Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  روح‌الله افشار، مدیر صندوق بازنشستگی استان همدان از ساخت و تکمیل سه واحد خانه امید بازنشستگان در شهرستان‌های همدان، ملایر و نهاوند خبر دا د و گفت: این خانه‌های امید تکمیل شده و پس از دوران کرونا آماده ارائه خدمات حضوری به بازنشستگان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: برگزاری کلاس‌های آموزشی مختلف به ویژه کلاس‌های قرآنی، ثبت نام تور‌های مسافرتی، ثبت نام وام‌های ضروری و دریافت حکم و فیش حقوقی، رفع اوقات فراغت بازنشستگان از جمله خدماتی است که در این مرکز ارائه خواهد شد.

مدیر صندوق بازنشستگی استان همدان در بخش دیگری از سخنانش گفت: همچنین به مناسبت فرارسیدن روز خانواده و تکریم بازنشستگان از ۴۷ نفر از بازنشستگان استان که در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، کارآفرینی، اشتغال، ورزشی و ایثار و فداکاری به عنوان بازنشسته نمونه شناخته شده بودند تجلیل به عمل آمد.

افشار عنوان کرد: تعداد کل بازنشستگان و موظفین مشترک صندوق بازنشستگی استان همدان تعداد ۳۵ هزار و ۴۴۸ نفر هستند که از این تعداد ۲۹ هزار ۴۴۳ نفر بازنشسته و تعداد ۴۷۷ نفر از کارافتاده تلقی می‌شوند.

او گفت: تعداد هزار و ۴۰۳ نفر شاغل فوتی و تعداد ۴ هزار و ۱۲۵ نفر بازنشسته فوتی و تعداد شاغلین دستگاه‌های اجرایی که مشترک صندوق بوده و کسورات بازنشستگی آنان به صندوق پرداخت می‌شود ۲۲ هزار و ۷۸۱ نفر هستند.

مدیر صندوق بازنشستگی استان همدان با بیان اینکه میانگین سن بازنشستگی در زمان بازنشستگی ۵۱ سال و میانگین سن فعلی بازنشستگان ۶۲ سال در استان است، افزود:امسال میانگین حقوق پرداختی در حدود ۷ میلیون تومان است که نسبت به سال قبل ۲۵ درصد رشد داشته است.

افشار از پرداخت بیش از ۲۲ میلیارد تومان وام ضروری ۱۰ میلیون تومانی به تعداد حدود ۲۲۷۹ نفر از بازنشستگان و وظیفه بگیران بدون گرفتن وثیقه خبر داد و گفت: امسال ۳۸ فقره وام ازدواج ۲۵۰ میلیون ریالی به فرزندان بازنشستگان پرداخت شده است.

او افزود: به منظور ارتقاء خدمات رفاهی در بخش درمان و کاهش هزینه‌های درمانی برای بازنشستگان و وظیفه‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری، امکان بهره‌مندی از خدمات بیمه تکمیلی وجود دارد خدمات بیمه تکمیلی به صورت جبران بخشی از هزینه‌های درمانی بیمه‌گذاران ارائه می‌شود همچنین به منظور رفاه حال بازنشستگان و وظیفه‌بگیران گرامی و کاهش مراجعه حضوری آنان به صندوق بازنشستگی کشوری و ذی‌حسابان دستگاه‌های دولتی و نیز تحقق دولت الکترونیکی، صندوق بازنشستگی کشوری، خدمات مربوط به ثبت درخواست و صدور گواهی، ضمانت کسر از حقوق را به صورت الکترونیکی انجام می‌دهد.

مدیر صندوق بازنشستگی استان همدان گفت: صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به منظور ارائه آموزش‌های مهارتی به بازنشستگان و خانواده‌های آنان تفاهم‌نامه‌ای را به امضاء رسانده‌اند که بر پایه آن بازنشستگان و همسر و فرزندان آنان می‌توانند از خدمات مراکز فنی و حرفه‌ای دولتی به صورت رایگان و آموزشگاه‌های آزاد با تخفیف ۵ تا ۳۰ درصدی شهریه مصوب سالانه استفاده کنند.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازنشستگان کشوری صندوق بازنشستگی صندوق بازنشستگی کشوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۴۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای خانه‌دار شدن افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی برنامه داریم

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: پنج هزار و ۵۰۰ نفر از متقاضیان مسکن ملی زنجان مددجویان کمیته امداد و بهزیستی هستند.

جعفر قزوینیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: پنج هزار و ۵۵۸ متقاضی واحدهای نهضت ملی مسکن در استان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند که از این تعداد برای یک هزار و ۱۴ نفر تخصیص پروژه انجام شده است.

وی افزود: از این تعداد سه هزار و ۶۹۰ نفر از متقاضیان تحت پوشش نهادهای بهزیستی و کمیته امداد استان در شهرستان زنجان سکونت دارند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان اضافه کرد: هم اکنون ۶۱۷ نفر از متقاضیان در مرحله تأیید نهایی هستند که از این تعداد ۴۹۹ نفر هم افتتاح حساب کرده‌اند.

وی گفت: بر اساس آمارهای موجود درخواست دو هزار و ۸۳۱ نفر از متقاضیان تحت پوشش نهادهای حمایتی طرح نهضت ملی مسکن به دلیل احراز نشدن شرایط آنها رد شد.

قزوینیان تصریح کرد: راه و شهرسازی استان برای خانه‌دار شدن افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی مدیریت و برنامه‌ریزی لازم را دارد و برای اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن بسیار جدی است.

کد خبر 748031

دیگر خبرها

  • تکمیل و توسعه زنجیره ارزش سفال و کشمش اولویت استان همدان
  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان
  • پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد
  • سپرده‌گذاری۱۰ میلیون نفر در صندوق امداد ولایت/ عدم دریافت دیرکرد اقساط در این صندوق
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • نتایج روز سوم از دور برگشت مرحله گروهی لیگ بسکتبال امید
  • حجم سرمایه‌گذاری سه هلدینگ‌ وزارت تعاون در چهارمحال و بختیاری ۴۵۰۰ میلیارد تومان است
  • ضرورت ساماندهی شرکت‌های تابعه و مولدسازی اموال صندوق بازنشستگی مس/دغدغه‌های‌ بازنشستگان عزیز باید رفع شود
  • برای خانه‌دار شدن افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی برنامه داریم
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟