Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: امسال هیچ ایستگاه صلواتی مجوز برپایی در سطح شهر مشهد و خراسان رضوی را به دلیل شیوع کرونا ندارد.

حجت الله اسلام حمید همتی در توضیح برنامه های این سازمان برای دهه اول ماه محرم به قدس آنلاین گفت: امسال ستاد محرم ‌با محوریت سازمان تبلیغات اسلامی از ماه گذشته تشکیل شده و جلسات داخلی و استانی نیز در همین راستا با نهادهای دیگر هم به منظور ضرورت و همکاری  تمام‌ دستگاه ها و نهادها برای برگزاری هرچه بهتر مراسم محرم ‌امسال جلساتی با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد، همچنین، از  تمام دستگاه ها خواسته شد که با تمام ظرفیت هایشان پای کار بیاورند و برنامه هاشان  راارائه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تاکید کرد: امسال بخش دیگری به مراسم عزاداری اضافه شده، آن هم به این صورت که مراسمی که در زیر اماکن مسقف برگزار می شود به دو صورت امکان پذیر خواهد بود، اول این ‌که  اندازه سقف بیشتر از ۶ متر باشد و فقط یک چهارم ظرفیت مکان، جمعیت در آن باشد که فقط در این صورت و طبق این قوانین هیات می‌توانند مراسم خود را در فضای بسته برگزار کنند.

وی افزود: اداره کل تبلیغات اسلامی برنامه های خود را در چندین‌کار گروه درنظر گرفته، از جمله  در بحث آموزش های خاصی که مبلغین ‌نیازدارند برای مداحان، خطبا و منبری ها مسئولین هیات های مذهبی و هر قشری که در دستگاه اهل بیت(ع) خدمت می کند، این ‌کار گروه های آموزشی تشکیل شده است.

همتی اضافه کرد:  وظیفه دیگر سازمان تبلیغات اسلامی در این ایام، تولید و ارائه محتوا به شبکه مبلغین بود ه که یکی از کارگروه های دیگر رسانه هستند، طبق هماهنگی هایی که انجام شد، قرار بر این است که هر کدام از هیات باید بتوانند یک رابط رسانه ای داشته باشد تا از آن طریق بتوانند برنامه های هیاتشان را پوشش دهند، به همین‌منظور از ظرفیتهای مردمی استفاده شده، همچنین، هر هیات باید فردی را برای دریافت  آموزش های لازم و انجام کارهای رسانه ای معرفی کند.

 معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه کارگروه بعدی بحث تشکل های دینی و جلسات همفکری و هم‌اندیشی با مداحان شاخص با هیات ها و سخنرانان را برنامه ریزی می کنند، یادآور شد: همچنین کارگروه اعزام‌ مبلغ را در برنامه های امسال داریم که بحث ظرفیتهای تبلیغی استان را در دستور کار دارند به عنوان مثال، در کدام‌ مناطق بحث و تبلیغ داشته باشند، همچنین جلساتی با آموزش و پرورش داشتیم که بتوانیم از فضای باز مدارس نیز برای برنامه ‌هیات ها استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه طی جلساتی که با شهرداری داشته ایم قرار بر این شده که بوستان ها و مراکز روباز بتوانند امکاناتی را دراختیار هیات ها قرار دهند تا آنها مراسم عزاداری ‌را برگزار کنند، متذکر شد: البته شرایط برگزاری مراسم عزاداری همان دستورالعملهایی است که سال قبل به هیاتها ابلاغ شد.

همتی با بیان اینکه امسال هیچ ایستگاه صلواتی مجوز برپایی در سطح شهر مشهد و خراسان رضوی را به دلیل شیوع کرونا ندارد، گفت: فضاآرایی محرمی داریم، ولی بحث توزیع غذا در مراسم عزاداری امسال نیز برگزار نمی شود، غذاها در پایان مراسم به صورت بسته بندی در اختیار مردم قرار می گیرد.

انتهای خبر

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ایستگاه صلواتی مشهد اداره کل تبلیغات اسلامی مراسم عزاداری خراسان رضوی هیات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۴۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمان باید متناسب با عنوان پایتخت مقاومت باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌پور، در دیدار رؤسای دفاتر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به شهرت کرمان به "پایتخت مقاومت" به واسطه شهید سلیمانی تاکید کرد: عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی این استان نیز باید در شان این نام شکل بگیرد تا این معنای مهم تحقق یابد.

نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور گفت: برای اینکه از فرصتی که حاج‌قاسم برای این خطه ایجاد کرده در جهت رشد اخلاقی و فکری و... استفاده شود نیاز به طراحی هوشمندانه و مبتکرانه و طرح‌های نو و خلاقانه است که روحانیت باید محور آن باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسی‌پور در ادامه سخنانش با بیان اینکه عملیات شگفت‌انگیز، حیرت آور و مهم که به تعبیر سیاسیون و نیرو‌های تحلیل‌گر غربی معادلات جهانی را تغییر داد؛ تحت زعامت حکومت ولایت فقیه بود که ایران در حد یک ابرقدرت خود را نشان داد؛ افزود: این قدرت را اسلام و نیروی معنویت و ولایت فقیه به نظام داده و باعث افتخار است.

وی با تاکید بر اینکه این عملیات باید از ابعاد مختلف و با زبان گویا برای نسل نو بیان شود تا این نسل در جریان اتفاقات عظیم قرار بگیرد؛ متذکر شد: روحانیت نیز باید مجهز به اطلاعات و آگاهی و داشته‌های انقلاب باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسی‌پور سپس در پاسخ به سوالی راجع به مسئله عفاف و حجاب در جامعه با این توضیح که باید سنجیده، با تدبیر و با برنامه در برخورد با پدیده طراحی شده دشمن عمل کرد؛ افزود: اندلسی کردن جوامع یکی از راهکار‌های جدی نظام استکبار برای از هم پاشیدن کشور‌ها است.

وی با تاکید بر اینکه در مواجهه با پدیده بدحجابی نباید به برنامه فرهنگی و صرف تذکر اکتفا کرد؛ بیان داشت: ضرورت رعایت عفاف و حجاب هم شرعی و هم عقلی است و به لحاظ روانشناسی ثابت شده برای حفظ امنیت و سلامت جسمی و روحی زن، ضرورت دارد و به همین جهت در برخی جوامع زنان بعضاً مسلمان نیستند، اما پوشش اسلامی را انتخاب کردند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور تصریح کرد: باید با برنامه‌ریزی به سمت حل مشکل رفت.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • دانشگاه فردوسی نخ تسبیح فردوسی دوستان و شاهنامه پژوهان
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • اجرای ۴۰ ویژه برنامه دهه کرامت در گیلان
  • آمادگی شمشیربازان خراسانی برای حضور در لیگ برتر
  • ۲۵ اردیبهشت امسال آخرین مهلت برای تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا
  • کرمان باید متناسب با عنوان پایتخت مقاومت باشد
  • نخستین حلقه‌ مستند روایی «معجزه مادری» در بوشهر رونمایی شد
  • کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، جریان‌سازی فرهنگی است
  • رونمایی از مستند روایی «معجزه مادری» در بوشهر
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی ابلاغ شد