Web Analytics Made Easy - Statcounter

حل مشکلات اقتصادی مبتنی بر برنامه‌ریزی باشد و نه با تصمیمات دفعی و روزانه، گفت و گوی صادقانه با مردم با دوری از پیرایه‌های سیاسی، مبارزه با فساد و بسترهای فساد در قوه مجریه، مقابله هوشمندانه با جنگ تبلیغاتی و رسانه‌ای دشمن، تحقق و اجرایی کردن دولت مردمی و غفلت نکردن از نظرات نخبگان و ضرورت توجه به ظرفیت ها در جامعه از جمله محورهای مهم فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب در آیین تنفیذ حکم سیزدهمین دوره رییس‌جمهوری بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امامان جمعه سراسر کشور در خطبه‌های نماز جمعه ۱۵ مردادماه با اشاره به فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب، بر ضرورت پیگیری این مطالبات از سوی دولت سیزدهم تاکید کردند.

انتصاب افراد بومی، شایسته سالاری در انتصابات، تلاش برای رفع مشکلات اقتصادی و نظارت بر قیمت کالاهای اساسی از دیگر مطالبات خطیبان نماز جمعه سراسر کشور بود.

 آنان همچنین با اشاره به سخنان حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در آیین تنفیذ و تحلیف، ابراز امیدواری کردند با گفتمانی که دولت سیزدهم در دستورکار قرار داده مشکلات پیش روی کشور رفع گردد.

امامان جمعه همچنین بر لزوم برنامه‌ریزی برای برگزاری آئین‌های عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) در ماه محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید کردند.

آنان همچنین با اشاره به در پیش بودن هفدهم مردادماه سالروز شهادت شهید محمود صارمی و روز خبرنگار از تلاش‌های فعالان این عرصه تقدیر و تشکر کردند.

خطیبان نماز جمعه همچنین با اشاره به آغاز ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، تلاش برای حل مشکلات شهرها و روستاها را ضروری دانستند.

محورهایی از سخنان ائمه جمعه سراسر کشور به شرح زیر است:

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه‌های نماز عبادی-سیاسی جمعه گفت: شایسته سالاری به عنوان کلید توسعه پایدار باید محور برنامه‌های دولت سیزدهم قرار گیرد.

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی افزود: شایسته سالاری در انتصابات و واگذاری مسئولیت‌ها به افراد انقلابی، صالح، پاک‌دست، امانت‌دار و با انگیزه سرفصل توسعه همه جانبه کشور است که باید مورد توجه رئیس جمهوری قرار داشته باشد.

وی در ادامه سخنان خود نسبت به برنامه‌ریزی برای برگزاری آئین‌های عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) در ماه محرم با توجه به شیوع ویروس کرونا نیز تاکید کرد و گفت: هر جلوه از واقعه عاشورا کلاس درس بزرگ تربیتی است و باید با راهبری درست آیین های سوگ این ایام بستر انتقال مفاهیم ناب و ارزش‏های انسانی و اسلامی را به اقشار مختلف مردم بیشتر فراهم کرد.

امام جمعه سنندج نیز بیان کرد: از رییس‌جمهوری منتخب انتظار داریم از افراد بومی برای مسوولیت در استان‌ها از جمله کردستان استفاده کند که نتیجه بهتری نیز خواهد داشت.

ماموستا فایق رستمی ضمن اشاره به مراسم روز گذشته تحلیف رییس‌جمهوری، اظهار داشت: برنامه‌ها و صحبت‌های دیروز رییس‌جمهوری امیدبخش است و امیدواریم با انتخاب مدیران بومی برای استان‌ها از جمله کردستان، در راستای تحقق وعده‌های خود در بحث عدالت قدم بردارد.

وی به سخنان حجت‌الاسلام رییسی در مورد اهمیت به معیشت و زندگی مردم به دور از تبعیض و تعصب اشاره کرد و آن را بسیار اررشمند دانست و افزود: امیدواریم آینده‌ای روشن از دریچه‌ای منور برای مردم کشورمان باز و مشکلات و سختی‌های موجود رفع شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه هم اظهارکرد: مراسم عزاداری ماه محرم باید با رعایت تمامی شرایط و دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار شود تا شاهد افزایش بیماری نباشیم. 

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی همچنین با تبریک روز خبرنگار، یادآور شد: خبرنگاران به عنوان چشم بینای جامعه رسالت بزرگی بر عهده دارند و باید شهدای اهل قلم را الگوی کار خود قرار دهند.

امام جمعه قزوین نیز به آغاز کار دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: در مراسم تحلیف رییس جمهوری ۱۱۵ مقام رسمی از ۷۳ کشور در مجلس شورای اسلامی حضور یافتند و ما نیز وظیفه داریم که رییس جمهور خودمان را تنها نگذاریم تا ظرفیت‌های کشور را شکوفا کنیم.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی به ماه محرم اشاره کرد و گفت: ایام حماسه حسینی همانند دانشگاهی است که هر روز مطالب جدیدی را آموزش می‌دهد و مهم ترین آن امر به معروف و نهی از منکر است که بارها از سوی پیامبران و امامان معصوم سفارش شده است.

همچنین امام جمعه پردیس با بیان اینکه مردمی بودن و مردمی ماندن اصلی ترین انتظار و توقع امام و امت از رئیس جمهوری متخب است، توضیح داد: مردم ما  به ویژه محرومان و مستضعفان منتظر هستند که  شعارِ مردمی بودن در واقعیت هم محقق شود.

حجت‌الاسلام سید حسن حسینی افزود: مردمی بودن بدون مبارزه با فساد- به معنای واقعی کلمه- معنای درستی نخواهد یافت و دولت باید با تلاش شبانه روزی و جهادی و تکیه بر ظرفیت‌های داخلی و با برنامه ریزی دقیق تلاش کند که مردم دولت مردمی را ببینند.

وی در ادامه ضمن گرامیداشت هفدهم مرداد سالروز شهادت خبرنگار شهید «محمود صارمی» و تقدیر از خبرنگاران شهرستان پردیس، اظهارکرد: خبرنگار وظایفی مانند صداقت در گفتار، رعایت انصاف و تقوای سیاسی و اخلاق حرفه ای، درستی و امانت داری در حرفه خبرنگاری و ولایت مدار و انقلابی بودن را  بر عهده دارد.

امام جمعه سمنان نیز با اشاره به آیین تنفیذ و تحلیف آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در دولت جدید، گفت: آغاز فعالیت دولت جدید تولد تازه‌ای است که امید است با روی کارآمدن این دولت مشکلات به ویژه مسایل معیشتی مردم برطرف شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی که به تازگی به عنوان نماینده ولی فقیه در سمنان منصوب شده است، با اشاره به نکاتی در حکم رهبر معظم انقلاب برای وی خاطرنشان کرد: رهبری جوانان را رکن اساسی کشور می دانند و مسوولان را ملزم به استفاده از آنان در امور کرده اند.

امام جمعه رشت هم با اشاره به اینکه گیلان همواره مورد کم توجهی قرار گرفته است گفت: مسئولان باید نیازها و مشکلات استان را به رئیس جمهوری جدید منتقل کنند.

آیت الله رسول فلاحتی اظهار داشت: متاسفانه کارهای زیربنایی در این استان بسیار کم انجام شده و  از لحاظ اقتصاد ، صنعت و زیست محیطی توجه چندانی به گیلان نشده است.

وی همچنین با تبریک روز خبرنگار افزود: روز ۱۷ مردادماه به مناسبت شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی روز خبرنگار نامگذاری شده که من این روز به این قشر زحمتکش تبریک می گویم و امیدوارم که خبرنگاران بیش ار پیش در عرصه اطلاع رسانی کوشا باشند.

همچنین امام جمعه موقت ایلام با اشاره به مراسم اخیر تنفیذ رییس جمهوری منتخب افزود: بر اساس فرمایشات اخیر مقام‌معظم رهبری، دولت جدید تکیه به شعار سال، رفع مشکلات اقتصادی و معیشت مردم به ویژه اقشار ضعیف جامعه را در اولویت نخست خود قرار دهد.

حجت الاسلام وعد مرادبیگی تاکید کرد: دولت سیزدهم در شرایطی روی کار آمده است که در کشور مطالبه گری های زیادی وجود دارد، دولت باید به حسب وعده های خود تمام توان خود را برای تحقق دولت اسلامی بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به کار گیرد و شبانه روز تلاش کند تا مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را سامان دهد.

خطیب جمعه ایلام همچنین با تبریک فرارسیدن روز خبرنگار بر مهم دانستن نقش رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی به افکار عمومی تاکید کرد و گفت: خبرنگاران با اطلاع‌رسانی سریع و صحیح وقایع، پیشگام ایجاد روشنگری و تحول در جامعه هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد نیز گفت: دولت سیزدهم و شخص رییس جمهوری مهار تورم و کنترل قیمت‌ها را برای رفاه حال مردم در اولویت برنامه ها قرار دهد.

آیت‌الله محمدرضا ناصری اظهارکرد: توجه به تولید و اشتغال جوانان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی و توسعه صنعت پوشاک نقش مهمی در مقابل تحریم‌های دشمنان نظام و انقلاب دارد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به توصیه‌های  مقام معظم رهبری در خصوص تقویت فعالیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای گفت: باید دولت جدید برای معرفی انقلاب و خدمات نظام تلاش و اقدام موثر داشته باشد.

امام جمعه بروجرد هم گفت: اعضای دولت سیزدهم مردمی بوده و همه باید این روحیه تقویت و حفظ کنند.

حجت الاسلام سیدعلی حسینی افزود: مراسم تحلیف رییس جمهوری منتخب ایران اسلامی با حضور ۸۰ کشور جهان برگزار شد که نشان از عزت و اقتدار ایران در دنیا است.

وی با تاکید بر اینکه همه این موفقیت‌ها را مدیون رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری هستیم، اظهار داشت: دولت مردمی باید هرچه زودتر با تشکیل کابینه در راستای حل مشکلات کشور اقدام عملی و جهادی کنند.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به آغاز فعالیت شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: اعضای شوراهای شهر و روستا باید با نظر سنجی و شناخت دقیق به وعده‌های خود در زمان انتخابات عمل کرده و در راستای حل مشکلات و معضلات شهری و روستایی گام بردارند.

همچنین نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: ملت ایران ظرفیتی بسیار ارزشمند برای دولت و نظام به شمار می‌رود به همین دلیل دولت سیزدهم باید مردمی و گفتمان صادقانه با این ملت داشته باشد.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در پیام آدینه خود با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در آئین تنفیذ حکم رئیس جمهوری افزود: صداقت و اعتماد به مردم موجب اقتدار و پیشرفت می‌شود و دولت باید از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده کند.

وی با تبریک ۱۷ مرداد روز خبرنگار بیان کرد: حرفه خبرنگاری کاری بزرگ در عرصه مدیریت جامع هندسه نظام انسانی است و خبرنگاران با اطلاع رسانی به موقع موجب افزایش آگاهی و علم جامعه می‌شوند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه مشهد نیز با اشاره به تنفیذ حکم ریاست جمهوری گفت: رهبر معظم انقلاب در این مراسم رییس جمهوری را دارای ۲ شاخصه علم و تقوا معرفی کردند و این اطمینان را به مردم دادند که وی فردی است که درد مردم را می‌شناسد و برای درمان نیز برنامه دارد.

آیت‌الله سید احمد علم الهدی بیان کرد: رییس جمهوری نیز در سخنان خود رسالتش را ایجاد تحول اعلام کرد تا عوامل عقب ماندگی، ندانم کاری، نابسامانی و ایجاد مشکلات را در جامعه از بین ببرد.

امام جمعه مشهد در ادامه اظهارکرد: توجه نکردن به مسائل بهداشتی خلاف شرع است و اگر کسی فردی را مبتلا به کرونا کند باید در پیشگاه خدا پاسخگو باشد.

امام جمعه ساری هم به مراسم تنفیذ و تحلیف سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: آیت الله رئیسی در سخنانش به خوبی از رهنمود های مقام معظم رهبری استفاده کرده است، وی مبارزه با فساد، عدالت خواهی، مردمی بودن و از همه مهمتر این که گره نزدن سفره مردم به بیگانکان را همانند منویات رهبری بیان داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی با اشاره به سخنان رهبری و رییس جمهوری بیان کرد: ما هیچ وقت باب مذاکره را نمی بندیم اما به بیگانگان اعتماد نمی کنیم.

محمدی لائینی در ادامه به هفدهم مرداد روز بزرگداشت شهید محمد صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی که به روز خبرنگار نامگذاری شده است اشاره کرد و گفت: بزرگترین تروریست ها و نقض کنندگان حقوق بشر دولت های غربی و آمریکا هستند و دنیا بداند سیاست استکبار جهانی سیاست ضد بشری و ضد حقوق بشری است.

همچنین نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ رییس جمهوری گفت: دولت جدید باید به اقتصاد بازار و سفره‌های مردم اهمیت بدهد و در راستای تقویت پول ملی تلاش کند.

آیت الله مصطفی علما در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ، از رییس جمهور خواست هرچه زودتر دولت جدید را با بهره گیری از توان جوانان، عاقلانه و پخته تشکیل دهد و حل مشکلات مردم را در اولویت قرار دهد.

امام‌جمعه موقت شیراز نیز با بیان اینکه ایران ظرفیت‌های زیادی دارد گفت: اگر به خوبی کار شود تحریم هم بی‌اثر می‌شود، بنابراین باید وزرایی کاردان و علمی، جهادی و پاکدست در کابینه سیزدهم انتخاب شوند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابوفاضل رضوی اردکانی افزود:  از رئیس‌جمهور تقاضا داریم که تیم انتخابی اش محکم در مقابل فساد بایستد و دارای روحیه جهادی باشد.
وی با اشاره به برگزاری آیین‌های تنفیذ و تحلیف رئیس‌جمهوری افزود تنفیذ یکی از اصول مترقی قانون اساسی است و یک امر تشریفاتی نیست، اگر رئیس‌جمهور اذن رهبر را نداشته باشد حق حاکمیت ندارد و این تنفیذ از آیه ولایت در قرآن آمده است.

برچسب‌ها مراسم تنفیذ شورای سیاست گذاری ائمه جمعه دولت تحلیف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مراسم تنفیذ شورای سیاست گذاری ائمه جمعه دولت مراسم تنفیذ شورای سیاست گذاری ائمه جمعه دولت تحلیف نماینده ولی فقیه در استان رهبر معظم انقلاب مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت مشکلات اقتصادی تنفیذ و تحلیف حجت الاسلام رئیس جمهوری مراسم تنفیذ روز خبرنگار برنامه ریزی اطلاع رسانی رییس جمهوری دولت سیزدهم امام جمعه رئیس جمهور مردمی بودن رییس جمهور دولت جدید حل مشکلات ظرفیت ها آیت الله ماه محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۰۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تلاش جدی مسئولان برای جهش تولید و اشتغالزایی با مشارکت مردم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اهواز افزود: مقام معظم رهبری ۱۵ سال است شعار سال را براساس موضوعات اقتصادی اعلام می‌کنند.

وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام جهش تولید با مشارکت مردم افزود: مسئولان باید با مشارکت مردم هر چه بیشتر  در جهش تولید و ایجاد اشتغال  تلاش نمایند.

امام جمعه اهواز اظهار کرد: مسئولین باید پاسخگو باشند و درخصوص عملکرد خود در موضوعات اقتصادی و اشتغالزایی اطلاع رسانی نمایند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد اظهار کرد:جوانان نباید تنها به فکر استخدام در ادارات دولتی باشند و با فراگیری دوره‌های فنی و حرفه‌ای در جهت اشتغال و ورود به بازار کار تلاش و همت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اعتراضات دانشجویی در غرب علیه جنایات رژیم صهیونیستی گفت: به برکت هدایت‌های مقام معظم رهبری در جبهه مقاومت چه تحولات و پیروز یهای بزرگی ایجاد شده است و انشالله ادامه خواهد داشت.

خطیب جمعه اهواز با تسلیت شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) افزود: باید همه ما از سیره و منش این امام همام الگو بگیریم و ایشان نقش بسزایی در ترویج مذهب آل الله داشته اند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد با تقدیر از فراجا برای اجرای طرح نور اظهار کرد: از طرح نور فراجا باید حمایت شود و بحث حجاب مهم است و مردم و همه  دستگاه‌ها کنار نیروی انتظامی باشند و در مقابل بی حجابی بایستند و این طرح محله به محله اجرا شود.

وی با عنوان اینکه حجاب تنها مختص به دین اسلام نیست، تاکید کرد: پدران و مادران  باید تمرین حجاب در کودکی به فرزندان خود بیاموزند.

امام جمعه اهواز اظهار کرد: هر روز می‌بینیم در غرب ظلم به زنان بیشتر می‌شود و درصد خودکشی در زنان آمریکایی ۵۰ درصد افزایش داشته است و تمام قوانینی که در غرب اجرا کردند، همگی به ضرر زنان بوده است.

دیگر خبرها

  • امام جمعه همدان: مطالبه‌گر‌ مشکلات مردم خواهم بود
  • لزوم اجرای وعده صادق اقتصادی در کشور
  • اکنون نوبت وعده صادق اقتصادی است
  • مشارکت مردمی و تامین امنیت خاطر در سرمایه‌گذاری‌ها در دستور کار دولت
  • لزوم تلاش جدی مسئولان برای جهش تولید و اشتغالزایی با مشارکت مردم
  • تلاش مسئولان برای جهش تولید و اشتغالزایی با مشارکت مردم
  • دولت تلخ‌کامی اقشار کم درآمد را به شیرینی تبدیل کند‌
  • حمایت از تولید از اولویت دولت سیزدهم است
  • سخنگوی دولت: اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است
  • اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است