Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-01@02:22:56 GMT

راهکار نایب رییس سندیکای صنعت برق توسعه این صنعت

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۴۴۰۸۰

راهکار نایب رییس سندیکای صنعت برق توسعه این صنعت

نایب رییس سندیکای صنعت برق ایران خاطرنشان ساخت: صنعت برق کشورمان گرچه توانمندی‌ها و توانایی‌های زیادی دارد درعین حال از مشکلاتی که ریشه‌های قدیمی دارد در رنج است.

 

به گزارش پول نیوز، پیام باقری افزود:‌ اکنون صنعت دارایی‌های زیادی دارد که بلااستفاده و راکد مانده درحالی که می‌توان از آنها برای توسعه سریعتر این صنعت استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: وجود تعداد زیادی از زمین‌هایی که بواسطه وجود پست‌های برق درآنها درشهرهای مختلف کشور بلااستفاده مانده که می‌توان با جی.آی.اس کردن و یا زیرزمینی کردن این پست‌ها زمین‌ها را آزاد کرده و از منابع مالی ایجاد شده از طریق آنها به توسعه بیشتر صنعت پرداخت.

نایب رییس سندیکای صنعت برق ایران خاطرنشان ساخت: صنعت برق کشورمان گرچه توانمندی‌ها و توانایی‌های زیادی دارد درعین حال از مشکلاتی که ریشه‌های قدیمی دارد در رنج است.

باقری افزود: این مشکلات و مسایل قدیمی اکنون آثار خود را به طرق مختلف نمایان می‌سازد که از میان آنها می‌توان به بروز خاموشی‌های تابستان امسال اشاره کرد.

وی گفت: رهایی از این مشکلات نیاز به دوسری اقدام‌های ریشه‌ای بلندمدت و کوتاه مدت دارد تا صنعت برق در آینده با مشکلات مشابه روبرو نشود.

نایب رییس سندیکای صنعت برق ایران یکی از اقدام‌های ریشه‌ای بلندمدت را اصلاح اقتصاد برق برشمرد و خاطرنشان ساخت: اکنون این صنعت با یک اقتصاد یارانه‌ای روبرو است که ناترازی درآمدها و هزینه‌ها را ایجاد کرده است.

این فعال بخش خصوصی صنعت برق ادامه داد: اختلاف فاحش قیمت تمام شده و قیمت تکلیفی برق سبب کاهش درآمدهای این صنعت شده که تداوم آن آثار زیانباری خواهد داشت.

باقری واقعی کردن قیمت حامل‌های انرژی در بخش برق را راهکاری موثر برای حل این معضل دانست که از طرف دیگر روند توسعه صنعت برق را شتاب بیشتری خواهد داد.

وی گفت: مستقر کردن نظام تعرفه گذاری پلکانی از دیگر راه‌هایی است که می‌تواند به صنعت برق کمک کرده و علاوه برآن عدالت یارانه‌ای ایجاد خواهد کرد.

نایب رییس سندیکای صنعت برق افزود: استقرار نظام تعرفه گذاری پلکانی ناعدالتی که اکنون وجود دارد و موجب شده مشترکان پرمصرف از یارانه بیشتری هم برخودار باشند را تغییر خواهد داد و سبب خواهد شد دهک‌های پایین جامعه از یارانه بیشتری برخودار شوند.

باقری گفت: این نظام مشترکانی‌که از برق بیشتر مصرف می‌کنند را به سمتی هدایت خواهد کرد که نسبت به مصرفی که دارند قیمت واقعی تری پرداخت کرده و به نوعی هزینه برق مصرفی خود را بدهند بدون استفاده از یارانه‌های بیشتر و این به نفع جامعه است.

وی ایجاد نظام تنظیم مقررات و رگولاتوری برق را از دیگر راهکارهای توسعه صنعت برق برشمرد و خاطرنشان ساخت: ایجاد این نظام به شفافیت بیشتر در تقاضا و عرضه برق منجر شده و در نهایت موجب کشف قیمت واقعی خواهد شد.

نایب رییس سندیکای صنعت برق خروج وزارت نیرو از رقابت با بخش خصوصی و پرداختن بیشتر این وزارتخانه به امورحاکمیتی را از دیگر راه کارهای موثر برای توسعه صنعت برق دانست.

باقری ادامه داد: تلاش برای افزایش سهم انرژی‌های تجدیدپذیر، استفاده از نیروگاه‌های تولید پراکنده و توسعه صادرات برق به خصوص صدور بیشتر خدمات فنی و مهندسی را از دیگر راه‌های موثر برای توسعه صنعت برق برشمرد.

وی توجه بیشتر دولت سیزدهم به تبادل برقی با کشورهای همسایه را به عنوان راهکار موثر نجات صنعت برق از مشکلات برشمرد و گفت: ایران توانایی دارد به عنوان قطب برق منطقه باشد، تحقق این امر علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار درآمدهای زیادی برای کشور به همراه داشته و نیز قدرت چانه زنی کشورمان را هم بیشتر خواهد کرد.

نایب رییس سندیکای صنعت برق ادامه داد: اکنون این بخش کمی مغفول مانده که دولت سیزدهم می تواند با حذف موانع حضور بخش خصوصی در صادرات برق به این امر رشد بیشتری دهد .

 

منبع: ایرنا

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: صنعت برق اشتغال انرژی تجدید پذیر تولید برق پول نیوز توسعه صنعت برق خاطرنشان ساخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۴۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال وزارت صنعت امارات از توسعه همکاری‌ فناوری با ایران

معاون وزارت صنعت امارات در بازدید از "آی‌هیت" توانمندی شرکت‌های ایرانی را تحسین کرد و گفت: امارات در حاشیه توافقات بریکس، برای همکاری با ایران در حوزه‌های مختلف صنعت آماده است و به‌دنبال ایجاد سازگاری میان شرکت‌های فناوری امارات و ایران هستیم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، هیئت‌های دولتی و تجاری کشور‌های مختلف از جمله قطر، تانزانیا، ترکیه، عمان، امارات، اندونزی و … با حضور در خانه نوآوری و فناوری ایران (آی هیت)در دومین روز نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (2024 IRAN EXPO) با توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان ایرانی آشنا شدند و با مجموعه‌های توانمند بحث و تبادل نظر کردند.

امیرحسین میرآبادی؛ رییس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌اللمل معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری در دیدار با معاون وزیر صنعت و فناوری‌های پیشرفته امارات، اظهار کرد: از حدود 40 سال گذشته ما توسعه فناوری رو در ایران آغاز کردیم و قدرت فناوری و چگونگی استفاده از آنرا یافتیم و پس از تشکیل معاونت علمی و فناوری به دنبال آن شاهد به وجود آمدن استارتاپ‌ها بودیم.

رییس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌اللمل معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری با تاکید بر اینکه پس از توسعه فناوری به سمت تجاری‌سازی و استفاده از آن حرکت کردیم، گفت: اقتصاد دانش بنیان طبق دستور رئیس جمهور در دستور کار ما قرار گرفت.

به گفته وی، میان ایران و امارات در حوزه‌های مختلفی مانند کشاورزی، هوش مصنوعی و … موقعیت‌های زیادی برای همکاری وجود دارد. 

معرفی ظرفیت‌های صادراتی خراسان شمالی در نمایشگاه اکسپو

میر‌آبادی تصریح کرد: یکی از اهداف ما، ارتباط بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های بزرگ و پرسابقه است تا ایده‌ها، فناوری‌ها و تجربیات میان شرکت‌های نوپا و با سابقه به اشتراک گذاشته شود.

رییس سازمان توسعه همکاری علمی و فناورانه بین‌المللی در ادامه آمادگی خود را در راستا فراهم کردن بستر انتقال فناوری، میان ایران و امارات اعلام کرد.

معاون وزارت صنعت امارات نیز طی سخنانی در این دیدار ضمن اعلام خرسندی از حضور در آی‌هیت، توانمندی شرکت‌های ایرانی را تحسین کرد و افزود: امارات در حاشیه توافقات بریکس، برای همکاری با ایران در حوزه‌های مختلف صنعت آماده است و به‌دنبال ایجاد سازگاری میان شرکت‌های فناوری امارات و ایران هستیم.

وی اضافه کرد: در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در این زمینه در منطقه صورت گرفته است و در همین راستا ما علاقه داریم تا در حوزه‌های مختلف فناوری نظیر زنجیره تأمین، سرمایه‌گذاری کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ثبت ۷.۸ میلیارد دلار صادرات صنعت فولاد کشور طی سال گذشته
  • برگزاری رویداد صدرا با حضور ۲۵ شرکت در دانشگاه آزاد همدان
  • توسعه ۱۶ میدان گازی با ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری توسط پتروشیمی‌ها
  • بیش از ۶.۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز
  • جنوب کرمان ظرفیت افتخارآفرینی بیشتر در زمینه ورزش دارد
  • مورد عجیب بودجه جامعه‌المصطفی؛ بیشتر از بودجه دانشگاه‌های علم و صنعت و علامه طباطبایی!
  • استقبال وزارت صنعت امارات از توسعه همکاری‌ فناوری با ایران
  • پایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی با استفاده از داده های فضایی
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • تغییر رویکرد مدیران و ایجاد ساختار مناسب؛ گام مهمی در پیاده سازی مبارزه با پولشویی در صنعت بیمه است