Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر ورزش و جوانان گفت: تیراندازی با این سابقه و مدال های زیاد در عرصه آسیایی و جهانی، مدالی در المپیک نداشت اما حالا ما منتظر تاریخ سازی دوباره آنان در المپیک ۲۰۲۴ پاریس هستیم.

مسعود سلطانی فر در مراسم قدردانی از تیراندازان شرکت کننده در المپیک توکیو اظهار داشت: آوردگاه المپیک‌ میدان برترین و بهترین  ورزشکاران است و برخلاف بازی‌های آسیایی، جهانی و بین ‌المللی که ورزشکاران می توانند به راحتی شرکت کنند، در المپیک مراحل زیاددی از رکورد و امتیاز گرفته تا سهمیه باید طی شود تا یک ورزشکار به المپیک راه یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: بیش از ۱۱ هزار ورزشکار از بین ۳۰۰ هزار ورزشکار جهان مجوز حضور در المپیک را کسب کردند. بعد از بازی های آسیایی جاکارتا کار بسیار منظم و منسجم آغاز شد و در قالب ستاد عالی بازی‌های المپیک و پارالمپیک تدابیر اتخاذ شد تا ورزشکاران سهمیه لازم را کسب کنند. امسال ایران رکورد کسب سهمیه را در پایان ۱۶ دوره شکست.

وی ادامه داد: در ۱۶ دوره قبلی هرگز تعداد سهمیه ها به عدد ۶۸ نرسیده بود و با وجود کم شدن ۲ سهمیه به دلایلی با ۶۶ ورزشکار در توکیو حضور یافتیم.

وزیر ورزش وجوانان تاکید کرد: کار ۶۴ ورزشکار ما در المپیک توکیو تاکنون به پایان رسیده و فردا ۲ شانس در کاراته داریم. در تیراندازی می توانستیم با این آمادگی، انسجام و اراده ورزشکاران مدال بگیریم. در تکواندو و شمشیربازی شانس مدال داشتیم.

وی ادامه داد: در کشتی پتانسیل مدال بیشتری داشتیم. در وزنه برداری هم شانس یک مدال دیگر داشتیم. یزدانی، قهرمان کشورمان در فاصله ۱۵ ثانیه مدال طلا را با نقره عوض کرد. تیراندازی بیشترین سهمیه بانوان را کسب کرد. از ۵ تا ۶ ماه قبل خیلی امیدوار بودم که در تیراندازی مدال بگیریم. فروغی ورزشکار مودب، متین و بدون حاشیه است و با این سیره در رویدادهای بعد و المپیک‌پاریس نیز حماسه ساز خواهد بود. از سایر تیراندازان نیز تشکر می کنم. همه آنها زحمت کشیدند.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۳۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبعات کاهش تعداد ورزشکاران ایران در المپیک/ کادر سرپرستی کوچک شد!

به گزارش خبرنگار مهر، قوانینی که برگزارکنندگان بازی های المپیک برای تعیین تعداد اعضا و همراهان کاروان ورزش کشورهای شرکت کننده وضع کرده اند، نه تنها محدودیت هایی را برای اعزام مربیان ایجاد کرده است بلکه منجر به کوچک شدن کادر سرپرستی اعزامی به این بازی ها هم خواهد شد.

برگزارکنندگان بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به هر کشور به نسبت تعداد سهمیه هایی که ورزشکارانش کسب می کنند، مجوز اعزام همراه می دهند. این همراهان شامل اعضای کادر فنی (سرمربی، مربی، سرپرست و ...) و همچنین اعضای کادر سرپرستی می شود.

خبرگزاری مهر پیش از این در گزارشی به چالش ورزش ایران در المپیک برای اعزام مربیان اشاره کرده بود و اینکه با توجه به سهمیه های کسب شده تا به امروز، ورزش ایران با چالش اعزام اعضای کادر فنی همراه می شود. این چالش اما گریبان مسوولان برای تعیین کادر سرپرستی را هم خواهد گرفت چرا که مجوز اعزام تعداد همراهانی که برگزارکنندگان بازی ها به ازای سهمیه های ورزشکاران تخصیص می دهند، شامل کادر سرپرستی هم می شود.

ورزش ایران تا به امروز در ۹ رشته صاحب ۳۲ سهمیه برای بازی های المپیک پاریس شده است. طبق آنچه کمیته برگزاری بازی‌های المپیک به آن تاکید دارد، تقریباً به ازای حدود ۵۰ درصد از کل سهمیه‌هایی که ورزش هر کشور کسب کرده، مجوز برای اعزام همراه داده می شود. با این اوصاف مسوولان ورزش ایران فعلا مجاز به معرفی حدود ۱۵ تا ۲۰ نفر - غیر از ورزشکاران - برای قرار گرفتن در ترکیب کاروان اعزامی هستند.

بنابراین نه تنها در تعیین اعضای کادر فنی هر یک از تیم ها و رشته های اعزامی محدودیت اعمال می شود بلکه کادر سرپرستی کاروان ایران نیز متاثر از این موضوع جمع و جورتر از همیشه خواهد شد.

برای بازی های المپیک ۲۰۲۰ علاوه بر نصرالله سجادی که سرپرست کاروان ورزش ایران بود، ۱۱ نفر هم عضور کادر سرپرستی بودند و با حکم رسمی که از سیدرضا صالحی امیری رییس وقت کمیته ملی المپیک گرفته بودند به توکیواعزام شدند اما به نظر می رسد با توجه به قوانین، ترکیب کادر سرپرستی اعزامی به پاریس به نصف دوره قبل یا کمتر از آن کاهش یابد.

شاید به همین دلیل باشد که تا به امروز و در فاصله حدود ۹۰ روز مانده به بازی های المپیک، هنوز اعضای کادر سرپرستی کاروان ایران به صورت رسمی معرفی نشده اند. البته جلسات «ستاد آماده سازی کاروان اعزامی به المپیک» به صورت منظم و با حضور تمام افراد در حوزه های مختلف پشتیبانی، حراست، رسانه و ... در حال پیگیری است اما به جز مناف هاشمی که مهر ۱۴۰۱ حکم خود را به عنوان سرپرست کاروان گرفت، برای دیگر اعضا حکمی صادر نشده است.

سی و سومین دوره بازی های المپیک ۵ تا ۲۱ مرداد در پاریس برگزار می شود.

کد خبر 6087474 زینب حاجی حسینی

دیگر خبرها

  • کسب مدال طلا تیراندازی با تپانچه برای ورزشکار خراسان رضوی
  • IOC به ورزشکاران فلسطینی سهمیه المپیک داد
  • تبعات کاهش تعداد ورزشکاران ایران در المپیک/ کادر سرپرستی کوچک شد!
  • برنده پلی‌آف آخرین مسافر آسیایی جام‌جهانی / افغانستان و قرقیزستان به‌دنبال کسب سهمیه پنجم
  • نشست صمیمی دبیر فدراسیون دوومیدانی با ورزشکاران شانس کسب ورودی المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • کشتی فرنگی ایران برای دومین بار در تاریخ با سهمیه کامل در المپیک
  • المپیک شگفتی‌ها
  • استقبال ازنخستین بانوی المپیکی تاریخ ورزش آذربایجان‌غربی
  • رسولی: به اندازه فوتسالیست‌ها به ورزش‌های دیگر که پرچم ایران را بالا می‌برند توجه شود +فیلم
  • حسین رسولی: در رنکینگ المپیک از سهمیه دور می‌شوم