Web Analytics Made Easy - Statcounter

منصور کبگانیان قائم‌مقام و دبیر شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس درباره اصلاح «آیین‌نامه ارتقای مرتبه اعضای هیأت علمی» اظهار کرد: اصلاح آیین‌نامه ارتقا هنوز نهایی نشده است.

وی ادامه داد: قانع نشدیم که اصلاح آیین‌نامه ارتقا پختگی لازم را دارد بنابراین یک زمانی را گرفتیم که بعدا به آن بپردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کبگانیان درباره پیش‌بینی سوابق اجرایی در ارتقای مرتبه اعضای هیأت علمی گفت: بخش اجرایی، یک بخش کوچکی از آیین‌نامه ارتقا هست و باید هم باشد زیرا استادی که جدا از کارهای علمی، پذیرفته که یک رئیس دانشکده باشد و خدمتی به 40 همکار کند، باید یک امتیاز داشته باشد، منظور از بخش اجرایی، این قسمت است و ما مدافع آن هستیم. 

وی در واکنش به این جمله که «این ذهنیت است که برخی بدون کار علمی بابت حضور در سمت اجرایی، ارتقای علمی می‌یابند»، افزود: اولا میزان نقش امتیاز اجرایی به اندازه امتیازات علمی نیست یعنی عدش کمتر از حتی 10 درصد است اما در همین حد باید باشد؛ چون در دانشگاه‌ها اساتید دوست دارند که مقاله‌شان را بدهند و کتاب بنویسند و هیچکس ریاست دانشکده را نمی‌پذیرد.

وی اضافه کرد: رئیس دانشکده یک کار علمی مدیریتی است و  بنابراین در این حد مدافع هستیم ولی باز هم، در آیین‌نامه ارتقا، پختگی لازم برای اصلاح را ندیدیم و یک زمانی را گرفتیم که بعدا به آیین‌نامه ارتقا ورود پیدا کنیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آیین نامه ارتقای مرتبه اعضای هیأت علمی آیین نامه ارتقا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۳۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای اهدای دکترای افتخاری به رئیسی و انتقادی که گاف از آب درآمد!

به گزارش همشهری آنلاین، در همین رابطه ادعایی مطرح شد مبنی بر اینکه مدرک دکترای افتخاری، از سوی یک دانشگاه فرعی پاکستان و توسط معاون این دانشگاه به آیت‌الله رئیسی اهدا شده است.
این ادعا درحالی است که اولاً دانشگاه کراچی بزرگترین دانشگاه دولتی در پاکستان است؛ ثانیاً در مراسم اعطای این مدرک افتخاری «حکمران» ایالت سند پاکستان به عنوان رئیس هیأت امنای دانشگاه‌های کراچی حضور داشته و دکترخالد عراقی رئیس دانشگاه کراچی که اعطاکننده این مدرک بوده، طبق قوانین پاکستان، همزمان عهده‌دار معاونت هیأت امنای دانشگاه نیز بوده است.

جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید:

طرح ادعاهای بی‌اساس علیه دکترای افتخاری رئیسی از دانشگاه کراچی

کد خبر 847330 منبع: ایران برچسب‌ها ایران و پاکستان خبر ویژه سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد
  • محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی لغو شد
  • ماجرای اهدای دکترای افتخاری به رئیسی و انتقادی که گاف از آب درآمد!
  • دیدار طهرانچی با رئیس، مدیران و کارکنان مرکز جذب و امور هیئت‌علمی
  • اینفوگرافیک/ حاشیه جلسه امروز هیأت دولت
  • عکس/ اعضای هیأت دولت در جمع خبرنگاران
  • اعضای هیأت دولت در جمع خبرنگاران - ۵ اردیبهشت
  • ارتقای ۱۳ پله‌ای جایگاه پارک علم و فناوری خراسان شمالی در کشور
  • جزئیات برنامه های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی 
  • جزئیات برنامه های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی