Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (جمعه ۱۵ مردادماه) با «نچیروان بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق که به منظور حضور در مراسم تحلیف سیزدهمین دوره ریاست جمهوری به تهران سفر کرده، دیدار و گفت‌وگو کرد.

قالیباف در ابتداى این دیدار با اشاره به مناسبات برادرانه میان جمهورى اسلامى ایران و جمهوری عراق گفت: توسعه و گسترش همکارى‌ها و ارتباطات دوستانه فیمابین به ویژه در زمینه اقتصادى به نفع مردم دو کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجلس شوراى اسلامى افزود: با توجه به ظرفیت هاى فراوان اقتصادى و تجارى میان ایران و عراق به ویژه با اقلیم کردستان و وجود مرز مشترک و طولانى، ضرورت دارد با فراهم آوردن زیرساخت هاى لازم، راه‌های مواصلاتی، ساخت و توسعه بازارچه هاى مرزى و ارائه تسهیلات به تجار و بازرگانان، زمینه افزایش مبادلات اقتصادى و تجارى فی مابین ضمن ایجاد رونق اقتصادى، به معیشت مرزنشینان منطقه کمک کرد.

وی بر لزوم مبارزه با قاچاق کالا از طریق نوار مرزى بین دو کشور تاکید کرد و افزود: ساماندهى مبادلات مرزى با توسعه بازارچه‌ها و مناطق آزاد تجارى در نقاط مرزى به ارتقای سطح معیشت مردم منطقه کمک فراوانى مى کند.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان، در پایان این دیدار خاطرنشان کرد: با توجه به خواست و اراده طرفین براى گسترش همکارى‌ها به ویژه در زمینه تبادلات تجارى و اقتصادى، ضرورت دارد تا با پیگیرى و کمک به اجراى توافقات انجام شده با اقلیم کردستان و دولت عراق، زمینه لازم براى ایجاد تحرک اقتصادى را فراهم کرد.

بارزانی: فراموش نخواهیم کرد که در شرایط سخت، برادران و خواهران ایرانى در کنار ما بودند

نچیروان بارزانى رئیس اقلیم کردستان عراق نیز در ابتداى این دیدار گفت: ما همواره قدردان کمک هاى جمهورى اسلامى ایران در ادوار مختلف چه در دوران صدام و چه در حملات داعش و پس از آن به اقلیم کردستان و ملت و دولت عراق هستیم و هرگز فراموش نخواهیم کرد که در اوج شرایط سخت برادران و خواهران ایرانى در کنار ما بودند.

وى در ادامه افزود: ما اهمیت فراوانى براى گسترش تعاملات دوستانه با جمهورى اسلامى ایران قائلیم و همواره از روند توسعه و ارتقاء سطح مناسبات میان دولت جمهورى عراق و جمهورى اسلامى ایران حمایت مى کنیم.

بارزانى در ادامه کمک به افزایش عایدات و درآمد ساکنان مرزى ایران و عراق و اقلیم را با اهمیت خواند و افزود: ارائه تسهیلات لازم به تجار و بازرگانان محلى و مرزنشین ضمن ایجاد فرصتهاى شغلى مناسب در منطقه، معضلاتى نظیر قاچاق کالا، بیکارى و ناامنى را از بین می‌برد.

رئیس اقلیم کردستان عراق در پایان این دیدار، گفت‌وگو و مذاکره مستمر میان مسئولان دو طرف را دریافتن راه حل مشکلات و رفع موانع موجود در مسیر گسترش تبادلات اقتصادى، مفید و مؤثر دانست.

بر اساس این گزارش، در این دیدار سیدمهدی فرشادان و محسن فتحی نمایندگان سنندج و شیوا قاسمی‌پور نماینده مریوان نیز حضور داشتند که طی سخنانی مسائلی را در خصوص منطقه ارائه کردند.

همچنین، خانم ریواز فایق رئیس پارلمان کردستان، صفین دزه یی مسئول روابط خارجی دولت اقلیم، محمد محمد سعید وزیر فرهنگ و جوانان، خانم کویستان محمد وزیر کار و امور اجتماعی و همچنین ناظم دباغ نمایندە دولت اقلیم کردستان در تهران، نچیروان بارزانی را همراهی می‌کردند که مسائلی را در خصوص روابط دو طرف بیان کردند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازارچه های مرزی محمد باقر قالیباف رئیس مجلس نیچروان بارزانی اقلیم کردستان جمهورى اسلامى ایران اقلیم کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۱۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی

«محمدکاظم آل‌صادق» سفیر جمهوری اسلامی ایران و رئیس ستاد اربعین در عراق به همراه سرلشکر «ریاض الخیگانی» رئیس کمیته اربعین عراق و دیگر مسئولین و فرماندهان مربوطه روز دوشنبه از مرز خسروی بازدید کردند.

به گزارش ایسنا، در راستای بررسی وضعیت مرزی و تسهیل ورود زائران در اربعین حسینی سال ۱۴۰۳ محمد کاظم آل صادق، ایران در عراق و هیأت همراه صبح امروز بعد از ورود به شهر بعقوبه، مرکز استان دیالی و حضور در مقر فرماندهی پلیس این شهر پس از نشستی با سرلشکر ریاض الخیگانی، مشاور امنیتی وزیر کشور و مسئول جدید کمیته اربعین عراق، معاون فرماندار و همچنین دیگر مسئولین و فرماندهان مرزی ذی‌ربط عازم مرز منذریه (در عراق) و خسروی (در ایران) شدند تا از نزدیک ضمن بازدید میدانی و بررسی آخرین وضعیت دو سوی مرز عراق و ایران تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

آل صادق همچنین از زیر ساخت‌ها و امکانات مرز خسروی به همراه مسئولین عراقی بازدید کرد و در ادامه نشست مشترک با مسئولین و فرماندهان مرزی و استانی با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه، فرماندار قصر شیرین، مسئول پایانه‌های مرزی، فرمانده مرزبانی خسروی و سایر مقامات ذی‌ربط استانی در نقطه سفر مرزی برگزار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توسعه تجارت و مراودات مرزی از سیاست‌های دولت سیزدهم است
  • تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی متوقف شد
  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • وزیر دفاع ایران با کدام مقام نظامی خارجی دیدار کرد؟ +جزئیات
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • بررسی توسعه همکاری‌ها و مبادلات تجاری مرز پلدشت و نخجوان
  • معاون استاندار قم بر افزایش مبادلات تجاری با روسیه تاکید کرد
  • مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است
  • توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است
  • امیدواری برای توسعه روزافزون روابط دوجانبه ایران و آفریقای جنوبی