Web Analytics Made Easy - Statcounter

جانشین فرمانده نیروی انتظامی امروز جمعه از مرزهای شمال سیستان و بلوچستان با افغانستان بویژه در شهرستان هیرمند و پل میلک بازدید کرد.

به گزارش ایمنا سردار قاسم رضایی در جریان این بازدید، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران با تمام همسایگان خود دوستی و صلح پایدار برقرار کرده است.

وی ادامه داد: ما مردم کشور افغانستان را برادر و دوست می‌دانیم و امیدواریم که یک امنیت کامل در آن کشور برقرار باشد تا مردم مسلمان که دوست و همسایه جمهوری اسلامی ایران هستند، در رنج نباشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانشین فرمانده ناجا در ساعات اولیه روز جمعه به منظور بررسی آخرین وضعیت امنیتی مرزهای جنوب شرق کشور وارد فرودگاه زابل شد و مورد استقبال جمعی از فرماندهان نظامی، انتظامی و مرزبانی استان و همچنین مسؤولان شهرستان زابل قرار گرفت.

لازم به ذکر است، در این سفر سردار "جلال ستاره" جانشین فرمانده مرزبانی ناجا و سردار "حسین ساجدی‌نیا" معاون عملیات ناجا، سردار "قاسم رضایی" را همراهی می‌کنند.

به گفته معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان مرزهای این استان با کشور افغانستان بسته شد.

محمدهادی مرعشی علت این تصمیم را درگیری داخلی افغانستان بویژه در ولایت نیمروز عنوان کرد و گفت: درگیری گروه طالبان با نیروهای دولتی شب گذشته به شهر زرنج مرکز ولایت نیمروز کشیده شد به طوری که بخش‌هایی از این شهر به تصرف نیروهای طالبان در آمد اما با ورود نیروهای کمکی دولتی، افراد طالبان عقب نشینی کردند.

وی افزود: هم اینک منطقه مرزی افغانستان با ایران در محدوده مرز سیستان آرام است، با این وجود نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با آمادگی کامل از مرزها حفاظت می‌کنند و اشراف کاملی بر منطقه دارند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان نیز ساعاتی پیش به خبرنگار ایرنا گفت: تحولات سیاسی صورت گرفته در افغانستان و گسترش دامنه درگیری‌های داخلی این کشور بر برخی مناطق مرزی تأثیر گذاشته بطوری که پایانه مرزی میلک از شامگاه ۱۴ مرداد تعطیل شده است.

تیمور باقری افزود: به منظور جلوگیری از هر گونه مشکل برای فعالان اقتصادی، با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی مستقر در پایانه مرزی میلک از تجار خواسته شده تا اطلاع ثانوی از ارسال حامل‌های صادراتی و ترانزیتی که قصد خروج از پایانه مرزی میلک را دارند، خودداری کنند.

وی تاکید کرد: در این راستا خروج کامیون‌های ایرانی و ترانزیتی به سمت افغانستان تا اطلاع بعدی امکان پذیر نخواهد بود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان تصریح کرد: کامیون‌های ایرانی و محموله‌های تجاری که در حال بازگشت از افغانستان هستند امکان ورود به کشور را با هماهنگی‌های انجام شده دارند.

باقری با تاکید بر حفظ منافع ملی گفت: امیدواریم این موضوع طولانی مدت نباشد و بنای ما نیز بر این است که در تجارت با کشور افغانستان وقفه‌ای ایجاد نشود و فعالان اقتصادی بتوانند به کار خود ادامه دهند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه پایانه مرزی میلک در محدوده شهرستان هیرمند و در همسایگی ولایت نیمروز افغانستان قرار دارد، خاطر نشان کرد: کشور افغانستان دریچه ارتباط با کشورهای آسیای میانه است و وجود پایانه مرزی میلک در این نقطه از استان سبب صدور حجم قابل ملاحظه‌ای کالا از این مرز شده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 512691

منبع: ایمنا

کلیدواژه: جانشین فرمانده ناجا مرز ایران با افغانستان در سیستان سردار قاسم رضایی پایانه مرزی میلک شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سیستان و بلوچستان پایانه مرزی میلک جانشین فرمانده کشور افغانستان حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۱۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد

بتول دانش شهرکی اظهار کرد: در این نمایشگاه و در پاویون سیستان و بلوچستان زنجیره‌های ارزش در حوزه‌ شیلات، آبزیان، خرما و سایر ظرفیت‌های استان در زمینه‌های سرمایه گذاری در معرض دید قرار گرفته و این ظرفیت‌ها به سرمایه گذاران داخلی و خارجی معرفی خواهد شد.

وی ضمن اشاره به ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان در صنایع شیلاتی افزود: ۸۰ درصد تور ماهیگیری و ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در این استان تولید می‌شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان بیان کرد: وجود بیش از ۳۱۰ کیلومتر نوار ساحلی و ظرفیت‌های فراوان بالقوه مناطق ساحلی چابهار، کنارک، زرآباد و دشتیاری، این استان را به مرکز تولید و اشتغال تبدیل و زمینه‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف را فراهم کرده است.
وی تاکید کرد: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شیلاتی محرک توسعه اقتصادی سواحل بکر مَکُران است که می‌توان با سرمایه‌گذاری بیشتر در این حوزه علاوه بر ایجاد اشتغال و نقش‌آفرینی گسترده در صادرات آبزیان و ارزآوری، زمینه توسعه هرچه سریع‌تر این سواحل را فراهم کرد.

 نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ از هشتم تا ۱۲ اردیبهشت در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران آماده بازدید، بازدیدکنندگان است و سرمایه گذاران و علاقمندان می‌توانند برای بازدید از غرفه سیستان وبلوچستان به سالن شماره چهار غرفه شماره ۹ مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • هشدار جدی فرمانده ارشد ارتش به دشمنان: جواب هر تجاوز و نگاه نامناسبی را با قدرت می دهیم /پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • تکذیب مسدود شدن گذرگاه های فراه و نیمروز
  • از دستگیری عامل تیراندازی در خفر تا کشف ۱۶ هزر لیتر سوخت قاچاق در فارس
  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • بازددید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • آغاز طرح انسداد مرز‌های شرقی کشور
  • طالبان هیچ‌گونه قاعده و قانونی در حوزه مرزبانی ندارد
  • ببینید | دعوای ایران و افغانستان بر سر آب؛ مگر سیلاب به داد مردم سیستان برسد
  • نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد
  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان