Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واکنش نرجس سلیمانی به افشای فایل صوتی گفتگو با چمران

نرجس سلیمانی عضو شورای شهر تهران در خصوص انتخاب شهردار توضیحاتی ارائه کرد. چهارشنبه شهردار تهران به صورت استمزاجی انتخاب شد. انتخاب شهردار حواشی به همراه داشت. نرجس سلیمانی عضو شورای شهر تهران در این زمینه یادداشتی نوشت که در بخشی از آن آمده است: لاجرم هرچند رای گیری رسمی در جلسه آتی نیز بنا به دلایل قانونی علی رغم میل باطنی و قلبی بسیاری از اعضا بصورت مخفی انجام خواهد گردید خشنودم که رسما حمایت قاطع خود را از جناب آقای دکتر زاکانی اعلام نمایم و امیدوارم نمره بیست بدرقه راه آغاز شهردار جدید شهر تهران باشد.

یک نماینده: اینکه رئیس جمهور برای بازنشستگی ماهی ۳۵۰ میلیون دریافت کند غلط است

حجت‌الاسلام حسن نوروزی در خصوص حضور نمایندگان مجلس در دولت سیزدهم اظهار داشت: نسبت به مجلس خبر ندارم که چه کسی می‌خواهد به دولت برود اما اگر کسی هم بخواهد، ما مخالفتی نداریم چرا که دولت احساس نیاز می‌کند و ما باید به دولت کمک کنیم؛ ممکن است کسی بخواهد وزیر شود و دولت به آن فرد نیاز داشته باشد، طبیعتا ما کمک می‌کنیم. در حکومت فرقی بین قوه مقننه و قوه مجریه نمی‌بینیم.وی با بیان اینکه نکته بعدی کنترل کردن افزایش‌های بی‌رویه حقوق‌ها است، تصریح کرد: این درآمدهای شرکت‌ آب، برق و بانک‌های خصوصی باید کنترل شوند؛ اینکه رئیس جمهور برای بازنشستگی ماهی ۳۵۰ میلیون دریافت کند غلط است؛ اگر ۲۵ تا ۳۰ میلیون باشد اشکالی ندارد اما ۳۵۰ میلیون باید کاسته شود.

واکنش قوه قضائیه به مرگ پدر هومن جوکار

مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: در پی انتشار خبر فوت پدر یکی از محکومان امنیتی، یک منبع آگاه ضمن طلب صبر و آرامش و آرزوی مغفرت برای پدر مرحوم آقای هومن جوکار به اطلاع می رساند هفته گذشته به این محکوم امنیتی برای ملاقات با پدر خود مرخصی اعطاء شد و این محکوم امنیتی با پدر خود ملاقات داشته است. بدین وسیله اظهاراتی که در جریان آن ها عنوان می شود که این محکوم امنیتی فرصت و اجازه ملاقات با پدر خود را نداشته است، تکذیب می شود.

دبیرکل حزب الله عراق: کشور ایران برای مردم عراق، سوریه و لبنان، نعمت بزرگی محسوب می‌شود

دبیرکل حزب الله عراق گفت: امروز کسانی فریاد ولایت مداری را می سرمی دهند به گونه ای هستند که نایب امام زمان(عج) را حمایت نمی کنند وادعای حمایت از امام زمان(عج) را دارند. حجت الاسلام والمسلمین سیدهاشم الحیدری از رهبران جبهه مقاومت اسلامی و دبیرکل حزب الله عراق در پیش نشست سومین اجلاسیه بین المللی فعالان مهدوی که در مجموعه فرهنگی ۳۱۳ مسجد مقدس جمکران برگزار شد، اظهارکرد: برای مردم عراق، سوریه و لبنان، کشور ایران نعمت بزرگی محسوب می‌شود. باید در نظر داشت که نقشه و هدف اصلی دشمنان ولایت فقیه است.

علم‌الهدی: اگر تنفیذ نباشد، ریاست جمهوری نامشروع و طاغوت است

سیداحمد علم‌الهدی گفت: مقام معظم رهبری، مقام ولایت و حجت بقیه‌الله است و احساسی حرف نمی‌زند و مبالغه‌گویی ندارد و اگر این تنفیذ نباشد این ریاست جمهوری نامشروع و طاغوت است و تنها چیزی که مشروعیت می‌بخشد همین تنفیذ است و وقتی در این تنفیذ شاخصه می‌آید یک مسئله اعتقادی و قابل توجه است.

مرز ایران و افغانستان در منطقه سیستان بسته شد

معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مرز ایران و افغانستان در محدوده میلک سیستان به دلیل کشیده شدن درگیری ها کشور افغانستان به شهر زرنج ولایت نیمروز هم مرز با استان سیستان و بلوچستان بسته شد.محمدهادی مرعشی اظهار داشت: شهر زرنج مرکز ولایت نیمروز افغانستان شب گذشته تا مرحله سقوط پیش رفت به طوری که تقریبا بخش عمده آن توسط طالبان تصرف شد که با رسیدن نیروهای کمکی، افراد گروه طالبان عقب نشینی کردند.معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه هم اینک شرایط در مرز آرام است گفت: برای حفظ منافع ملی نیروهای ارتش، مرزبانی و انتظامی استان کاملا در مرز و پل ابریشم مستقر و تحرکات احتمالی را رصد می کنند.مرعشی افزود: همچنین ۲۷۰ دستگاه کامیون ایرانی که در افغانستان بودند و اطلاعات آنها از طریق سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان داده شده بود به کشور بازگردانده شدند.

انتقادات صریح مسیح مهاجری از مراسم تحلیف

مسیح مهاجری نوشت: اینهمه تشریفات برای تحلیف،در شرایطی که مردم دربیمارستان ها جان میدهند و در داروخانه ها دنبال داروهای ضروری میدوند و برای امرارمعاش گرفتار پیچ وخم زندگی هستند، جای سوال دارد.حجت الاسلام و المسلمین مسیح مهاجری مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی در یادداشتی با عنوان «مخاطب ناشناسانه ترین سخنرانی ها!» نوشت: «مراسم تحلیف آقای رئیسی که امروز برگزار شد، از جهاتی خلاف انتظار بود.اول آنکه در حضور مهمانان خارجی از ضعف ها و مشکلات کشور سخن گفتن، جای تامل بسیار دارد.

دوم آنکه سفره دل درباره اختلافات داخلی باز کردن در چنین مراسمی با هیچ معیاری تناسب ندارد.سوم آنکه طولانی سخن گفتن در شرایط خاص این روزها و در مراسمی که قانون اساسی حدود آن را مشخص کرده، خارج از چارچوب مراسم است.چهارم آنکه در ایام شروع بکار دولت جدید و در آستانه هفته دولت،غفلت از یادآوری شهید رجائی و مرام او در کنار نام بردن از سایر شهیدان بسیار قابل تامل است.پنجم آنکه غفلت رئیس قوه قضائیه از یادآوری شهید بهشتی در کنار نام سایر شهیدان با توجه به عظمت او و حقی که به این قوه و قانون اساسی دارد، جای سوال دارد.ششم آنکه بعضی مسائل را می توان نگفت و در عین حال به آنها پای بند بود.هفتم آنکه در مراسم رسمی، آرام سخن گفتن یک اصل است.و هشتم آنکه اینهمه تشریفات برای تحلیف،در شرایطی که مردم دربیمارستان ها جان میدهند و در داروخانه ها دنبال داروهای ضروری میدوند و برای امرارمعاش گرفتار پیچ وخم زندگی هستند، جای سوال دارد و اینها همه نشان میدهند سخنرانان و بانیان این مراسم مخاطبان خود را نشناخته اند.»

اتهام‌زنی شاهزاده سعودی به ایران

یک شاهزاده سعودی در گفت‌وگو با روزنامه «عکاظ» اتهاماتی را علیه ایران و فعالیت منطقه‌ای آن و همچنین جنبش حزب‌الله لبنان مطرح کرد.شاهزاده سعودی «سطام بن خالد آل سعود» که مواضع وی هر چند وقت یک بار در رسانه‌ها سر و صدا به راه می‌اندازد، در گفت‌وگویی با روزنامه «عکاظ» این کشور اتهاماتی علیه ایران مطرح کرد.وی در پاسخ به سوال عکاظ درباره رفتار ایران در منطقه، در اتهاماتی بی پایه و اساس مدعی شد، رفتار ایران در منطقه بر چند اصل استوار است اولین آنها «کینه فارس‌ها نسبت به عرب‌ها» و دوم «طمع‌ورزی‌های ایران در منطقه» است و ایران از «فرقه‌گرایی» برای نفوذ به منطقه عربی استفاده می‌کند.این شاهزاده سعودی در ادامه اتهامات خود گفت، ایران کشور سخاوتمندی نیست اما برخی کشورهای اروپایی به خاطر منافع خود به سمت ایران می‌شتابند. آنها همه اقدامات ایران علیه کشورهای منطقه، قانون بین‌المللی و «گسترش فرقه‌‎گرایی و تروریسم» را نادیده می‌گیرند و این تنها یک تفسیر دارد، ایران برای کشورهای اروپایی منافع اقتصادی دارد.

اصلاح‌طلبان دولت در سایه می‌شوند

میرلوحی در پاسخ به این پرسش که آیا اصلاح طلبان می توانند یک دولت در سایه تشکیل دهند یا خیر، اظهار کرد: بله، طبیعی است. اکنون بنیاد باران، آقای خاتمی و دولت اوهستند و مجلس ششمی ها و وزرا هر ماهه جلسات بسیار مؤثر و خوبی پیش از شیوع کرونا داشتند و عملا کنار قضایا هستند و الان هم باز دولت آقای روحانی و به قول بعضی از دوستان حلقه نیاوران از قبل حزب اعتدال و توسعه را داشتند و می توانند با دوستانشان باشند و احزابی که هستند اطرافیان مرحوم آقای هاشمی و حزب کارگزاران و عملا نیروهای اطراف آقای کروبی و حزب اعتماد ملی نیروهای فعالی در کشور هستند، پس چرا نشود؟ باید بشود و می شود.این عضو اصلاح طلب شورای شهر تهران ادامه داد: مگر می شود نسبت به مسائل بی تفاوت بود؟ بالاخره منطق دنیا و روش و شاخص هایی که در دموکراسی در کشورهایی که مردم سالاری و دموکراسی مطرح هست اساسا تک صدایی امکان ندارد و یک مفهوم غریبه و خیلی عجیبی است ولی در کشور ما همه شعار مردم سالاری می دهیم و در کنار آن متاسفانه نظارت استصوابی را می گوییم و نظارت استصوابی هم تا جایی دامنه اش را گسترش می دهند که آقای لاریجانی هم در آن قرار نمی گیرد و آقای جهانگیری و ده ها چهره دیگر مثل آقای پزشکیان در مجلس و آقای شریعتمداری و .. را رد می کنند.

پیشنهاد اقتصادی محسن رضایی به قطر

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه قطر می تواند در رونق بنادر ایران بویژه در استان بوشهر و خوزستان سرمایه‌گذاری کند،گفت: توسعه تجارت قطر با ایران، به نفع منطقه خواهد بود.محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر روز گذشته در دیدار با علی بن احمد زاید، وزیر صنعت و تجارت قطر و هیات همراه ضمن خوش آمدگویی به هیات قطری، گفت: روابط ایران و قطر، برادرانه است و در سایه این روابط برادرانه می‌توانیم به صلح، امنیت، رونق و رفاه در منطقه کمک کنیم.دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، ارتباط میان کشورهای مسلمان منطقه را موضوعی کلیدی و کارگشا خواند و افزود: ایران در چهاردهه گذشته ثابت کرده است که از همکاری با کشورهای منطقه بویژه همسایگان جنوبی خود استقبال می‌کند.وی افزود: ایران و قطر بارها در فراز و نشیب رویدادها و حوادث در کنار یکدیگر به ثبات منطقه کمک رسانده‌اند. ما در زمانی که قطر بی دلیل تحت فشار قرار گرفته بود محاصره قطر را کنار زدیم و بی منت کمک کردیم و معتقدیم اگر این حضور موثر و برادرانه تداوم یابد، رونق و آرامش در کشورهای اسلامی تحقق پیدا می‌کند.

حقیقت پور: برجام نباید به دعوای میان قوه ای تبدیل شود

یک چهره سیاسی اصولگرا اظهار کرد: بحث مذاکره و برجام نباید به دعوایی بین قوه ای تبدیل شود این موضوعی مربوط به امنیت ملی و منافع ملی ما است یعنی باید فرا قوه ای دیده شود.«منصور حقیقت پور»، فعال سیاسی اصولگرا، در گفت و گو با برنا در رابطه با طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و ایجاد مانع با این طرح برای به سرانجام رسیدن برجام اظهار کرد: این تصمیم باید فرا قوه ای باشد. به نظر من فرصت خوبی در شورای عالی امنیت ملی که سران سه قوه هستند خواهد بود تا این موضوع تجزیه و تحلیل شود.او افزود: در کل اگر قرار باشد تغییراتی داده شود باز محل آن شورای عالی امنیت ملی است و این شورا باید این طرح را ریل گذاری کند.حقیقت پور تاکید کرد: مذاکره کننده از ظرفیت های قانونی استفاده می کند تا اهداف خود را پیش ببرد ولی تصمیم نهایی باید در شورای عالی امنیت ملی گرفته شود.او ادامه داد: بحث مذاکره و برجام نباید به دعوایی بین قوه ای تبدیل شود این موضوعی مربوط به امنیت ملی و منافع ملی ما است یعنی باید فرا قوه ای دیده شود. همه باید به صورت یَد واحده عمل کنند و تنها در این صورت است که این تصمیم در جای خود گرفته می شود و همه از آن حمایت می کنند.

آزادی مشروط و عفو تعدادی از محکومین امنیتی

دادستان تهران با بیان اینکه به دنبال دستور رییس قوه قضاییه تعدادی از محکومین امنیتی با آزادی مشروط و یا عفو آزاد شده‌اند، گفت: پیشنهاد آزادی مشروط تعداد دیگری محکوم امنیتی به دادگاه‌ها داده شد.در پی اجرای دستورات رئیس قوه قضاییه در زمینه کاهش جمعیت کیفری و تعیین تکلیف پرونده‌هایی که در آن متهم زندانی حضور دارد، امروز جمعه (پانزدهم مرداد ماه) دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان تهران به همراه مقامات قضایی و ۱۲۵ قاضی در زندان تهران بزرگ حضور پیدا کردند تا در دیداری چهره به چهره با زندانیان مشکلات قضایی آنان را بررسی و اقدامات لازم را انجام دهند.دادستان عمومی و انقلاب تهران در این زمینه اظهار داشت: در راستای بازدید‌های دوره‌ای از زندان‌های سراسر استان تهران که به صورت ماهیانه انجام می‌شود امروز به همراه ۱۲۵ نفر از قضات، معاونان و مقامات قضایی دادسرای تهران و روسای مجتمع‌ها همچنین قضات اجرای احکام و ناظر زندان، در ندامتگاه تهران بزرگ حضور پیدا کردیم تا با ملاقات چهره به چهره با زندانیان مشکلات آنان را بررسی و اقدامات لازم صورت گیرد.القاصی مهر در ادامه با اشاره به اینکه ریاست قوه قضاییه در جلسه شوری عالی قوه قضاییه دستوری درباره مسئله زندانیان و کسانیکه نگهداری و بازداشت آن‌ها طولانی شده و تحت قرار هستند و هنوز حکم آن‌ها صادر نشده و یا به عبارتی بلاتکلیف هستند صادر و تاکید ویژه‌ای داشتند که دادستان‌ها در سراسر کشور به این موضوع ورود جدی داشته باشند، گفت: با همین رویکرد با ۱۲۵ نفر از مقامات قضایی در زندان تهران بزرگ حضور پیدا کردیم. این ملاقات‌ها از صبح امروز شروع شده و تا غروب ادامه دارد.

واکنش چمران به انتشار فایل صوتی در خصوص تهدید اعضای شورای شهر تهران

رئیس شورای شهر تهران در واکنش به انتشار فایل صوتی در خصوص تهدید اعضای شورای شهر در انتخاب شهردار تهران، گفت:چیزهایی که نوشته شده واقعی نیست و گمان و حدس بوده و از آن مسأله ناراحت شدم. ناراحتی من از دیدن خبری بود که تنظیم شده و نمی دانم چه طور منعکس شده است.مهدی چمران در گفت و گو با جماران در خصوص فایل صوتی منتشر از نخستین جلسه شورای شهر تهران، اظهار داشت: قرار ما این بود که تعداد آراء و اسامی گفته نشود و چیزهایی که گفته شده واقعی نیست. آن خبر بدجور و جهت دار نتظیم شده و اولش هم انقلابی و غیرانقلابی گفته اند. من از این تنظیم خبر نگران شدم؛ خبرگزاری های رسمی هم این کار را نکردند و نمی دانم چه کسی انجام داده است. این خبر حرفه ای و منصفانه تنظیم نشده و باید درست تنظیم می شد.رئیس شورای شهر تهران همچنین در خصوص تهدیدهایی که در فایل صوتی منتشر شده نقل می شود، تأکید کرد: تهدید به آن شکل نبوده و مثلا می گفتند تو به این رأی بده. آخرش گفتیم همه سر جای خودشان بنشینند و خوشبختانه همه سر جای خودشان نشستند. بنابر این کسی رأی کسی را ندیده است. صندوقی را در یک گوشه گذاشته بودیم و اعضای شورا به آنجا می رفتند و رأی خود را می نوشتند و به صندوق می انداختند.وی افزود: چیزهایی که نوشته شده واقعی نیست و گمان و حدس بوده و از آن مسأله ناراحت شدم. ناراحتی من از دیدن خبری بود که تنظیم شده و نمی دانم چه طور منعکس شده است.گفتنی است که ظهر دیروز فایل صوتی از چمران منتشر شده بود مبنی بر اینکه وی از اعمال نفوذ برخی نهادها و شخصیت ها در معرفی زاکانی به عنوان شهردار تهران انتقاد کرده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: المپیک 2020 توکیو علی داوودی محمدرضا گرایی حسن یزدانی امیرحسین زارع بسته ویژه خبری بسته خبری اخبار روز المپیک 2020 توکیو علی داوودی محمدرضا گرایی حسن یزدانی امیرحسین زارع شورای شهر تهران شاهزاده سعودی خصوص تهدید محکوم امنیتی مسیح مهاجری قوه قضاییه فایل صوتی امنیت ملی حزب الله قوه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۱۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرغ آمریکایی‌ها غاز است!

از دید غرب‌زدگان، دستگیری و ضرب و جرح دانشجویان، چون در خاک آمریکا و اروپا انجام می‌شود مصداق امنیت‌سازی و ایجاد ثبات و یکدستی مواضع است و باید به آن احترام گذاشت! - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، محمدحسین مهدوی‌زادگان در یادداشتی نوشت: دستگیری 900 دانشجو در دانشگاه‌های کالیفرنیا و تگزاس، ورود پلیس ضدشورش به حریم دانشگاه‌ها با اجازه رسمی از نهادهای قانونی قدرت در آمریکا، ضرب و جرح شدید دانشجویان توسط پلیس فدرال و وعده‌های انتخاباتی نامزدهای 2 حزب دموکرات و جمهوری‌خواه (بایدن و ترامپ) مبنی بر اخراج دانشجویان معترض به رژیم صهیونیستی از دانشگاه‌ها و حتی در صورت امکان خاک آمریکا، جملگی تبدیل به تیتر رسانه‌های غربی شده‌اند. از سوی دیگر، تعمیم اعتراضات دانشجویی ضدصهیونیستی در آمریکا به کشورهای اروپایی، منجر به آن شده تا پلیس و نهادهای امنیتی کشورهای انگلیس، آلمان، فرانسه، ایتالیا، سوئد، فنلاند و دانمارک نیز مواضع مشابهی علیه دانشجویان منتقد نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه مطرح کرده و با وعده سخت‌ترین مجازات‌ها به خیال خود از وقوع این اعتراضات پیشگیری کنند!

1- اگر چه تونل وحشت نهادهای سیاسی و امنیتی غرب برای دانشجویان نتوانسته آنها را از مسیر انسانیت و غیرت منحرف کند اما سکوت برخی جریانات سیاسی در داخل کشورمان در قبال آنچه در آمریکا و اروپا می‌گذرد، جای بسی تأمل و البته شرم دارد!

در جریان اغتشاشات سال‌های 78 و 88 و حتی در بحبوحه زمانی فتنه‌ای که سال 1401 با محوریت و مدیریت پشت پرده فمینیست‌های دوآتشه جریانات ضدانقلاب و برانداز داخلی و خارج‌نشین شکل گرفت، برخی احزاب اصلاح‌طلب و در راس آنها حزب اتحاد ملت به رهبری آذر منصوری (رئیس خودخوانده جبهه اصلاحات) بدترین و سخت‌ترین مواضع ممکن را در اتهام‌زنی به نظام جمهوری اسلامی و ساختار حقوقی و امنیتی جاری در آن اتخاذ کرده و از هم‌افزایی با جریان‌های ضدانقلاب مانند سلطنت‌طلبان و منافقین تروریست ابایی نداشتند. آنها مدعی بودند به قداست حریم دانشگاه اعتقاد عمیق دارند و دانشجو آزاد است هر گونه می‌خواهد رفتار کرده و شعار دهد و کسی نیز نباید جلودار آن باشد. در این مجال قصد نقد این رویکرد و تفکر را نداریم اما سوال اساسی این است: اگر دانشگاه دارای چنین قداست ذاتی و حریم محکمی است، چرا هم‌اکنون از اردوگاه‌های رسانه‌ای روشنفکر و غرب‌زده داخلی صدایی در حمایت از دانشجویان آمریکایی و اروپایی مخالف نسل‌کشی کودکان فلسطینی مشاهده نمی‌شود؟!

2- صورت‌مساله مشخص است: از دید این غرب‌زدگان، دستگیری و ضرب و جرح دانشجویان، چون در خاک آمریکا و اروپا انجام می‌شود مصداق امنیت‌سازی و ایجاد ثبات و یکدستی مواضع است و باید به آن احترام گذاشت(!) به نظر می‌رسد خط قرمز اصلاح‌طلبان نه آزادی است، نه دانشگاه، نه آزادی بیان، بلکه این قداست(!) آمریکاست که خط قرمز آنها در تحلیل‌ها و گفتارهای رسانه‌ای و حزبی محسوب می‌شود! سکوت بسیاری از احزاب اصلاح‌طلب در قبال اعتراضات غیرتمندانه دانشجویان آمریکایی و اروپایی، جلوه‌ای از بدیهیات حاکم بر تفکر و مانیفست حزبی و دستور‌العمل سیاسی این گروه‌هاست. در اینجا ما با نوعی پارادوکس مدیریت شده مواجه هستیم که در آن رفتارها و ارزش‌ها اصالت نداشته و این ساختارها هستند که حسن یا قبح یک رفتار یا گفتار را تعیین می‌کنند. گویا نظریه «ساختار - بازیگر» که توسط کنت والتز بر مبنای نگاه نئورئالیستی وضع شده، تبدیل به یک الگوی ثابت ذهنی و تحلیلی در میان اصلاح‌طلبان و حامیان فتنه شده است! جایی که ساختار نسبت به بازیگران اصالت داشته و بازیگرانی که نخواهند در قالب آن بگنجند، جایی در آن ندارند.

آنگونه که اصلاح‌طلبان  تندرو و روشنفکران غرب‌زده نسبت به ساختار جاری قدرت در غرب ارزش و احترام قائل هستند، خود شهروندان و حتی برخی سیاستمداران غربی نیستند! پلیس فدرال و دیوان عالی آمریکا، در این نگاه مسموم دارای ارزش هستند زیرا متعلق به ساختار قدرت در غرب هستند؛ آنها می‌توانند هزاران دانشجو را سرکوب کرده و آنها را تا آنجا که می‌توانند ضرب و جرح کنند و بعد هم با تحسین مدعیان آزادی بیان و حقوق بشر روبه‌رو شوند. این همان سیکل معیوبی است که ورودی و خروجی آن هر 2 بر اساس «غرب‌پرستی» به جای «بها دادن به اصالت‌ها و ارزش‌ها» در آمریکا و اروپا شکل گرفته و البته، از سوی جریانات واداده داخلی نیز مورد کرنش و احترام واقع می‌شود.

منبع:‌ وطن امروز

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کرباسچی: مهدی نصیری تعادل ندارد؛ او فقط به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خورد
  • واکنش چمران به حواشی جلسه قبل شورا؛ اختلافات طبیعی است
  • واکنش چمران به حواشی جلسه قبلی شورا؛ اختلافات طبیعی است
  • واکنش چمران به حواشی جلسه قبلی شورای شهر تهران
  • مرغ آمریکایی‌ها غاز است!
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • پیگیر اصلاح قانون شوراها در کشور هستیم
  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!
  • واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز
  • دومین خبر جعلی به‌نام ایسنا طی ۲ ماه اخیر/ نظر صریح ساترا درباره یک سریال