Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزرای خارجه هفت کشور صنعتی جهان با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن حمله اخیر به نفتکش اسراییلی" مرسر استریت" در دریای عمان، ایران را متهم به دست داشتن در این حمله کردند.

به گزارش عصرایران به نقل از رویترز، وزرای خارجه آمریکا، بریتانیا، کانادا، ایتالیا، ژاپن، فرانسه و آلمان در بیانیه ای حمله هفته گذشته به نفتکش "مرسر استریت" در دریای عمان را اقدامی عامدانه و بر خلاف مقررات بین المللی دانسته و آن را محکوم کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این بیانیه با ادعای اینکه رفتارهای ایران تهدید کننده صلح و امنیت بین المللی است، مدعی شدند همه شواهد موجود نشان می دهد که ایران در حمله هفته گذشته به نفتکش مرسر استریت دست دارد.

در این بیانیه که از سوی وزارت خارجه بریتانیا به عنوان ریاست دوره ای گروه هفت منتشر شده، آمده:" رفتار ایران در کنار حمایت از نیروهای نیابتی و بازیگران مسلح غیر دولتی ، صلح و امنیت بین المللی را تهدید می کند.
ما از ایران می خواهیم همه فعالیت های مغایر با قطعنامه های مربوط به شورای امنیت سازمان ملل را متوقف کند و از همه طرف ها می خواهیم تا در تقویت ثبات و صلح منطقه نقش سازنده ایفا کنند. "

این بیانیه در نتیجه تلاش های یک هفته گذشته اسراییل و بریتانیا برای ایجاد اجماعی عیله ایران منتشر شده است. ایران با مشکوک دانستن این حمله و تنش های دریایی اخیر در منطقه دریای عمان، هر گونه دست داشتن در این حادثه را رد کرده و به رزیم اسراییل هشدار داده است در صورت ماجراجویی نظام عیله ایران، پاسخ سختی دریافت خواهد کرد.

اسراییل از زمان روی کار آمدن جو بایدن در آمریکا در 6 ماه گذشته تلاش بسیاری کرده تا آمریکا از احیای برجام بازداشته و اجماعی جهانی علیه فعالیت های هسته ای ایران شکل دهد.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۲۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله مشترک سرایا القدس و کتائب الانصار به اسراییل

دریافت 15 MB کد خبر 6091177

دیگر خبرها

  • حمله مشترک سرایا القدس و کتائب الانصار به اسراییل
  • بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا
  • بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی درحمایت از دانشجویان آمریکایی
  • محمد رهبری، پژوهشگر شبکه‌های اجتماعی: گشت ارشاد بیشتر از حمله ایران به اسراییل مورد توجه قرار گرفت/ جامعه از زمان ماجرای مادر قمی به مسأله حجاب حساس شده/ در ایتا یک جزیره جدا از جامعه شکل گرفته است
  • برپایی بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در ایران و کشور‌های جهان
  • محکومیت شدید برخوردهای خشونت آمیز علیه اساتید و دانشجویان غربی
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی
  • بیانیه مقامت عراق درباره حمله به هدفی «حیاتی» در حیفا