Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@02:21:19 GMT

سیدابراهیم رئیسی سوگند ریاست‌جمهوری یاد کرد

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۴۱۹۹۰

خبرگزاری آریا - سیدابراهیم رئیسی در آغاز سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری اسلامی ایران و در آیین تحلیف در مجلس شورای اسلامی سوگند یاد کرد که به‌عنوان رئیس‌جمهوری، پاسدار اسلام، نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی باشد.
به گزارش شانا، سیدابراهیم رئیسی عصر امروز (پنجشنبه، 14 مردادماه)، هم‌زمان با سالروز صدور تاریخی فرمان مشروطیت در ایران در آیین تحلیف خود در حضور غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه، سوگند یاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آیین ادای سوگند رئیس‌جمهوری با حضور مقام‌ها و مسئولان ارشد و مهمانان خارجی در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
بنابر اصل 121 قانون اساسی رئیس‏ جمهوری در مجلس‏ شورای‏ اسلامی‏ در نشستی که‏ با حضور رئیس‏ قوه‏ قضاییه‏ و اعضای‏ شورای‏ نگهبان‏ تشکیل‏ می‏‌شود، به‏ ترتیب‏ زیر سوگند یاد می‏‌کند و سوگندنامه‏ را امضا می‏‌کند.
متن سوگندنامه رئیس‌جمهوری به شرح زیر است:
بسم‌الله‌ الرحمن‌ الرحیم‌
«من‌ به‌ عنوان‌ رئیس‌جمهور در پیشگاه‌ قرآن‌ کریم‌ و در برابر ملت‌ ایران‌ به‌ خداوند قادر متعال‌ سوگند یاد می‌کنم‌ که‌ پاسدار مذهب‌ رسمی‌ و نظام‌ جمهوری‌ اسلامی‌ و قانون‌ اساسی‌ کشور باشم‌ و همه‌ استعداد و صلاحیت‌ خویش‌ را در راه‌ ایفای‌ مسئولیت‌هایی‌ که‌ برعهده‌ گرفته‌ام‌ به‌ کار گیرم‌ و خود را وقف‌ خدمت‌ به‌ مردم‌ و اعتلای‌ کشور، ترویج‌ دین‌ و اخلاق، پشتیبانی‌ از حق‌ و گسترش‌ عدالت‌ سازم‌ و از هرگونه‌ خودکامگی‌ بپرهیزم‌ و از آزادی‌ و حرمت‌ اشخاص‌ و حقوقی‌ که‌ قانون‌ اساسی‌ برای‌ ملت‌ شناخته‌ است، حمایت‌ کنم. در حراست‌ از مرزها و استقلال‌ سیاسی‌ و اقتصادی‌ و فرهنگی‌ کشور از هیچ‌ اقدامی‌ دریغ نورزم‌ و با استعانت‌ از خداوند و پیروی‌ از پیامبر اسلام‌ و ائمه‌ اطهار علیهم‌ السلام‌ قدرتی‌ را که‌ ملت‌ به‌ عنوان‌ امانتی‌ مقدس‌ به‌ من‌ سپرده‌ است‌ همچون‌ امینی‌ پارسا و فداکار نگاهدار باشم‌ و آن‌ را به‌ منتخب‌ ملت‌ پس‌ از خود بسپارم.»
رئیس‌جمهوری پس از ادای سوگند، متن آن را در حضور رییس قوه قضاییه و اعضای شورای نگهبان امضا کرد، متن سوگند به آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان تحویل می‌شود.
رئیسی پس از آیین تحلیف، طبق آیین‌نامه دو هفته زمان دارد تا کابینه و برنامه وزیران را به مجلس شورای اسلامی معرفی کند که پس از اعلام وصول در مجلس، به مدت یک هفته وزیران و برنامه‌هایشان ارزیابی می‌شوند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: رئیس جمهوری سوگند یاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۱۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم

رئیس جمهور گفت: نگاه غرب به آفریقا برای تامین منافع خود است؛ آنها آفریقا را برای خودشان می‌خواهند ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم. این تفاوت دو رویکرد در جهان است. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور پیش از ظهر امروز در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا که در محل سالن اجلاس سران برگزار شد، طی سخنانی بیان کرد: برخی فعالان را می‌بینیم که آشنایی کامل با ظرفیت‌های آفریقا و یا ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران ندارند.

وی افزود: اقدام وزارت صمت برای برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های جمهوری اسلامی گام موثری در جهت آشنایی با توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس‌جمهور گفت: شناخت ظرفیت‌های آفریقا بسیار مهم است. به رغم تحریم‌ها و تهدیدها جمهوری اسلامی ایران پیشرفت‌های بسیاری در این مدت داشته و می‌توان ایران را کشوری پیشرفته و فن‌آور نامید.

رئیسی تصریح کرد: شناخت پیشرفت‌ها و دستیابی‌های جمهوری اسلامی ایران به فناوری‌های نوین بسیار مهم است.  

وی عنوان کرد: همکاری با قاره آفریقا از ابتدای انقلاب مورد تاکید امام بزرگوار ما بود و در این سالها نیز رهبری فرزانه نیز همواره بر کار با آفریقا تاکید کردند.

رئیسی اظهار داشت: نگاه غرب به آفریقا برای تامین منافع خود است؛ آنها آفریقا را برای خودشان می‌خواهند ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم. این تفاوت دو رویکرد در جهان است. 

وی خاطر نشان کرد: نیروی انسانی کارآمد در آفریقا وجود دارد اگرچه غرب اینگونه تبلیغ می‌کند که تنها خودشان دستیابی به فناوری نوین و خلاقیت دارد اما باور ما این است که استعداد و توانایی آفریقا از مغرب زمین چیزی کم ندارد و می‌تواند به بسیاری عرصه‌ها دست یابد.

ادامه دارد...

 

دیگر خبرها

  • رئیسی: ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم
  • ‌حضور رئیسی در منزل شهید مدافع حرم آقابابایی
  • انتقاد شدید میرسلیم از سفر رئیسی به پاکستان
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • رئیسی پایتخت سریلانکا را به مقصد تهران ترک کرد
  • رئیسی عازم تهران شد
  • ۲ وزیر احمدی نژاد رقیب قالیباف شدند /ذوالنوری هم وارد گود شد /اولین گزینه نایب رئیسی مجلس مشخص شد
  • استقبال رسمی رئیس جمهور سریلانکا از آیت‌الله رئیسی