Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@20:21:21 GMT

افزایش سفرها در هفته‌ای بدون ممنوعیت

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۴۳۰۶۳

افزایش سفرها در هفته‌ای بدون ممنوعیت

آمارها نشان‌ می‌دهد سفرهای مردم در هفته گذشته که ممنوعیت ترددی هم نداشت، افزایش چهار درصدی را نسبت به هفته قبل از آن تجربه کرده است بدتر اینکه در این میان نام استان‌هایی مانند خراسان رضوی که از نظر شیوع ویروس کرونا در وضعیت بحرانی قرار دارند، در صدر قرار دارد!

به گزارش ایسنا، براساس جدیدترین گزارش مرکز مدیریت راه های کشور از تحلیل وضعیت تردد وسایل نقلیه مختلف در بازه زمانی هشتم تا ۱۴ مرداد ماه، متوسط تردد روزانه بین استانی یک میلیون و ۷۱۰ هزار و ۳۵۲ وسیله نقلیه بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو درصد کاهش داشته اما در قیاس با هفته گذشته افزایش چهار درصدی را تجربه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته آمار تردد وسایل نقلیه سبک یعنی خودروهای شخصی مردم نیز رشد چهار درصدی را نسبت به هفته گذشته داشت.

علت تردد بالا در روز پنج شنبه سال گذشته (۱۶ مرداد ماه ۱۳۹۹) تعطیل بودن شنبه هفته بعد، مصادف با عید غدیر است.

گرچه در همین بازه زمانی حدود هشت میلیون و ۷۹۴ هزار پلاک یکتا (هر پلاک یکبار در نظر گرفته شده باشد) در محورهای مواصلاتی مشاهده شده که این آمار کمتر از هفته نخست مرداد ماه است. این یعنی تعداد مسافران و خودروهای آن‌ها کمتر شده اما با این وجود ترددشان (رفت و آمد) در محورهای مواصلاتی بیشتر هم شده است.

باز هم مثل همیشه، این خودروها عمدتا متعلق به استان‌های تهران و البرز با سهمی بیش از ۲۰ درصد بوده و پس از آن خودرو استان‌های خراسان رضوی، فارس، اصفهان، مازندران و آذربایجان شرقی در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند.

از سوی دیگر ورود و خروج وسایل نقلیه در استان‌های مختلف نشان می‌دهد که استان‌های یزد با ۱۶ درصد، اصفهان با ۱۱ درصد، قم با ۹ درصد و مرکزی با هشت درصد نسبت به هفته گذشته بیشترین افزایش تردد را تجربه کرده‌اند و سفرهای ورودی و خروجی استان‌های آذربایجان غربی با ۱۰ درصد، هرمزگان با ۱۰ درصد، خراسان رضوی با ۹ درصد و یزد و سمنان نیز هر یک با هشت درصد بیشترین سفرها را نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته تجربه کرده‌اند و این در حالی است که بسیاری از این استان‌ها مانند خراسان رضوی در وضعیت بغرنجی از نظر شیوع ویروس کرونا قرار دارند و به نظر خبری هم از اعمال محدودیت‌های سفر و تردد در این استان‌ها نیست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس تردد ممنوعیت تردد خودروها سفرهای جاده ای خراسان رضوی هفته گذشته تجربه کرده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۳۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۵ درصد مخازن سد‌های کشور پر شده است

آخرین گزارش مخازن سد‌های کشور از ابتدای سال آبی (مهر ۱۴۰۲) تا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ نشان می‌دهد که ورودی سد‌ها در این بازه زمانی به ۲۸.۶۹ میلیارد مترمکعب رسیده که نسبت به سال گذشته با موجودی ۳۰.۳۲ میلیارد مترمکعبی کاهش ۵ درصدی را ثبت کرده است. همچنین خروجی سد‌ها برای تامین مصارف شرب و کشاورزی نسبت به سال آبی گذشته افزایش ۳ درصدی داشته و از ۱۷ میلیارد و ۴۴۰ میلیون مترمکعب به ۱۷ میلیارد و ۹۸۰ میلیون مترمکعب رسیده است.

در مجموع در آمار منتهی به ۱۶ اردیبهشت، موجودی سد‌ها در سال آبی جاری به ۳۲.۳۹ میلیارد مترمکعب رسیده که در مقایسه با موجودی ۳۱، ۹۷ میلیون مترمکعب سال گذشته، ۱ درصد افزایش داشته و به پرشدگی ۶۵ درصدی رسیده است.

بر این اساس ۱۱ سد کشور دارای پرشدگی ۱۰۰ درصدی هستند و تنها سد کشور که موجودی آن تک رقمی و تنها ۷ درصد است، سد دوستی در استان خراسان رضوی است. مجموع ۵ سد پایتخت نیز با موجودی ۴۸۷ میلیون مترمکعبی به پرشدگی ۲۶ درصدی رسیده که همچنان نسبت به سال گذشته ۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

از اول مهر ۱۴۰۲ تا ۱۵ اردیبهشت نیز ارتفاع کل ریزش‌های جوی کشور معادل ۲۱۹.۲ میلیمتر بوده که این میزان بارندگی نسبت به دوره‌های ۵۵ ساله درازمدت با متوسط ۲۲۱.۳ میلیمتر ۱ درصد کاهش داشته و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته که ۱۸۸ میلیمتر بارندگی ثبت شده بود، ۱۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد. در ادامه نیز میزان بارندگی‌ها به تفکیک استان‌ها قابل مشاهده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • تصمیم عربستان باعث افزایش قیمت نفت شد
  • برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • ثبت ۵۴۰ هزار و ۳۸۸ تردد بین استانی در جنوب سیستان و بلوچستان
  • افزایش ۲۵ درصدی تردد خودرو بین استانی در بوشهر
  • ۶۵ درصد مخازن سد‌های کشور پر شده است
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان/ زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید
  • زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد | قیمت جدید انواع ارزهای دیجیتال
  • زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • صادرات استان زنجان صعودی شد