Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایین 

 سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان نایین از آغاز برداشت روناس از حدود ۲۳ هکتار از مزارع شهرستان نایین خبر داد.

مرتضی مهدوی فرد سرپرست جهاد کشاورزی نایین روز جمعه به ایرنا گفت: سطح زیرکشت روناس در شهرستان نایین حدود ۳۳هکتار است که باتوجه به عملکرد متوسط ۶ تن در هر هکتار پیش بینی می‌شود بیش از ۱۹۰تن آن نوع محصول برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مهدوی فرد اضافه کرد: بیش از ۶۰ درصد روناس استان اصفهان در شهرستان نایین تولید می‌شود که باتوجه به افزایش قیمت این محصول در سال های اخیر، سطح زیرکشت افزایش یافته است.
مهدوی فرد  افزود: روناس گیاهی صنعتی است که به دلیل وجود رنگدانه ای به نام آلیزارین در ریشه آن، رنگ طبیعی و ثابت برای الیاف و خامه تولید می کند.
وی با اشاره به اینکه این گیاه از قدیم مورد توجه صنایع نساجی و قالیبافی داخل کشور قرار داشته است، ادامه داد: علوفه این محصول نیز برای تعلیف دام استفاده می شود.
مهدوی ادامه داد: ریشه روناس پس از برداشت و خشک شدن برای ساییدن روانه کارخانه شده و بعد از ساییدن و جداسازی پوسته از مغز، به درجات یک، دو و سه طبقه بندی می شود که درجه یک آن به دلیل رنگ ثابت و روشن از قیمت بالاتری برخوردار است.
سمیرم 

۲ تن از هنرمندان سمیرمی در اولین جشنواره بین المللی صنایع دستی و هنرهای سنتی ایران موفق به کسب عناوین برتر شدند.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سمیرم در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: ۲ نشان برتر صنایع دستی در بخش تندیس ملی همای زرین و اثر خلاق توسط هنرمندان صنایع دستی شهرستان سمیرم در رشته گلیم کسب شد.

به گفته وی، جشنواره بین المللی صنایع دستی و هنرهای سنتی ایران با شرکت بیش از ۳ هزار علاقه مند از سراسر کشور و بیش از ۶ هزار اثر در استان اصفهان برگزار شد.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سمیرم افزود: هفت نفر از هنرمندان برجسته صنایع دستی شهرستان سمیرم با آثاری نفیس در رشته بافته‌های داری (گلیم) شرکت و آثار آن‌ها مورد ارزیابی داوران و استادان حاضر در جشنواره قرار گرفت.

سلمانیان خاطر نشان کرد: ابتدا در بخش اول جشنواره آثار به صورت مجازی توسط داوران که نزدیک به ۹۰ داور در رشته‌های مختلف صنایع دستی بودند مورد ارزیابی قرار گرفت و از بین تمام آثار ارائه شده، تعدادی با رأی داوران به مرحله بعدی راه پیدا کرد که در این مرحله تمام آثار هنرمندان شهرستان سمیرم مورد تأیید داوران قرار گرفت و به مرحله پایانی راه پیدا کرد.

وی با بیان اینکه پس از ارزیابی داوران، آثار هنرمندان شهرستان سمیرم توانست در بین تمام صنایع دستی ارسال شده به جشنواره در رشته گلیم حائز رتبه برتر شود، ادامه داد: آثار ماندگار  هدی آذرکیان در بخش تندیس ملی همای زرین و زینب خانبازی در بخش همای زرین آثار خلاق برگزیده شدند و افتخاری بزرگ در حوزه صنایع دستی کسب کردند.

اصفهان

مدیر هنرهای تصویری حوزه هنری اصفهان وعده داد که با بهبود شرایط کرونا، فیلم‌های سینمایی بخش کودکان برای بهره‌مندی تمامی کودکان شهر اصفهان در فضاهای باز و عمومی اکران می‌شود.

نرگس رجایی عصر  افزود: شیوع ویروس کرونا در حدود ۲ ساله اخیر با به تعطیلی کشاندن سینماها و اکران نشدن فیلم‌های سینمایی، مهجوریت بیش از پیش سینمای کودک را موجب شده است.

وی اظهار داشت: برای اکران فیلم‌های سینمای کودک مقررر شده بود تا در شرایط حاضر در فضای باز بوستان‌ها و پارک‌های اصفهان به اکران آثار برای عموم بپردازیم تا کودکان بیشتری از نمایش این فیلم‌ها لذت ببرند اما با تعطیلی این اماکن اکران فضای باز فیلم های کودک تا بهبود شرایط به تعویق افتاد.

مدیر هنرهای تصویری حوزه هنری اصفهان، با اشاره به اینکه اصفهان سالها خاستگاه جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان بوده و به عنوان شهر دوستار کودک شناخته شده است افزود: حوزه هنری در رویکردی نوین روزهای شنبه را به اکران فیلم‌های شاخص کودکان اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: علاقه‌مندان به سینمای کودک می‌توانند از این پس  شنبه‌های هر هفته در سالن سوره اصفهان واقع در خیابان آمادگاه به تماشای فیلم‌های کودک بنشینند.

رجایی با بیان اینکه در نخستین گام به اکران نسخه مرمت شده آثار ماندگار سینمای کودک پرداخته می‌شود گفت: این بار با همکاری دفتر دائمی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان، ۶ فیلم خاطره‌انگیزدهه‌های قبل جشنواره به نمایش گذاشته می‌شود.

خور و بیابانک 

 اعضای هیات رییسه ششمین دوره شورای اسلامی شهر خور همزمان با برگزاری آیین تحلیف که با حضور نظام الاسلامی فرماندار خوروبیابانک و محبی معاون سیاسی فرماندار انتخاب شدند و بر این اساس، رسول ایزدی به عنوان رییس شورا معرفی شد.
همچنین، سید علی اکبر شاهچراغی نایب‌ رییسی این شورا را بر عهده گرفت و سمانه سادات آل داود به عنوان منشی ، علیرضا فیروزی به عنوان عضو و غدیر ایرجی به عنوان خزانه‌دار انتخاب شدند.
با رای اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر خور مهدی حلوانی به عنوان سرپرست شهرداری خور انتخاب شد.
در شهر جندق هم غلامحسین واحدی به عنوان رییس شورا، محمد کریم حشمت نائب رئیس شورا، سجاد سمیعی خزانه دار، محمد واحدی منشی و جواد کبودانی به عنوان منشی دوم انتخاب و معرفی شدند.
در شهر فرخی هم سید علی آل داود به عنوان رییس شورا، علی فرزانه‌ نائب رئیس شورا،سید نصراله قاضوی خزانه دار،جعفر اسلامی منشی و سید صادق ترابی به عنوان منشی دوم معرفی و انتخاب شدند.
شوراهای اسلامی سه شهر خور، جندق و فرخی پنج عضو دارند.

برچسب‌ها نایین کشاورزی اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نایین کشاورزی اصفهان نایین کشاورزی اصفهان جشنواره بین المللی شهرستان سمیرم شهرستان نایین صنایع دستی سینمای کودک انتخاب شد فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۲۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین نمایشگاه گردشگری،صنایع دستی و مشاغل خانگی در محمدآباد جرقویه برپا شده است

جام جم آنلاین اصفهان؛ محمد اسماعیل زاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد:در سال گذشته نیز برخی پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر ۱۶۰ میلیارد ریال تکمیل شد و به بهره‌برداری رسید.
وی افزود:  ساخت پارک‌های محلی، احداث میدان «نماز» و یادمان شهید گمنام، اصلاح هندسی برخی معابر، لکه‌گیری و آسفالت و بهسازی شماری از مسیرها از جمله این طرح‌هاست.
شهردار محمدآباد تصریح کرد:بهره برداری از پارک کوهستانی، اصلاح و تعبیه روشنایی میدان ورودی شهر از سمت اصفهان، احداث میدان خروجی شهر به سمت شهرضا و تکمیل آزادسازی برخی خیابان‌ها از جمله دیگر پروژه‌های مورد اشاره محسوب می‌شود. 
وی اضافه کرد: مرمت آثار تاریخی و گردشگری، تکمیل پد(محل استقرار و پرواز) بالگرد و تکمیل استخر ذخیره آب‌های سطحی از جمله پروژه‌هایی دیگری است که برای آن برنامه‌ریزی کرده‌ایم. 
اسماعیل زاده با بیان اینکه سومین نمایشگاه گردشگری، صنایع دستی و مشاغل خانگی را در ارگ تاریخی این شهر افتتاح کردیم، گفت: بالغ بر ۳۰ غرفه از برخی شهرهای استان‌ اصفهان و مناطق دیگر مانند آذربایجان شرقی و کرمان در این نمایشگاه حضور دارند. 
وی با اشاره به اینکه گردشگری از جمله مباحث با اهمیت این خطه به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: هرچه بتوانیم زیرساخت‌های مرتبط با این صنعت را ارتقا بخشیم می‌توانیم محمدآباد را به خطه‌ای مسافرپذیر تبدیل کنیم. 
اسماعیل‌زاده گفت: نمایشگاه نامبرده از لحاظ کمی و کیفی نسبت به سال‌های قبل بهبود یافته است و امیدواریم این روند رو به رشد در سال‌های آینده نیز تداوم یابد. 
وی اضافه کرد: شهر محمدآباد و به طور کلی شهرستان جرقویه از منابع طبیعی و محیط زیست زیبا و بکر سود می‌برد و بی‌شک گردشگری طبیعی بویژه با توجه به مجاورت آن با پارک ملی کلاه قاضی قابلیت پیشرفت دارد.

/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

دیگر خبرها

  • آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد
  • سومین نمایشگاه گردشگری،صنایع دستی و مشاغل خانگی در محمدآباد جرقویه برپا شده است
  • افزایش ۲ برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون آغاز شد
  • افزایش دو برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود
  • آغاز برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • اعلام فراخوان جایزه ملی داستان و بازآفرینی در اصفهان
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع نیشکر خرمشهر