جان باخته اند.

چهار مرحله اوج بیماری طی ۱۶ ماه گذشته در اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹، تابستان ۹۹، پاییز ۹۹، فروردین و اردیبهشت و تیر ۱۴۰۰ پشت سر گذاشته شده که هر کدام با دوره‌هایی از قرنطینه، کاهش فعالیت کارمندان ادارات، تعطیلی، سالن‌های سینما، تئاتر و موزه ها و گالری‌ها همراه بوده است.

حدود دو ماه از اعلام شیب نزولی کرونا بعد از موج چهارم در بهار ۱۴۰۰ از اواخر خرداد باز هم شیب صعودی و افزایش قرمزی رنگ شهرها این بار از جنوب و جنوب غربی کشور آغاز شد و هنوز ادامه دارد.  بر اساس جدیدترین رنگ بندی مناطق کرونایی کشور، ۲۸۵ شهر قرمز، ۱۱۰ شهرستان نارنجی، ۵۳ شهرستان زرد شده و هیچ شهری دارای وضعیت آبی نیست.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: دوسالانه ملی نقاشی ایران ویروس کرونا نهمین دوسالانه ملی نقاشی ایران شورای سیاستگذاری همه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۰۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرکوب دانشجویان آمریکایی توسط پلیس نقاب دروغین حقوق بشر را از چهره ایالات متحده انداخت

مسعود پیرنداخ در گفت وگو با خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب در سخنانی اظهار داشت: با مطالعه دقیق تاریخ متوجه دشمنی کشورهای اروپایی و غربی با مسلمانان خواهیم شد تا جایی که در برهه‌هایی از تاریخ شاهد درگیری نظامی بین مسلمین و کشورهای مسیحی و اروپایی بوده‌ایم که بارزترین نمونه برای این تقابل بین مسلمین و کفار جنگ‌های صلیبی می‌باشد که نهایتاً با پیروزی مسلمین به رهبری سردار صلاح الدین ایوبی به پیروزی رسیدند.
 
این کارشناس رسانه ادامه داد: ولی بعد از چندین قرن دوباره شاهد تهاجم کشورهای اروپایی و مسیحیان و یهودیان به سمت بیت المقدس و فلسطین کنونی بودیم و نهایتا رژیم جنایتکاری به نام اسرائیل غاصب که هیچ بویی از انسانیت و تمدن نبرده است سرزمین فلسطین را با زور و قتل و کشتار تصاحب شد.
 
پیرنداخ عنوان داشت: امروز می بینیم که رژیم صهیونیستی بدون توجه به مجامع بین المللی و حقوق بشر سخت‌ترین و شدیدترین جنایات را علیه مردم غزه و فلسطین اعمال می کند که این خود «نسل کشی» مسلمین تعبیر می شود.
 
این کارشناس و فعال رسانه با تاکید بر اینکه سکوت مجامع جهانی بعد از ۲۰۰ روز ظلم و جنایت و تجاوز صهیونیست‌ها باعث برانگیخته شدن بسیاری از روشنفکران و آزادی‌خواهان و دانشجویان جهان شد، یادآور شد: امروز به عینه می‌بینیم در یک حرکت استثنایی و بزرگ دانشجویان کشورهای اروپایی و آمریکایی با تجمع و تظاهرات در سطح شهرها علیه رژیم غاصب اسرائیل موضع خود را صراحتا اعلام کرده‌اند و در مقابل حمایت خود را از غزه نشان داده‌اند.
 
پیرنداخ افزود: شدیدترین و گسترده ترین این تجمعات و اعتراضات دانشجویی را در کشور آمریکا می‌بینیم و جالب اینجاست که بسیاری از معترضان به جنایات صهیونیست‌ها توسط پلیس آمریکا به بدترین نحو ممکن دستگیر می‌شوند و این خود نشان می‌دهد که ظاهر آزادی خواهانه آمریکا تنها یک شعار برای فریب افکار عمومی در سطح جهان می‌باشد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان ساخت: بی‌گمان فلسطین از آن فلسطینیان خواهد بود و اسرائیل و دیگر هم پیمانانش دست به هر کاری بزنند هرگز به این خواسته های شیطانی خود که همانا از بین بردن فلسطین و غزه است نخواهند رسید زیرا وعده الهی در این است که مستضعفان بر مستکبران پیروز شوند.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سرکوب دانشجویان آمریکایی توسط پلیس نقاب دروغین حقوق بشر را از چهره ایالات متحده انداخت
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • برپایی نمایشگاه آثار آندره سوروگیان درباره شاهنامه در ایروان
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • تحریم صهیونیست‌ها در دوسالانه هنری ونیز
  • امکان تعویق بازنشستگی شهردار قم وجود ندارد
  • جدید‌ترین دستاورد‌ها در زمینه نقش هوش مصنوعی در تصویربرداری در سی و نهمین کنگره سالانه انجمن رادیولوژی ایران ارایه می‌شود
  • «از خارجی‌ها همه جا» تا «بنی آدم اعضای یک پیکرند» در دوسالانه هنر ونیز