Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام و المسلمین امیر بهشتی پور سخنران و کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آثار لقمه حرام در ناهنجاری‌های اجتماعی گفت:چون وجود هر انسانی از خوراک و غذا شکل گرفته است و حتی همه ما از خوراکی که پدر و مادر میل می‌کنند و تبدیل به نطفه می‌شود؛ بنابراین آن لقمه‌ای که خورده شده است اثرات آن بر نطفه و جنین بسیار زیاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همان گونه که یک غذای مسمومی را پدر و مادر می‌خوردند و بر نطفه اثر می‌گذارد و اگر غذای آلوده‌ای را می‌خورند که باعث مشکلات در سلول‌های بدن می‌شود؛ اثرات آن بر بچه و جنین هم ظاهر می‌شود؛ بنابراین اگر انسان از جهت معنوی هم غذایی را بخورد که حرام باشد و مالکیت نداشته باشد یا مالک راضی نباشد باز هم اثر خود را بر جنین خواهد گذاشت. اثر مادی و طبیعی اگر غذا مسموم و آلوده باشد قابل مشاهده است، اما اثر معنوی به سرعت قابل مشاهده نیست. بنابراین، چون این اثر مخفی است کمتر به آن توجه می‌شود پس آثار لقمه از نظر علمی و پزشکی و به جهت تکوینی در عالم هستی واضح و قابل مشاهده است.

این کارشناس مذهبی بیان کرد: ابتدا اول باید بدانیم حرام چیست و بعد بدانیم لقمه حرام چیست. حرام یعنی هر مال، ثروت، غذا که صاحب آن رضایت نداشته باشد آن مال حرام می‌شود، حرام کم و زیاد هم ندارد و هر ذره که باشد اثر خود را در زندگی انسان می‌گذارد. علمای ما در حرام و لقمه حرام بسیار دقت می‌کردند. امام صادق (ع) در روایتی فرمودند: «خوردن مال حرام در نسل آشکار می‌شود» گاهی یک لقمه حرام هر چند خیلی کم هم باشد یک نسل را به تباهی می‌کشاند و گاهی رعایت حلال و حرام در تغذیه، یک نفر را نجات می‌دهد.

وی ادامه داد: در حکایتی، یکی از علما پسر بچه‌ای داشت که وقتی به مسجد می‌رفت این پسر بچه را با خود به مسجد می‌برد و آن زمان که آب لوله‌کشی نبود آن پسر بچه مشک‌های آبی را که مردم برای استفاده خود مصرف می‌کردند، این مشک‌ها را سوراخ می‌کرد. آن عالم از این عمل پسر بچه خود ناراحت شد و با خود می‌گفت که من چه گناهی کردم که پسر بچه من به خود اجازه می‌دهد مال مردم را ضایع کند و حق الناس ایجاد کند. وقتی آن مرد با مادر پسر بچه خود صحبت کرد که اشکال کار ما کجا بوده است مادر گفت که من در زمان بارداری وقتی این بچه در رحم من بود من به حیاط همسایه رفتم و در آنجا یک اناری را بر روی درخت دیدم، اما ترسیدم آن را از شاخه‌های درخت بردارم و آن انار را کمی نرم کردم و آب آن را جمع و با سوزن به انار زدم و فقط کمی از آب انار را مکیدم.

حجت الاسلام بهشتی پور گفت: بنابراین اثر این کار در بچه ظاهر شده است که باعث آزار و اذیت مردم می‌شود. پدر و مادر‌ها اگر دیدن که بچه به انحراف و فساد کشیده شده اند باید اول گذشته خود را بررسی کند که چه خطا و گناهی کردند بنابراین به لقمه‌هایی که میل می‌کنیم باید دقت کنیم، هرچند آن لقمه کم باشد.

اگر مشاهده می‌کنیم که نسل امروز به بیراهه می‌رود و نصایح در آن‌ها اثر نمی‌کند به خاطر لقمه حرام است. امام حسین (ع) در ظهر عاشورا وقتی سه خطبه مفصل خواندن و اثری از لشکر مقابل ندیدند فرمودند: «شکم‌های شما از حرام پر شده است».

وی اظهار کرد: نتیجه لقمه حرام آن می‌شود که اگر امام معصوم هم صحبت کند در ما اثری نکند و هیچ هدایتی هم صورت نگیرد. بذری که در این زمین پاشیده شده است آن زیربنا و آن زمین باید پاک باشد وگرنه بذر آن خراب می‌شود؛ بنابراین زیربنای لقمه حلال است و لقمه حلال باید در وجود بچه باشد تا اگر کلام و نصیحتی در وجود او پاشیده شد آن بچه بتواند آن را دریافت کند. در شوره زار و در جایی که زمین خوبی ندارد هیچی به جز خار قابلیت رویش ندارد محصول را باید در جایی به کار این که زمینه فراهم باشد.

این کارشناس مذهبی در پایان گفت: پس لقمه حرام و حلال بسیار قابل اهمیت است که باید به آن توجه کنیم و به دیگران هم هشدار بدهیم و خوردن لقمه حلال است که انسان را به تعالی می‌رساند که وقتی ما غذا می‌خوریم، انرژی از آن تولید می‌شود و اگر آن انرژی منفی باشد انسان به سمت گناه کشیده می‌شود و برعکس اگر آن غذا حلال باشد انرژی مثبت تولید می‌شود و آن انرژی ما را به سمت عبادت و هدایت همراهی می‌کند. در نتیجه نان حلال ما را به سمت عبادت بیشتر ترغیب می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رزق حلال روزی حلال لقمه حرام پسر بچه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۲۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب ایجاد شعبه ویژه جهت پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران

به نقل از روابط عمومی مرکزنوسازی و تحول اداری، محمدعلی الفت‌پور با اشاره به تصویب ایجاد شعبه ویژه جهت پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران گفت: حفظ سلامت اداری در شهرداری به عنوان یکی از مجموعه‌هایی که به‌طور مستقیم با شهروندان سروکار دارد نقش بسیار مهمی در اعتمادسازی و ارتقای سرمایه اجتماعی دارد و اهمیت این امر زمانی آشکار می‌شود که مجموعه شهرداری تهران به‌عنوان یکی از سازمان‌های پیشرو در امر مبارزه با فساد، بتواند با پیگیری و رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان خود و انتشار نتایج حاصله، گامی اساسی و اجرایی در این زمینه بردارد و از این طریق ضمن جلب اعتماد شهروندان سرمایه اجتماعی قابل ملاحظه‌ای برای شهرداری تهران کسب شود.

دبیرکمیته برنامه‌ریزی و نظارت ستاد ارتقاء سلامت اداری با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از راهکار‌ها و استراتژی‌های مبارزه با فساد و ارتقاء سلامت اداری، خصوصا ارتشاء از طریق احصاء نظرات و ایده‌ها و مطالعات گذشته شناسایی و بررسی شده است، خاطرنشان کرد: تلاش در جهت اجرایی ساختن آنها، بی‌شک یکی از مهم‌ترین اقدامات این حوزه خواهد بود که به واسطه آشنایی با موضوع و به سبب آگاهی از شرایط و اقتضائات شهرداری تهران، راهبرد‌ها و راهکار‌هایی نیز در زمینه‌های اقتصادی، اداری، مدیریتی، فرهنگی، قانونی و قضایی، مدیریت اخلاق حرفه ای، اجتماعی، اطلاع رسانی و شفاف سازی ارائه شده است که هم به لحاظ موضوعی و هم اجرایی قابل توجه و اجرا هستند.

الفت‌پور در پایان تصریح کرد: با توجه به تلاش‌های صورت‌گرفته در این زمینه و برگزاری جلسات متعدد کارشناسی و تخصصی، تشکیل شعبه‌ای مشخص و ویژه جهت پیگیری اخذ رشوه در شهرداری تهران، توسط اداره کل دفتر هماهنگی هیات رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان و کمیته‌های انضباطی در دست اقدام است و پرونده‌های مرتبط در این خصوص با حساسیت بالا و دراسرع وقت، بررسی و تا حصول نتیجه، پیگیری می‌گردند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز
  • شادابی و طراوت در حوزه ورزش کارگری استان مرکزی ایجاد شود
  • نقدی شدن کالابرگ الکترونیکی باعث ایجاد تورم میشود
  • بیش از ۲۶ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شد+ تصویر
  • کیهان: با تخلف باید برخورد شود چه دزد باشد چه زن بی‌حجاب!
  • ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری
  • تصویب ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • روشنفکری ایرانی و تشویق حرام‌کاری
  • تصویب ایجاد شعبه ویژه جهت پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • وجود بیش از ۱۹ هزار واحد کارگری و کارگاه‌های تولیدی در کردستان