Web Analytics Made Easy - Statcounter

  به گزارش ایرنا ، رسانه های نوشتاری، مجازی و تصویری جمهوری آذربایجان در گزارش های خود به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری اخیر ایران و سوابق فعالیت های آیت الله رئیسی در گذشته از جمله سابقه وی  بعنوان رییس سابق قوه قضاییه ایران  و  نیز حضور هیات  مقامات رسمی کشورهای خارجی از جمله جمهوری آذربایجان در مراسم تحلیف رئیس جمهوری جدید ،  پرداختند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

   خبرگزاری رسمی " آذرتاج " در گزارشی بعنوان " رییس مجلس ملی جمهوری آذربایجان در مراسم تحلیف رییس جمهوری جدید ایران شرکت کرد " نوشت : در این مراسم برگزار شده در مجلس شورای اسلامی 115 مقام رسمی از 73 کشور از جمله رییس جمهوری 10 کشور ، روسای پارلمان 20 کشور ، وزیران امور خارجه 11 کشور و نیز مقامات اتحادیه اروپا ، سازمان ملل متحد ، سازمان همکاری اقتصادی و دیگر نهادهای بین المللی حضور داشتند .

  در این گزارش با اشاره به این که " صاحبه غفاراوا " رییس مجلس ملی جمهوری آذربایجان نیز در این مراسم حضور داشت ، اضافه شد : رییس مجلس ملی جمهوری آذربایجان را در سفر به تهران معاون نخست وزیر و معاون وزیر امور خارجه همراهی می کنند  .

  آذرتاج سخنان محمد قالیباف ریییس مجلس شورای اسلامی در مراسم تحلیف رییس جمهوری جدید ایران مبنی بر این که صفحه جدیدی در تاریخ ایران گشوده می شود و برای پیشرفت و توسعه کشور همه نهادهای رسمی باید تلاش های بیشتری از خود نشان دهند ولی بار سنگین در این زمینه بر عهده دولت جدید به رهبری دکتر رئیسی خواهد بود ، مورد اشاره قرار داد .

  پایگاه خبری " سلام نیوز " در گزارشی بعنوان " رییس جمهوری جدید ایران اولویت های سیاست خارجی را اعلام کرد" نوشت : دکتر سید ابراهیم رئیسی در مراسم تحلیف با اشاره به اولویت های سیاست خارجی آتی ایران ، گفت که ما در کنار مظلومان جهان خواهیم بود و در فلسطین ، سوریه ، یمن و نیز در اروپا ، آفریقا و آمریکا صدای مظلومان خواهیم بود و در این زمینه از هر گونه تلاش های دیپلماتیک حمایت می کنیم .

  بنا به این گزارش ، رئیسی همچنین با علام این که دولت جدید با کشورهای خارجی بر اساس احترام متقابل همکاری خواهد کرد ، گفت : ما یک دولت مبارزه کننده با فساد و رشوه خواری تشکیل خواهیم داد .

  پایگاه خبری "حقین . آذ" در بازتاب مراسم تحلیف رییس جمهوری جدید ایران ، نوشت : دکتر رئیسی اعلام کرد که ایران در صدد ساخت سلاح هسته ای نیست  واین سلاح جایی در استراتژی دفاعی ایران ندارد .

  بنا به این گزارش ، رییس جمهوری ایران برنامه  هسته ای کشورش را صرفا مسالمت آمیز عنوان کرد و یادآور شد که طبق فتوای رهبر عالی ایران سلاح هسته ای ممنوع است و جای در استراتژی دفاعی  ایران ندارد  .

   روزنامه " ینی مساوات " نیز در گزارشی مشابه بعنوان " ایران  درصدد ساخت سلاح هسته ای نیست " سخنان دکتر رئیسی در مراسم تحلیف در این زمینه را منتشر کرد .

   به نوشته این روزنامه ، رییس جمهوری جدید ایران در این مراسم اعلام کرد که برنامه هسته ای جمهوری اسلامی مسالمت آمیز بوده و بر اساس فتوی رهبر عالی ساخت سلاح  هسته ای ممنوع است .

   خبرگزاری " توران" در گزارشی نوشت : سید ابراهیم رئیسی که در دو سال اخیر مسوولیت قوه قضایی ایران را بر عهده داشته است ، از این  پس بعنوان رییس جمهوری جدید در راستای حل مسایل پیشرو کشور فعالیت خواهد داشت .

  این منبع خبری با اشاره به برخورداری رییس جمهوری جدید ایران  از حمایت های کامل رهبر عالی افزود: دکتر ابراهیمی 60 ساله در سمت جدید خود با مشکلات عدیده ای در سیاست داخلی و  خارجی روبرو است .

  شبکه های تلویزیونی " آذ.تی .وی " ، "آ تی وی " ، " آ . ار .بی " ، " اسپیس" و " خزر " نیز در گزارشهای خبری به بازتاب مراسم تحلیف رییس جمهوری جدید ایران پرداختند .

                                    

برچسب‌ها آذربایجان باکو ایران مراسم تحلیف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان باکو ایران آذربایجان باکو ایران مراسم تحلیف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۱۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) مراسم سالگرد شهادت آیت الله دکتر مرتضی مطهری

(تصاویر) مراسم سالگرد شهادت آیت الله دکتر مرتضی مطهری

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیر گذار
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیرگذار
  • چرا دویچه وله از ایران عصبانی است؟
  • داوران در صدور حکم صبوری و طمانینه پیشه کنند
  • رایزنی عمار حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران
  • ایران ظرفیت پذیرش مهاجرین جدید را ندارد
  • عزاداری مهاجرین افغانستانی همزمان با شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از ارتش ایران
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از ارتش ایران+ جزئیات
  • (تصاویر) مراسم سالگرد شهادت آیت الله دکتر مرتضی مطهری