Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@20:15:04 GMT

ماجرای رونمایی حناچی از تمبری که مجوز نداشت

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۴۴۵۲۸

ماجرای رونمایی حناچی از تمبری که مجوز نداشت

به گزارش خبرنگار مهر، در آخرین دوچرخه سواری شهردار تهران که با همراهی جمعی از فعالان محیط زیستی و دوچرخه سواران از میدان توحید تا پارک هنرمندان برگزار شد. از تمبر اختصاصی «شهردار دوچرخه سوار» رونمایی شد.

پیروز حناچی با انتشار عکسی در اینستاگرام با اشاره به رونمایی از این تمبر از گروه‌های مردم نهاد حامی محیط زیست که دست اندرکار تهیه این تمبر بودند تشکر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدجمال هادیان رئیس شورای تمبر کشور در پاسخ به این پیام با اعلام بی اطلاعی از صدور مجوز چنین تمبری و عدم مشاهده چنین درخواستی طی دوره فعالیتش، خواستار پیگیری قانونی این مساله از سوی حناچی شد.

اما پیگیری‌های خبرنگار مهر از مسئولان امر، نشان داد که این تمبر مجوزهای لازم را اخذ نکرده است.‌

سیدجمال هادیان در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه تمبر هم یکی از اوراق بهادار است که دارای ارزش ملی است و علاوه بر ارزش مادی حامل پیام فرهنگی بوده و در همه کشورها دارای اهمیت است، گفت: تمبر از دو جهت دارای ارزش است، بخشی به خاطر بار مالی که ارسال مراسلات پستی را دارد و بخشی از آن نیز مجموعه داران به عنوان گنجینه فرهنگی و هنری جمع می‌کنند.

وی با بیان اینکه شورای تمبر مجوز انتشار، ضرورت انتشار و طرح حرفه‌ای و برازنده را مورد بررسی قرار می‌دهد، افزود: دو نوع تمبر ملی و سفارشی داریم که نوع ملی را نهادها، ارگان‌ها و یا شورای تمبر پیشنهاد می‌دهند که در طول سال، حدود ۳۰ تمبر بیشتر نمی‌شود و هیچکدام حق چاپ آزاد را ندارد اما تمبرهای سفارشی (اختصاصی) علاوه بر ارگان‌ها و نهادهای رسمی می‌توان از طرف شرکت‌های تجاری برای مناسبت‌های مختلف پیشنهاد داده شود که تعداد تیراژ چاپ آن محدود است.

رئیس شورای تمبر به مسیر مجوز گرفتن تمبرها در استان‌ها و تهران اشاره کرده که در استان‌ها یک ماه قبل با ارائه به شورای فرهنگ عمومی و در تهران به صورت مستقیم در شورای تمبر مورد بررسی قرار می‌گیرد، گفت: پروسه بررسی از طریق اعضا حدود ۲ هفته زمان می‌برد و اگر تمبری این مسیر را طی نکند اعتبار و مجوز لازم را ندارد.

هادیان از صدور مجوز انتشار برای ۱۵۹ تمبر در ۶ ماه گذشته در سطح ملی خبر داد و اعلام داشت که ۸۰ تمبر مربوط به مشاهیر و مفاخر ایران بوده است و از این تعداد ۳۱ تمبر از گونه‌های گیاهی و جانوری منتشر شده است و تعدادی هم از آثار تاریخی مجوز گرفته‌اند.

وی با اشاره به نقش شرکت‌های واسط در چاپ تمبرهای اختصاصی گفت: در روند این چاپ نوع تمبرها شورای تمبرها نقش بررسی مجوز، چاپ و رونمایی را برعهده دارد و در مسائل مالی آن دخالتی نمی‌کند.

کد خبر 5275107 سمیرا خباز

منبع: مهر

کلیدواژه: تمبر پیروز حناچی دوچرخه سواری مراسم تحلیف شورای شهر تهران شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش ویروس کرونا هلال احمر جمهوری اسلامی ایران کیفیت هوای تهران دانشگاه فرهنگیان پیش بینی وضعیت هوا پلیس راهور مهدی چمران قوه قضاییه محمدحسین حمیدی بنیاد شهید و امور ایثارگران شورای تمبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۴۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل مجوزهای مالکان زمین تپه سیف جاجرود بررسی شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی خضریان در تشریح نشست کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در خصوص تعیین تکلیف مشکل مجوزهای مالکان زمین تپه سیف جاجرود اظهار داشت: این مجموعه صنعتی که در فاصله ۱۲۰ کیلومتری شرق تهران قرار دارد، دارای زمین‌هایی با موقعیت تجاری است که از سال ۱۳۷۵ به متقاضیان آن اختصاص یافته است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: این در حالی است که شرکت بالادستی عمران پردیس از تعیین تکلیف مالکیت این زمین‌ها با استناد به مصوبه هیأت وزیران، عدول کرده از این رو شکایتی از سوی مالکان این زمین‌ها در خصوص طرز کار دستگاه‌های دولتی به ویژه وزارت راه و شهرسازی به کمیسیون اصل نود واصل شد.

خضریان در ادامه با اشاره به نتیجه این جلسه، بیان داشت: در این جلسه ضمن بررسی جوانب موضوع و پس از استماع مشکلات نماینده مالکان و همینطور نمایندگان وزارت راه و سازمان حفاظت محیط زیست، مقرر شد گزارشی از سوی شورای عالی محیط زیست جهت تعیین تکلیف این منطقه و لکه‌های صنعتی فاصله ۱۲۰ کیلومتری تهران ارائه شود.

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس این گزارش شورای معماری باید نسبت به بازنگری و جابجایی حدود مرزی شهر پردیس اعلام نظر کند و تصمیمات لازم در چارچوب کمک به تولیدکنندگان در سال ۱۴۰۳ که به شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» مزین شده است، اتخاذ شود.

کد خبر 6091448 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • مشکل مجوزهای مالکان زمین تپه سیف جاجرود بررسی شد
  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه
  • بررسی مشکل مجوز‌های مالکان زمین «تپه سیف جاجرود» در کمیسیون اصل نود
  • مجلس از فردا وارد بررسی جداول بودجه می‌شود
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • ماجرای گاز «خنده» قلیان‌ها چیست؟/ جزییات طرح وزارت بهداشت درباره قلیان «اکسیژن»
  • ماجرای قلیان اکسیژن در کافه‌های تهران | این دستگاه تاییدیه نهایی ندارد | وجود گاز خنده در این قلیان‌ها صحت دارد؟
  • ماجرای گاز «خنده» در قلیان اکسیژن صحت دارد؟/ قلیان اکسیژن اعتیاد آور نیست؟
  • جزییات طرح وزارت بهداشت درباره قلیان «اکسیژن» / ماجرای گاز «خنده» قلیان‌ها
  • بررسی شکایت از تاکسی‌های اینترنتی