Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@14:57:52 GMT

تکمیل ۴۴ طرح نیمه تمام صنعتی تا رشد ۴۲ درصدی صادرات قم

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۴۳۶۷۴

تکمیل ۴۴ طرح نیمه تمام صنعتی تا رشد ۴۲ درصدی صادرات قم

آمادگی مدارس قم برای آموزش حضوری و یا غیرحضوری، استقبال از کشتی‌گیر المپیکی ،اجرای پنج طرح جدید گردشگری ،کمک  ۱۵ میلیارد ریالی مردم قم  به‌مراکز بهزیستی ،اجرای طرح بورس تحصیلی، تسهیل تولید درقم با رونق تجارت ،تبدیل باغات قم به بوستان ، احداث ۱۷ هتل  و کسری بی‌سابقه آب سفره‌های زیرزمینی از دیگر اخبار هفته گذشته قم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رشد ۴۲ درصدی صادرات قم

رییس اداره بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: صادرات قم از ابتدای سالجاری تا تیرماه از نظر ارزشی ۴۲ درصد رشد کرده‌است.

سیدمجتبی فرهادی درگفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: صادرات قم از نظر ارزشی در ۴ ماه ابتدای سال از ۴۰ میلیون دلار در سال ۹۹ به ۵۷ میلیون دلار درسالجاری افزایش یافته‌است.

وی ادامه داد: در این مدت صادرات قم از ۲۹ هزار تن به ۶۳ هزار تن رسیده که رشد ۱۱۵ برابری نسبت به مدت میانگین سال گذشته داشته است.

فرهادی یادآور شد: کشورهای هدف صادراتی قم نیز در این مدت با اضافه شدن ۱۵ کشور جدید از ۲۵ کشور به ۴۰ کشور رسیده‌است.

تکمیل۴۴ طرح نیمه تمام صنعتی 

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: با هدف‌گذاری که در مورد ۱۵۰ طرح نیمه تمام در قم انجام دادیم، ۴۴ طرح تکمیل و راه‌اندازی شده‌است.

 محمود سیجانی هفته گذشته درحاشیه جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید قم در شهرک محمودآباد این استان با ارائه گزارشی اظهار داشت: جلسه امروز با حضور معاون اقتصادی وزیر کشور برگزار و مسائل مهمی در جهت رفع مشکل‌های تولید مطرح شد.

وی افزود: همچنین قرار شد طرح‌های مهم و شاخص با سرمایه‌گذاری بالا در استان شناسایی و مشکل‌های آن احصا و در سطح ملی مورد پیگیری قرار گیرد.

هزینه ۱۳۳ میلیارد تومان برای مدیریت آب در بخش کشاورزی 

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: طی هشت سال گذشته برای مدیریت بهتر منابع آبی استان دربخش کشاورزی، بیش از ۱۳۳ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت.

عباس پورمیدانی هفته گذشته درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: این میزان اعتبار در بخش‌هایی همچون اجرای سامانه‌های نوین آبیاری،‌ اجرای عملیات انتقال آب با لوله به مزارع، تجهیز و نوسازی اراضی سنتی،‌ احیا و مرمت قنوات و اجرای شبکه‌ آبیاری و زهکشی که هر کدام موارد متعددی را دربرمی‌گیرد،‌ هزینه شده‌است.

وی افزود: افزایش راندمان آبیاری، افزایش تولید، صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی، کاهش هزینه های تولید و افزایش عملکرد محصول، کاهش مصرف سموم و کودهای شیمیایی و کاهش علف های هرز از جمله مزایای اجرای طرح‌های یاد شده در بخش کشاورزی استان است.

جایگزینی کُمپوست‌های دامی به‌جای کودهای تازه برای تقویت فضای سبز 

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: کودهای دامی کاملا پوسیده یا همان کمپوست دامی از متداول‌ترین کودهای آلی برای استفاده در فضای سبز شهری هستند.

پیام جوادیان افزود: با توجه به اهمیت تغذیه گیاهان و درختان در فضای سبز و همچنین اصلاح ساختار فیزیکی خاک، استفاده از کودهای آلی یکی از اقدام‌های مهم مدیریتی در نگهداری فضای سبز است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه استفاده از کودهای دامی تازه دارای چالش‌هایی نظیر بوی نامطبوع، افزایش حشرات موذی، افزایش مقدار علف هرز و بیماری‌های گیاهی در فضای سبز است، تبدیل آن به کُمپوست (پسماندهای آلی تجزیه‌شده) برای استفاده ایمن و با کارآمدی بالا دارای اهمیت زیادی است.

آمادگی مدارس قم برای آموزش حضوری و یا غیرحضوری

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش‌وپرورش قم گفت: مدارس این استان برای هر نوع آموزش، اعم از حضوری و یا غیرحضوری دانش آموزان آمادگی صددرصدی دارند.

مریم السادات پناهنده هفته گذشته درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: اگر آموزش حضوری باشد، مهارت‌ها و فعالیت‌های عملکردی بهتر به دانش آموزان آموزش ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط حاکم به دلیل شیوع ویروس کرونا،‌ آموزش‌وپرورش قم نیز تابع ستاد ملی کرونا می‌باشد و هر تصمیمی مبنی بر آموزش حضوری و یا مجازی اتخاذ شود، در مدارس قم نیز اجرایی خواهد شد.

استقبال از کشتی‌گیر المپیکی قم

علیرضا نجاتی کشتی گیر آینده دار و تنها ورزشکار قمی حاضر در المپیک ۲۰۲۰ توکیو پس از بازگشت به ایران، با استقبال مسئولان و جامعه ورزشی قم روز جمعه وارد این شهر شد.

وی با درخشش در رقابت‌های انتخابی توانست با راهیابی به المپیک ۲۰۲۰ توکیو انتظار ۳۱ ساله استان را پایان داد و ورزش استان پس از سه دهه صاحب نماینده در مهمترین رویداد ورزشی جهان شد.

نجاتی اگر چه در اولین رقابت خود در این المپیک با شکست مقابل حریف خود، طعم تلخ حذف زودهنگام و دور از انتظار از این رقابت ها را چشید و نتوانست تاریخ سازی خود را ادامه دهد ولی شرایط سنی او، این نوید را می دهد که در سال های آینده افتخارات بسیاری برای کشتی کشور و استان را رقم بزند.

اجرای طرح بورس تحصیلی درقم 

 رئیس مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی واحد قم گفت: طرح بورس تحصیلی با هدف ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه و تربیت نیروهای با مهارت و تخصص بالا توسط مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان به‌اجرا گذاشته می‌شود.

محمد رستمی هفته گذشته درگفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: هدف این طرح این است که کسانی که در حوزه‌ صنعت نیاز به‌نیروی  متخصص دارند بتوانند از طریق بورس تحصیلی به‌ تربیت دانشجویان در مقاطع کاردانی و کارشناسی اقدام کنند.

اجرای پنج طرح جدید گردشگری درقم 

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم از تصویب پنج طرح جدید گردشگری در کمیته ‌فنی سرمایه‌گذاری استان خبر داد.

 علیرضا ارجمندی هفته گذشته درجلسه کمیته فنی سرمایه‌گذاری و طرح‌های اداره‌کل، اظهار کرد: پنج طرح گردشگری، شامل دو مجتمع گردشگری، دو واحد پذیرایی و یک سفره‌خانه‌سنتی با حجم سرمایه‌گذاری حدود ۵۵۰ میلیارد ریال در کمیته ‌فنی سرمایه‌گذاری، موافقت اصولی گرفتند.

وی ادامه داد: با احداث این پنج طرح برای ۷۲ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌شود.

تسهیل تولید درقم با رونق تجارت

مدیرکل گمرکات قم گفت: رونق ایجاد شده در بخش صادرات و واردات قم طی سالجاری، موجب تسهیل در امر تولید محصولات ساخت استان شده‌است. 

اسفندیار دریکوندی درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا ضمن اشاره به اینکه محور فعالیت های تجاری در قم افزایش میزان تولید است، در خصوص افزایش آمار تجارت استان در سالجاری بیان کرد: از ابتدای فروردین تا پایان تیرماه، ۵۶ میلیون و ۵۶۰ هزار و ۹۸۹ دلار کالا به وزن ۶۳هزار و ۲۱۹ تن کالا از این استان به بازارهای هدف بین المللی صادر شده‌است. 
وی افزود: این میزان صادرات از نظر ارزش دلاری درمقایسه با مدت مشابه سال قبل، حدود ۵۰ درصد افزایش داشته که نشان دهنده روند رو به رشد بخش تجارت استان در سالجاری است.
 

احداث ۱۷ هتل و هتل آپارتمان 

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم گفت: ۱۷ هتل و هتل‌آپارتمان در این استان درحال ساخت می‌باشد.

 علیرضا ارجمندی در بازدید از یک هتل‌ سه‌ستاره که در کیلومتر ۶ بزرگراه قم-تهران در حال ساخت است، اظهار داشت: حجم سرمایه‌گذاری در هتل‌های در دست ساخت استان بیش از ۱۶ هزار میلیارد ریال است.

وی با بیان این‌که با تکمیل هتل‌های استان حدود ۲ هزار و ۸۹۴ تخت بر تخت‌های اقامتی قم افزوده می‌شود، ادامه داد: ۱۷ هتل برای حدود ۹۳۶ تَن اشتغال مستقیم ایجاد می‌کند.

کمک ۱۵ میلیارد ریالی مردم قم  به‌مراکز بهزیستی 

سرپرست اداره مشارکت‌های مردمی بهزیستی قم گفت: مردم نوع‌دوست قم در دهه ولایت حدفاصل اعیاد قربان تا غدیر ۱۵ میلیارد ریال به‌مراکز بهزیستی کمک کردند. 

 سید صادق میرئی در گفت و گویی افزود: با عنایت فراخوان بهزیستی قم و پویش عیدانه در دهه ولایت، مردم سخاوتمند قم در این دهه حدود ۱۵ میلیارد ریال به‌صورت بیشتر غیرنقدی به‌مراکز بهزیستی قم کمک کردند که از این مبلغ بیش از حدود ۱۳ میلیارد ریال مستقیما به‌مراکز بهزیستی در سطح استان اعم از مراکز مثبت زندگی، شبانه روزی و آسایشگاه‌های سالمندان، معلولان و بیماران روانی مزمن تحویل، و مابقی نیز به‌حساب مشارکت‌های مردمی واریز و یا به‌صورت غیرنقدی تحویل شد.

تبدیل باغات قم به بوستان 

 مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به‌تملک باغ‌های قم برای احداث بوستان گفت: تعدادی از باغ‌های سطح شهر در مناطق مختلف از جمله باغ بهاءالدینی در منطقه چهار شناسایی‌شده و در مرحله توافق با مالکان هستیم.

 پیام جوادیان با بیان اینکه تملک‌های شهرداری به ۲ روش انجام می‌شود که یکی به‌این صورت بوده که سالانه برای آن اعتبار قرار می‌دهند و بخشی نیز به‌فضای سبز مربوط می‌شود اظهار داشت: یک حالت تخصیص این اعتبار بر اساس نیاز و ضرورت است، به‌عنوان‌مثال دربافت فرسوده قطعه‌های ریزدانه خریداری‌شده و تبدیل به‌فضای سبز می‌شود که پروسه زمان‌بری است.

 افزایش تسهیلات طرح اقدام ملی مسکن به ۲۵۰ میلیون تومان

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: با تصمیم شورای پول و اعتبار کشور با افزایش سقف وام طرح اقدام ملی مسکن از ۱۰۰ به ۲۵۰ میلیون تومان موافقت شده است.

 حسن صبوری اظهار داشت: بازپرداخت این وام حداکثر ۲۰ ساله بوده و دو سال شامل دوران مشارکت و ساخت، تنفس دارد که البته در حال حاضر همان مبلغ قبلی در حال پرداخت است و با ابلاغ رسمی آن اجرا خواهد شد.

وی در خصوص شرایط دریافت کنندگان این وام اذعان داشت: همه متقاضیان تایید شده که مبلغ اولیه ۴۰ میلیون تومان را واریز کرده‌اند می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

کسری بی‌سابقه آب سفره‌های زیرزمینی

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم گفت: هم اکنون سفره‌های زیرزمینی قم با میلیاردها مترمکعب کسری بی‌سابقه آب مواجهه بوده و این کسری سبب فرونشست دشت‌ها، خشک شدن مراتع، کاهش پوشش گیاهی و پایین آمدن کیفیت آب‌های زیرزمینی شده‌است.

 سیدرضا موسوی مشکینی هفته گذشته در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: پدیده خشکسالی و کاهش نزولات جوی طی ۵۰ سال اخیر در قم بی سابقه بوده و انتظار و آمادگی خشکسالی با این ابعاد در بین مسئولان وجود نداشته‌است.

برچسب‌ها بسته خبری قم استانداری قم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بسته خبری قم استانداری قم بسته خبری قم استانداری قم خبرنگار ایرنا مراکز بهزیستی ۱۵ میلیارد ریال هفته گذشته سرمایه گذاری بورس تحصیلی آموزش حضوری صادرات قم بی سابقه فضای سبز پنج طرح ۱۷ هتل قم گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۳۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل و توسعه زنجیره ارزش سفال و کشمش اولویت استان همدان

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمجتبی حسینی صبح دوشنبه در ششمین نمایشگاه اکسپو ایران، گفت: صادرات، محور اصلی زنجیره‌های ارزش است و از آنجایی که زنجیره‌های ارزش سفال و کشمش تکمیل‌ترین زنجیره‌های همدان هستند لذا توسعه آنها اولویت استان است.

وی افزود: امسال هدف از حضور استان همدان در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی، در کنار معرفی توانمندی‌های صادراتی و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری، معرفی بیشتر و بهتر دو زنجیره ارزش مهم سفال و کشمش است.

حسینی تصریح کرد: انتظار داریم با برنامه‌ریزی صورت گرفته و ورود خوب استان به بحث زنجیره ارزش سفال و کشمش؛ میزان بهره‌وری، تولید و صادرات این محصولات افزایش چشمگیری پیدا کند.

وی اضافه کرد: برنامه‌ریزی و راهکار چگونگی بهبود طراحی، تولید، بسته‌بندی و فروش سفال و کشمش با مقیاس اندازه‌گیری سالانه در استان انجام شده به طوری که به راحتی می‌توان میزان پیشرفت توسعه این زنجیره‌های ارزش را مطابق با آن ارزیابی کرد.

حسینی گفت: در کنار سفال و کشمش، دو زنجیره اصلی و شناخته شده استان؛ مبل و منبت، پوشاک، گیاهان دارویی، سنگ‌های قیمتی و چرم نیز زنجیره‌هایی ارزشی هستند که توسعه آن‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: زنجیره‌های ارزش راهبردی استان‌ها به صورت ملی و به همت معاونت اقتصادی وزارت کشور تعریف شده و برای هر زنجیره ارزش برنامه عملیاتی، چشم‌انداز و طرح توسعه تدوین شده است.

کد خبر 6092247

دیگر خبرها

  • تکمیل و توسعه زنجیره ارزش سفال و کشمش اولویت استان همدان
  • شهر یزد به اعتبارات ملی نیاز دارد/ پروژه‌های نیمه‌تمام دفع آب‌های سطحی تکمیل می‌شود
  • مدارس نیمه‌تمام آذربایجان‌غربی تکمیل می‌شود
  • وجود یکهزار و 700 کلاس درس نیمه تمام در آذربایجان‌غربی
  • تکمیل مدارس نیمه تمام آذربایجان‌غربی با جذب ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • تاکسی‌های برقی وارد شد/ افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو
  • تاکسی های برقی وارد شد/ افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  • برنامه افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو در سال ۱۴۰۳