Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبداللهی کارشناس حوزه مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد فواید و تبعات  تفکیک وزارت  راه و شهرسازی  به دو وزارتخانه مسکن و وزارت راه و ترابری گفت: تفکیک وزارت راه و شهرسازی به دو وزارت خانه مسکن و راه و ترابری زمان مناسبی نبود. با توجه به وعده دولت  مبنی بر احداث سالیانه یک میلیون واحد مسکونی در سال  و چهار میلیون واحد مسکونی در یک دوره، در شرایطی که این کار باید زودتر از زمان های دیگر شروع شود زمان مناسبی نبوده و تمرکز  را از بین خواهد برد، طی این تفکیک نیروهای مناسب باید سرکار بیایند، وظایف تفکیک شود، این کارها زمان زیادی خواهد برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: این کار برای رشد ساخت مسکن مفید نخواهد بود و راه از زمین جدا نیست، به عنوان مثال با ساخت و ریل کشی برای قطار پر سرعت، زمین های دورتر از شهر های مادر هم می توانند مورد استفاده قرار بگیرند و این نیازبه تصمیم یک وزارت خانه دارد و اگر تفکیک شود ممکن است که مثلا وزارت راه موافقت نکند و امکان استفاده از زمین ها و شهرهای اطراف از بین برود.

بیشتر بخوانید

مسکن ارزان می‌شود؟

عبداللهی در مورد  فواید تفکیک وزارت راه و شهرسازی به مسکن و راه و ترابری گفت: تفکیک راه و شهرسازی به مسکن و راه و ترابری  می تواند به رشد و چابک سازی و افزایش سرعت منجر شود و هزینه ها را کاهش دهد و کارایی بهتری داشته باشد.

این کارشناس در پایان گفت: منابع باید به درستی اختصاص پیدا کند و تقسیم بندی به درستی انجام شود و برای ساخت مسکن  از منابع دولتی و بانکی کمتر استفاده شود و بیشتر از منابع بازار سرمایه و مردم استفاده شود.

عبدالهی تاکید کرد:  مردم می توانند سرمایه های خود را به صورت صندوق وارد کنند و ساخت و ساز انجام شود و در بخش راه هم باید خط راه آهن چابهار _سرخس یا شلمچه به بصره سریع تر به بهره برداری  می رسیدتا ترانزیت ریلی انجام شود، با تمرکز و منابع مالی بهینه و استفاده از نیروی انسانی کارآمد مشکلات برطرف خواهد شد، هم مشکل مسکن حل خواهد شد که از مشکلات کشور است و مشکل اشتغال را می تواند حل کند‌ و هم راه که بسیار مهم است در بخش ترانزیت زمینی برای اتصال شمال کشور به آسیانه میانه و افغانستان به عراق که نیاز به تمرکز دارد.

انتهای پیام /

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی بازار مسکن راه و شهرسازی راه و ترابری تفکیک وزارت وزارت راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۱۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری زمین به ۱۸۸ ایثارگر گلستانی در طرح نهضت ملی مسکن

سید محمد حسینی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: در راستای رفع دغدغه خانواده‌های شاهد و ایثارگر در تأمین مسکن تفاهم‌نامه‌ای که بین وزارت راه و شهرسازی و بنیاد شهید و امور ایثارگران منعقد شد.

وی افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه بخشی از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن با کاربری مسکونی به صورت موردی یا معرفی ادارات راه و شهرسازی استان‌ها به ایثارگران واجد شرایط واگذار خواهد شد.

حسینی ادامه داد: در قالب طرح نهضت ملی مسکن، زمین رایگان و تسهیلات لازم در اختیار پیمانکار تحویل شود تا مجتمع‌هایی به صورت انبوه ساخته و در اختیار جامعه ایثارگران فاقد مسکن قرار گیرد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان همچنین تصریح کرد: در این راستا تا کنون هزار ۱۱۸ ایثارگر گلستانی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند.

وی با بیان اینکه تا کنون به ۱۸۸ خانوار ایثارگر در استان گلستان زمین واگذار شده، گفت: ارزش ریالی این اراضی ۱۵۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

حسینی در انتها یادآور شد: گفتنی است آن دسته از ایثارگرانی که از خدمات دولتی، زمین شهری و مسکن دولتی استفاده نکردند مشمول این طرح می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • میزان تسهیلات بافت‌های فرسوده اعلام شد
  • زمان واگذاری پروژه‌های نهضت ملی مسکن در کردستان+فیلم
  • آماده سازی ۵۵ هکتار زمین ملی مسکن در رودبارجنوب
  • افزایش مدت زمان آورده متقاضیان پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • تقویت و تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن اولویت مدیران شهرستانی باشد
  • مسکن مهر چاله‌ های بزرگ دارد
  • زمان بازگشایی سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن برای متقاضیان بندرعباسی
  • با خرید امتیاز نهضت ملی گرفتار نشوید؛ احتمال سلب پروژه مسکن
  • واگذاری زمین به ۱۸۸ ایثارگر گلستانی در طرح نهضت ملی مسکن
  • رفع چاله‌های بزرگ مسکن مهر در دولت سیزدهم