Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کاشان در مصلی بقیة‌الله الاعظم این شهرستان با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در آخرین دیدار با اعضای دولت دوازدهم به مناسبت سالروز عید غدیر خم افزود: دولت دوازدهم در حالی به پایان رسید که از نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی در بعضی از موارد بر طبق انتظارات این دولت موفق نبود و در حالی تودیع شد که برای آیندگان تجربه بی‌اعتمادی به غرب را به یادگار گذاشت و مشخص شد اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد و به ما کمک نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر این کلام رهبری که غرب هر جا امکان ضربه زدن داشت کار خود را انجام داد، اظهارداشت: با وجود زحمت‌های فراوان دیپلمات‌های ما آمریکایی‌ها بر سر موضع عنادآمیز خود محکم ایستادند و بدون همراهی تحریم‌ها را فقط روی کاغذ برداشتند اما در عمل هرگز برنداشتند، برنمی‌دارند و حتی شرط برای ما گذاشتند.

خطیب جمعه کاشان با بیان اینکه دولت دوازدهم در حالی پشت سر گذاشته شد که بخشی از برنامه‌های داخلی را منوط و موکول به همراهی غرب کرد و در این زمینه شکست خورد، گفت: وابستگی کارها به همراهی غرب عامل شکست و اعتماد نکردن به آنان و اتکا به موجودیت و استقلال خود موجب موفقیت شد.

وی تصریح کرد: دولت سیزدهم در حالی کار را آغاز کرد که ۱۱ توصیف و تعابیر بلند اما مسوولیت‌آور رهبر معظم انقلاب اسلامی در تعریف رییس جمهوری منتخب از جمله مردمی، عالیقدر، از تبار سیادت، از تبار علم، پرهیزکاری، خردمندی، دارای سوابق درخشان، مدیریت، عزم راسخ در پیمودن مسیر نورانی انقلاب اسلامی، عالم فرزانه، خستگی‌ناپذیر و یک عنصر کارآزموده بیان کردند.

آیت‌الله سلیمانی با یادآوری اینکه انتظار رهبری از دولت سیزدهم برنامه‌ریزی برای بررسی سریع مشکلات و تامین مطالبه‌های به حق مردم در روز تنفیذ حکم رییس جمهوری اعلام شد افزود: رهبری از دولت جدید خواستند با توجه به تنوع موضوع‌ها و مسایل موجود کشور و تفاوت‌های ماهیتی آن ۲ موعد کوتاه و بلند مدت برای اقدام و برنامه‌های خود مد نظر قرار دهد.

به گفته وی، خواسته رهبری اینست که دولت جدید موضوع‌های حیاتی و اولویت‌دار جامعه از جمله مشکلات آب، برق و کالاهای اساسی، واکسیناسیون کرونا، معیشت و سفره مردم در برنامه‌های کوتاه مدت و به موازات آن برنامه راهبردی و عملیاتی بلند مدت چهار ساله خود در راستای پیشرفت، توسعه زیرساخت‌ها و اصلاح ریل‌گذاری مبتنی بر توانایی‌های درون‌زای کشور اندیشیده شود.

خطیب جمعه کاشان، مردمی بودن رییس جمهوری در مسوولیت‌های اخیر را از نقاط قوت وی که مورد توجه مردم نیز قرار گرفته بود دانست و اضافه کرد: امید است همین روحیه امتداد یابد و ساز و کار تعامل پایدار با مردم به وجود بیاید تا آنان بتوانند صدای خود را به گوش دولتمردان و مسوولان برسانند و ارتباطشان را از مجاری رسمی و رسانه‌ای برقرار کنند.

وی، انعکاس صادقانه مشکلات و دستاوردها به مردم را خواستار شد و ادامه داد: اصل و اساس کار مردم هستند؛ همانطور که امام راحل در بیت کوچک خود در قم با انبوه مردم ارتباط برقرار کرد و حتی با آمدن روی پشت بام خانه و بلند کردن دست خود برای مردم با ملاطفت و تشکر داشت، همیشه مردم را به رسیمت می‌شناخت و در پاسخ اعتراض یک سیاستمدار دانه‌درشت که مایل به ذکر نام او نیست در برابر این حرکت و اینکه دیدارهای مردمی چه فایده دارد فرمود قدرت ما از مردم است، ملت اصل و اساس امور هستند و باید این ملاقات‌ها انجام شود.

آیت‌الله سلیمانی تاکتیک فاصله فیزیکی و حتی فکری و عقیدتی بین مردم و و مسوولان را از توطئه‌ها و تلاش منافقان در اوایل انقلاب اسلامی یادآورشد و اعلام کرد: رهبر معظم انقلاب یکی از امتیازهای رییس جمهوری سیزدهم را مردمی بودن و حفط و تداوم آن را از ایشان خواستار شدند.

به گفته وی، یکی دیگر از خواسته‌های رهبری از دولت جدید تشکیل سریع کابینه با توجه به شرایط حساس کشور است که اقتضای تاخیر ندارد باید دولت کابینه را به مجلس معرفی کند و مجلس نیز در سریع‌ترین وقت ممکن تایید صلاحیت اسامی و افراد مورد نظر را اقدام جدی کند.

خطیب جمعه کاشان استفاده از نخبگان در کنار مردمی بودن دولت را از دیگر خواسته‌های رهبری عنوان کرد و گفت: مردمی‌بودن به معنای فاصله از نخبگان نیست، بلکه کابینه‌ای توانمند، مومن، مردمی، خدمتگزار و با استفاده حداکثری از ظرفیت نخبگان کشور تشکیل شود و بر پایه اعتقاد کامل به اساس انقلاب اسلامی، اخلاص و عشق به راه امام راحل و شهیدان والامقام، داشتن روحیه و توانمندی مدیریت جهادی مسایل کشور پیگیری، رصد و در صدد رفع مشکلات برآید.

آیت‌الله سلیمانی نکته دیگر در سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در آیین تنفیذ را مردمی بودن دولتمردان به معنای واقعی کلمه در گرو مبارزه بی‌امان با فساد و مفسد که بیشتر و تمامی زمینه‌های آن در قوه مجریه است دانست و گفت: برای مبارزه با فساد و مفسد باید از دیگر قوا نیز کمک بگیرند.

وی ادامه داد: نکته دیگر مورد تاکید رهبری این بود که در سال‌های کنونی به دلایل مختلف سرمایه اجتماعی دولت ضربه دید و کاهش یافت، از این رو دولت سیزدهم باید ترمیم، اعتمادسازی و ارتقای اعتماد مردم را در سرلوحه کار خود قرار دهد و کاری انجام شود که عموم مردم بازگشت اعتمادآمیز را به دستگاه اجرایی کشور داشته باشند.

به گفته، وی اعتماد سازی در متن جامعه باید یکی از برنامه‌های مهم دولت باشد و خود را اسیر حواشی و فرعی نکند و به کارهای اصلی بپردازد.

امام جمعه کاشان با آرزوی موفقیت برای دولت جدید در راه اعتلای کشور و پیشرفت، تعالی و ترقی روز به روز مردم و یاس و ناامیدی بدخواهان ایران در بخش دیگری از سخنانش رسیدن ماه محرم حسینی را اشاره کرد گفت: اگر چه امکان جدایی از محرم نیست، اما رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در راستای حفظ سلامت مردم ضروری و از اوجب واجبات است.

آیت‌الله سلیمانی با تاکید بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در آیین‌های سوگواری و عزاداری محرم به همه دلداگان آل الله افزود: رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی در آیین‌های سوگواری نباید بهانه و دستاویزی برای دیگران باشد.

 وی، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را با توجه به شیوع ویروس خطرناک کرونا از ضروریات مهم و حیاتی دانست و گفت: در این زمینه باید از رهبر معظم انقلاب اسلامی الگو گرفت و امتثال امر کرد که در آیین تنفیذ حکم رییس جمهوری با رعایت فاصله‎‌گذاری حتی ماسک خود را برنداشتند و به حقوق سلامتی همگان احترام گذاشتند.

برچسب‌ها سید ابراهیم رییسی امام جمعه کاشان کاشان دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سید ابراهیم رییسی امام جمعه کاشان کاشان سید ابراهیم رییسی امام جمعه کاشان کاشان دولت سیزدهم رهبر معظم انقلاب اسلامی شیوه نامه های بهداشتی آیت الله سلیمانی رییس جمهوری مردمی بودن جمعه کاشان دولت جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۰۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سید محمد هاشمی جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برقراری میز خدمت مردمی وزیر فرهنگ در مسجد چهارده معصوم محله امامزاده حسن گفت: خواهران و برادران درخواست‌ها و نیازها و درخواست‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی مختلفی را مطرح کردند. درخواست‌های مردمی دریافت شده و از طریق نهاد ریاست جمهوری به دستگاه‌های مرتبط ارجاع خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


معاون هنری وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی هم گفت: بیشترین دغدغه مردم منطقه ۱۷، کار فرهنگی است

محمود سالاری افزود: شاهد اتفاقات خوبی بودیم، امیدواریم به یاری خداوند بتوانیم به احسن وجه کمک کنیم تا گره‌های موجود گشوده شود.

وی همچنین گفت: تقاضاهای شخصی هم وجود دارد و بیشترین درخواست‌ها درخصوص فضا و امکانات لازم برای انجام دغدغه‌های فرهنگی و اجرای باورهای عمیق برای نیل به نقطه مطلوب است؛ امیدواریم ما هم بتوانیم در این مسیر کمک کنیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



علی فروزانفر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران هم گفت: وزیر فرهنگ به‌عنوان نماینده رئیس‌جمهور درخواست‌ها و نیازهای مردم شنیدند و بخشی از مطالب پاسخگویی و بیشتر درخواست‌های مردمی به صورت مکتوب در ریل پاسخگویی قرار گرفت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مبارزه با فساد و تأمین امنیت روانی جامعه اولویت دستگاه عدلیه است
  • شوراهای اسلامی برای تولید و رونق اقتصادی روستاها برنامه‌ریزی کنند
  • مبارزه با فساد در اولویت برنامه‌های عدلیه است
  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • شورا‌ها مظهر انتقال قدرت متمرکز دولتی به مدیریت مردمی
  • طلایی‌نیک:«وعده صادق» بسیاری از معادلات را تغییر داد
  • اراده ملت ایران بود که عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • سپاه مظهر مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف پیشرفت انقلاب است
  • اکران مردمی آپاراتچی در اصفهان با حضور عوامل فیلم
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم