Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس فرهاد بدیعی صبح امروز در جلسه ستاد هماهنگی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی در دفتر امام جمعه اظهار کرد: تعداد آمار بستری‌شدگان در بیمارستان های گنبدکاووس طی روزهای گذشته افزایش یافته و احتمال می‌رود در روزهای آتی شاهد این افزایش بیماری در شهرستان گنبدکاووس باشیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۴۰۵ نفر در بیمارستان های گنبدکاووس بستری بوده که از این تعداد ۵۸ درصد مربوط به خود شهرستان است، تعداد ۴۷ بیمار کرونایی در بخش آی‌سی‌یو بستری بوده و حدود ۲۰ بیمار در انتظار خالی شدن تخت‌های آی‌سی‌یو و انتقال آنها به این بخش هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: ترریق واکسن خبرنگاران شرق و کارمندان ادارات دولتی از روز گذشته آغاز شده و تاکنون بیش از ۳۵ هزار دوز واکسن «سینوفارم» و «برکت» به جامعه هدف مختلف اعلام شده از طریق وزارت بهداشت ترزیق شده است.

وی خودمراقبتی را مهمترین عامل در قطع شیوع بیماری دانست و افزود: زدن ماسک، تهویه مناسب در اماکن عمومی و فضای بسته و رعایت فاصله اجتماعی سه عامل مهم در کنترل و قطع شیوع بیماری کرونا است.

بدیعی گفت: ترزیق واکسن در مرحله نخست به تنهایی تضمینی برای عدم ابتلا به این بیماری نداشته و بعد از ۴۰ روز از ترزیق دو مرحله ایمنی در بدن ایجاد می‌شود.

وی ضمن درخواست عاجزانه از مردم مبنی بر خودمراقبتی و عدم شرکت در مراسمات در راستای قطع شیوع بیماری کرونا بیان کرد: تمامی کادر درمان با تمام توان خود در حال ارائه خدمت هستند، با توجه به اینکه حدود ۲۰ درصد پرستاران و پزشکان شهرستان به دلیل مبتلا شدن به این بیماری و وضعیت نامساعد بیماری با کمبود نیروی انسانی مواجهیم و از تمام مردم می‌خواهیم به شدت از خود و خانواده‌شان مراقبت کرده و در هیچگونه تجمع و مراسمات شرکت نکنند.

* فضاسازی محیطی در زنده کردن قیام امام حسین (ع) موثر است/ مطمئن هستیم با تشکیل این دولت انقلابی بخش عظیمی از مشکلات مردم مرتفع خواهد شد
امام جمعه گنبدکاووس در این جلسه اظهار کرد: با توجه به دوران طغیان بیماری کرونا برگزاری همه مراسمات باید طبق مصوبات ستاد شهرستانی مقابله با کرونا باشد.

 حجت‌الاسلام محمود ترابی با اشاره به شرایط بحرانی شهرستان به لحاظ بیماری کرونا تصریح کرد: در این شرایط فضاسازی محیطی در زتده کردن قیام امام حسین (ع) و ایجاد فضای معنوی شهر بسیار تاثیرگذار است.

وی با اشاره به تشکیل دولت جدید گفت: آغاز دولت خدمت در راستای ایران قوی را به فال نیک گرفته و مطمئن هستیم با تشکیل این دولت انقلابی بخش عظیمی از مشکلات مردم مرتفع خواهد شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گنبدکاووس در این جلسه اظهار کرد: با توجه به وضعیت قرمز در شهرستان مراسمات دهه اول محرم در فضاهای باز مانند سالن‌های ورزشی، محوطه حیاط مدارس و حسینیه‌ها و مساجد  با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

* امسال در ایام عزاداری امام حسین (ع) ایستگاه سلامت به‌جای ایستگاه صلواتی در مکان‌های مختلف به صورت ثابت و سیار  برپا می‌شود

وی تصریح کرد: امسال نیز مانند سال‌های گذشته تیم نظارتی بر مراسمات در راستای پیشگیری و کنترل بیماری کرونا تشکیل می‌شود.

حجت‌الاسلام خلیل صفی‌الحسینی گفت: در مهرواره نوگلان حسینی و دختران زینبی بیش از ۵۰ کودک و نوجوان از شهرستان گنبدکاووس شرکت کردند که از هر بخش سه نفر به مرحله استانی راه یافتند.

وی ادامه داد: امسال در ایام عزاداری امام حسین (ع) به‌جای ایستگاه صلواتی در مکان‌های مختلف ایستگاه سلامت به صورت سیار و ثابت برپا می‌شود که در این ایستگاه‌ها ماسک و مواد ضدعفونی کننده به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/۲۳۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: بیماری درمان بهداشت شهرستان گنبدکاووس بیماری کرونا امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۴۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد

    به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت:این آفت در سن یک تا سه پورگی است که به صورت طغیانی درآمده و بر این اساس بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از سطوح تاغزارهای شهرستانهای نام‌برده را به صورت پراکنده آلوده کرده است.   محسن فنودی افزود: خسارت وارده به صورت پراکنده و بر روی تاغ‌ها و در حد ناچیز برآورد شده است که با افزایش سن وجمعیت آفت به طور قطع شدید خواهد شد.   وی با اشاره به این که پیش بینی می شود بیش از هزار کانون طغیان آفت ملخ در استان وجود داشته باشد افزود: علت بروز جمعیت های طغیانی، ایجاد شرایط مطلوب رطوبتی بر اثر بارندگی‌های سه هفته قبل تا کنون، دمای مناسب محیط و در نتیجه رشد مناسب گیاه تاغ و همزمان باز شدن کپسول های تخم آفت است.   فنودی افزود: با توجه به پیش آگاهی آفت توسط نیروهای حفاظتی، مرتعداران، روستائیان و شوراهای اسلامی در حال انجام اقدامات لازم هستند.   وی اظهار کرد:اداره کل منابع طبیعی اقدامات اولیه برای کنترل آفت در مناطق خسارت دیده را در اختیار شهرستان ها قرار داده است که شامل تهیه و تامین تجهیزات لازم و تهیه و انتقال مواد کنترلی مناسب به شهرستانها می شود.   ملخ کوهان‌دار تاغ از جمله آفات مهم تاغ‌زارهاست که طی سال‌های اخیر در مناطق تاغ‌کاری با جمعیت‌های متفاوت و گاه به صورت طغیانی بروز کرده است. این ملخ از جمله ملخ هایی است که فقط از تاغ تغذیه می کند و طبق بررسیهای انجام شده زراعتهای کشت شده در مجاورت تاغ‌زارها هیچ کدام مورد حمله این ملخ قرار نگرفته است.   هم اکنون هشت میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از مجموع ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار پهنه کل استان خراسان رضوی را عرصه‌ های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند که پنج و نیم میلیون هکتار آن مناطق بیابانی است.      

 

دیگر خبرها

  • برپایی ایستگاه سلامت در سیب و سوران
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • چهارهزار نفر در اردستان مبتلا به دیابت هستند
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • برپایی بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در ۴۵ کشور
  • اعتبارنامه منتخبان مردم گلستان در مجلس صادر شد
  • راه اندازی هفت ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • راه‌اندازی ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان