Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-02@17:06:39 GMT

با تلاش شهر را برای زندگی مناسب کنیم

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۴۱۲۹۸

با تلاش شهر را برای زندگی مناسب کنیم

پیروز حناچی گفت: درآخرین قرار سه‌شنبه‌های بدون خودرو به همراه جمعی از فعالان محیط‌زیست و دوچرخه‌سواران از میدان توحید تا پارک هنرمندان رکاب زدیم و در مراسمی که از سوی دوچرخه‌سواران، همراهان طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو و گروه‌های مردم‌نهاد حامی محیط‌زیست تدارک دیده شده بود شرکت کردیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پیروز حناچی در اینستاگرام خود نوشت:

"در آخرین قرار سه شنبه‌های بدون خودرو به همراه جمعی از فعالان محیط‌زیست و دوچرخه‌سواران عزیز از میدان توحید تا پارک هنرمندان رکاب زدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در انتها نیز در مراسمی که از سوی دوچرخه‌سواران و همراهان طرح سه شنبه‌های بدون خودرو و گروه‌های مردم‌نهاد حامی محیط‌زیست تدارک دیده شده بود شرکت کردیم. از این عزیزان به جهت برگزاری این مراسم و تهیه و رونمایی از تمبر اختصاصی «شهردار دوچرخه سوار» صمیمانه سپاسگزارم.

زندگی مشقت بار شهری تأثیر منفی خود را در سلامت شهروندان می‌گذارد و باید با تلاش، شهر را برای زندگی انسان‌ها مناسب کنیم. امیدوارم تلاش‌هایی که در این مسیر انجام شد منتج به توسعه و ارتقای فرهنگ و زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری در شهر تهران شود و مدیران بعد از ما نیز این مسیر را تعقیب کنند. با افزایش مسیرهای دوچرخه‌سواری ۲۵۰ کیلومتری کنونی تهران به ۱۵۰۰ کیلومتر و توسعه‌ی دوچرخه‌سواری کار، شهر تهران که امروز در سیطره خودروها است در سیطره انسان قرار خواهد گرفت و این امر جز با تلاش زیاد میسر نمی‌شود. "

کد خبر 512680

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تهران پیروز حناچی سه شنبه های بدون خودرو اینستاگرام دوچرخه سواری توسعه پارک هنرمندان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سه شنبه های بدون خودرو دوچرخه سواران محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۱۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اجرای طرح پاکسازی طبیعت در استان مرکزی

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی از آغاز اجرای طرح پاکسازی طبیعت در استان مرکزی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، یوسف یوسفی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات محیط زیست استان در راستای جمع‌آوری پسماند و نخاله‌های ساختمانی، اظهار داشت: سازمان حفاظت محیط زیست، به عنوان متولی حفاظت از طبیعت، اجرای طرح ملی "مسیر سبز - ایران پاک " را با هدف اجرای طرح‌های پاکسازی طبیعت، به ویژه در حاشیه محورهای مواصلاتی شهری، روستایی و تفرج‌گاه‌ها راه‌اندازی و اجرای آن را به تمام استانداران 31 استان کشور ابلاغ کرده است.

وی ابلاغ طرح پاکسازی طبیعت را راهکاری برای کاهش پخش و پراکنش انواع پسماندها از جمله پلاستیک، کاغذ، ضایعات و نخاله‌های ساختمانی و تخلیه غیرمجاز پسماندهای صنعتی و ویژه در حاشیه محورهای مواصلاتی، مناطق ساحلی، دریایی و سایر زیستگاه‌های طبیعی کشور برشمرد و گفت: اجرای طرح پاکسازی طبیعت علاوه بر کاهش آلودگی‌های بهداشتی و تخریب محیط زیست، سبب می‌شود گستره وسیعی از طبیعت از وجود زباله در امان بماند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد: در راستای اجرای طرح ملی مسیر سبز ایران پاک با مشارکت دستگاه‌های متولی و گروه‌های خودجوش استان مرکزی،  در بازه زمانی یک ماهه مقدار 480 هکتار از اراضی استان و به مقدار حدود 90 تن پسماند و نخاله ساختمانی جمع آوری و به محل دفن بهداشتی و مجاز منتقل شده است.

یوسفی خاطرنشان کرد: براساس ماده هفت قانون مدیریت پسماندها، مدیریت اجرایی تمامی پسماندها غیر از صنعتی و ویژه در شهرها، روستاها و حریم آنها به عهده شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، و در خارج از حوزه دهیاری‌ها و شهرداری‌ها بر عهده بخشداری‌ها قرار دارد و باید نسبت به به این امر توجه داشته باشند.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟
  • آغاز اجرای طرح پاکسازی طبیعت در استان مرکزی
  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: 50 درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • زیستگاه های مرجانی خلیج فارس در معرض خطر
  • استاندار تهران: اتباع غیرمجاز دستگیر و از کشور خارج شوند
  • تعیین مشخصات خودرو برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی
  • مشخصات خودرو برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی تعیین شد
  • ظرفیت صندوق ملی محیط‌زیست در کهگیلویه و بویراحمد بدون استفاده مانده است
  • ساماندهی خودرو‌های عرضه غذا در تهران
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد